۰

بیشتر جمهوریخواهان آمریکا اوباما را مسلمان می دانند

طبق نظرسنجی موسسه 'سیاست عمومی'، بیش از نیمی از جمهوریخواهان آمریکا معتقدند، 'باراک اوباما' رییس جمهوری این کشور 'مسلمان' است.
بیشتر جمهوریخواهان آمریکا اوباما را مسلمان می دانند
به گزارش«ميزنفت»،  به نوشته روزنامه آمریکایی 'هافینگتون پست'، نتایج نظرسنجی این موسسه آمریکایی نشان دهد، 54 درصد جمهوریخواهان معتقدند، اوباما مسلمان و 14 درصد نیز فکر می کنند که وی مسیحی است.
بر اساس این نظرسنجی، 32 درصد پرسش شوندگان گفتند که در این رابطه مطمئن نیستند.
یافته های این نظرسنجی همچنین حاکیست: 44 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند، فکر نمی کنند اوباما زاده آمریکا باشد. تنها یک سوم پرسش شوندگان گفتند که معتقدند اوباما زاده این کشور است.
بر اساس این گزارش، این اعتقاد که اوباما فردی مسلمان و متولد خارج است در میان طرفداران 'دونالد ترامپ' از نامزدهای جمهوریخواهان در انتخابات 2016 پررنگ تر است. 66 درصد از طرفداران ترامپ گفتند که فکر می کنند اوباما مسلمان است و 61 درصد نیز گفتند که او متولد آمریکا نیست.
هافینگتون پست نوشت: تئوری توطئه درباره مذهب و محل تولد اوباما از سال 2008 و شروع کارزار انتخاباتی وی در میان جمهوریخواهان وجود دارد. نظرسنجی موسسه 'پیو' در سال 2010 نشان می داد، 31 درصد جمهوریخواهان معتقدند اوباما مسلمان است.
'اسکات واکر' نامزد جمهوریخواه انتخابات سال 2016 آمریکا به تازگی به واشنگتن پست گفت که نمی داند که اوباما مسیحی است یا خیر.
اوباما در پاسخ گفت، در واقع، یک مسیحی است اما، حتی اگر پیرو دین و مذهب دیگری می بود، نباید با این مساله به عنوان چیزی بد و نامطلوب برخورد می شد.
سوالات و تردیدها درباره محل تولد اوباما در سال 2011 که ترامپ وی را متهم کرد که متولد آمریکا نیست به اوج خود رسید. در نهایت، اوباما رونوشتی از شناسنامه اش را منتشر کرد که ثابت می کرد وی متولد هاوایی است.
این نتایج حاصل نظرسنجی تلفنی و آنلاین موسسه سیاست عمومی از 572 رای دهنده جمهوریخواه در سراسر آمریکا در تاریخ 28 تا 30 اوت است.




منبع:ایرنا
 
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۴۷
کد مطلب: 8654
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *