۰

سرمایه گذاری هند در ساخالین روسیه

شرکت نفت وگاز طبیعی هند(ONGC )اعلام کرد:شاخه برون مرزی این شرکت، تفاهمنامه قطعی برای خرید 15 درصد از سهام شرکت سی اس جی سی ونکور نفت که مالک دومین میدان بزرگ نفت و گاز روسیه در شرق سیبری را امضا کرده است .
سرمایه گذاری هند در ساخالین روسیه
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  ایرنا، شرکت دولتی نفت وگاز طبیعی هند برای به دست آوردن این سهام که 1.27 میلیارد دلار ارزش دارد ،سالها با این شرکت درحال گفت وگو بود.

روزنامه بیزنس استاندار روز شنبه نوشت:فروش این سهام منوط به مجوز هیات مدیره است و انتظار می رود مراحل قانونی این تفاهم تا اواسط سال 2016 انجام شود.

بر اساس این گزارش با امضای این قرار داد شرکت نفت و گاز طبیعی هند با خرید این سهام 2کرسی در هیات مدیره شرکت 'ونکور نفت ' به دست می آورد.

امضای این قرار داد زمینه حضور هرچه بیشتر شرکت نفت و گاز هند در روسیه را فراهم می کند و این شرکت هم اکنون مالک 20 درصد از سهام میدان نفت وگاز 'ساخالین' درشرق روسیه است.

شرک او ان جی سی هند درسال 2009 نیز توانست میدان نفت و گاز 'ایمپریال انرزی ' سیبری را به ارزش 2.1 میلیارد دلار به دست بیاورد.
بر اساس این گزارش، میدان نفتی 'ونکور' روسیه اکنون روزانه 422 هزار بشکه نفت خام تولید می کند که این میران 4 درصد از کل تولید نفت خام روسیه است .سهم شرکت هندی با خرید 15 درصد از سهام این شرکت روزانه 66 هزار بشکه نفت خام در روز می شود.
این تفاهم نامه را 'ان کی ورما' مدیر ارشد اجرایی و مدیر عامل شرکت هندی نفت وگاز طبیعی هند و 'ایگور ساچین' رییس هیات مدیره شرکت 'روس نفت' روز جمعه در شهر

'ولادی وستوک' در حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امضا کردند.
ایگور ساچین به هنگام امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه باعث افزایش همکاری های شرکت های روس نفت و شرکت نفت وگاز هند می شود.

وی ادامه داد: این شرکت همچنین در سپتامبر سال گذشته با امضای قراردادی 10 درصد از سهام شرک ونکور را به قیمت یک میلیارد دلار به شرکت ملی نفت چین وگذار کرد.

این معامله برای روسیه با ارزش است، چرا که در حال حاضر ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم هایی را بر این کشور اعمال کرده اند. روسیه بزرگترین تولید کننده نفت خام در جهان با تولید 10 میلیون بشکه در روز است.

شرکت 'ونکور نفت' برای توسعه میدان نفت و میعانات گازی در'توروخانسکی' در منطقه'کراسنویارسک' در سال 2004 ایجاد شد. ذخایر قابل استحصال اولیه میدان نفتی 'ونکور' در حدود 476 میلیون تن نفت و میعانات آن همراه با 173 میلیارد متر مکعب گاز برآورد شده است.

در حال حاضر شرکت نفت و گاز طبیعی هند در 36 پروژه و در 17 کشور جهان فعالیت دارد.
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 8729
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *