۰

هدف پادشاه سعودی از سفر به آمریکا چیست؟

تحلیلگر مسایل سیاسی در جده تاکید کرد عربستان سعودی خواهان تضمین‌های عملی واشینگتن به ریاض درباره مقابله با نقش ایران در منطقه و ایجاد سپر موشکی در منطقه خلیج فارس است.
هدف پادشاه سعودی از سفر به آمریکا چیست؟
به گزارش«ميزنفت»، "خالد محمد باطرفی،" تحلیلگر مسایل سیاسی در جده در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، درباره سفر پادشاه عربستان به واشینگتن گفت: باراک اوباما مانند اجلاس کمپ دیوید برای اطمینان دادن به اعضای شورای همکاری تلاش خواهد کرد. پادشاه عربستان هم سوالاتی را درباره علت محقق نشدن امنیت وعده داده شده آمریکا در منطقه و ادامه نفوذ ایران در خاورمیانه مطرح خواهد کرد. اوباما در این دیدار بر نظارت بر رفتارهای ایران در منطقه تاکید خواهد کرد و به پادشاه عربستان اطمینان خواهد داد منطقه در آینده شرایط بهتری خواهد داشت.
 
 اوباما همچنین برای تضمین دادن به پادشاه عربستان درباره توافقنامه هسته ای با ایران تاکید خواهد کرد که فرصتی به ایران برای نفوذ در منطقه و فریبکاری در اجرای توافقنامه داده نخواهد شد. آمریکا تاکید دارد لغو تحریم‌ها علیه ایران تدریجی خواهد بود و در صورتیکه تهران توافقنامه را نقض کند، این تحریم‌ها بار دیگر علیه این کشور تحمیل خواهد شد. 
 
باطرفی افزود: سلمان بن عبدالعزیز از اوباما تاکید او را بر این مسئله خواهد شنید که بشار اسد جایگاهی در هر راه حل سیاسی در سوریه نخواهد داشت و موضع واشینگتن درباره جنگ علیه انقلابیون انصارالله تغییر نکرده است. عربستان خواهان تضمین های عملی از طرف آمریکا درباره مقابله با نفوذ ایران در منطقه است. عربستان به همین علت خواهان خرید تسلیحات پیشرفته و تاثیرگذار از آمریکاست تا واشینگتن برداشتن گام های عملی برای ایجاد سپر موشکی در منطقه خلیج فارس را آغاز کند. 


منبع:باشگاه خبرنگاران
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 8702
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *