۱

انهدام کشتی "سانگاری" با موشک "HY-2 " + تصاویر

فرمانده نیروی دریایی سپاه اخیرا در "دانشگاه امام حسین (ع)" سخنانی را مطرح کرد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.
انهدام کشتی "سانگاری" با موشک "HY-2 " + تصاویر
به گزارش«ميزنفت»، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش و سپاه پاسداران عملکرد قابل قبولی در منطقه داشته اند و توانستند وظایف محوله را در زمان تعریف شده انجام دهند.


عبور ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس آسان نیست؛ بلکه باید از ایستگاه پاسخگویی به سپاه پاسداران عبور کنند و تلاش آمریکایی ها براین است که خود را به دهانه جنوبی خلیج فارس متصل و سپس از منطقه مورد نظر عبور کنند.

 
انهدام کشتی

 
 
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اواخر جنگ تحمیلی توانسته از حریم دریایی کشور دفاع قابل قبولی داشته باشد و در این زمینه درگیری زیادی با شناورهای غول پیکر آمریکا داشته است. آمریکا با استراتژی استکباری و سلطه‌گری خود به دنبال تسلط بر خلیج فارس و منابع نفتی بوده ،  اما توان بازدارندگی سپاه پاسداران اجازه هر گونه تجاوز از نیروی دریایی آمریکا را سلب کرده است.

انهدام کشتی

 
اخیرا دریادار "علی فدوی"  فرمانده نیروی دریایی سپاه در دانشگاه امام حسین(ع) درباره راهبرد جمهوری اسلامی ایران از گذشته تاکنون برای مقابله با نیروی دریایی آمریکا سخن گفت و اشاره کرد بیش از 139 عملیات مقابله به مثل با آمریکا در خلیج فارس انجام شده است. 



**انهدام کشتی "سانگاری"
 
 
آمریکایی ها در اواخر جنگ تلاش می‌کردند تا به نحوی هژمونی دریایی خود را به ایران ثابت کنند و در این راستا تلاش کردند تا قیومیت کشتی‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای منطقه غرب آسیا و کشورهای فرامنطقه‌ای را برعهده گیرند. در این راستا آن‌ها تلاش کردند تا اقداماتی را انجام دهند که در این زمینه جمهوری اسلامی ایران پاسخ این اقدامات را داد. 
 
**دریادار فدوی: انهدام کشتی "سانگاری" با موشک " HY-2"/استراتژی برتر قایق‌های تندرو سپاه پاسداران

دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه سال گذشته در مستند رودررو با شیطان اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای ادامه سلطه در دنیا به دنبال حضور در خلیج فارس بودند و ما به دنبال جلوگیری از این حضور هستیم.


وی افزود: قرار بر این شد که ناوهای آمریکایی از کشتی‌های نفتی حفاظت کنند و کشتی 402 هزار تنی با ظرفیت سه میلیون بشکه نفت با یک پوشش خبری وسیع توسط سی‌ان‌ان پیش‌بینی شد.
 
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توصیه امام (ره) برهدف قرار دادن ناوها تصریح کرد: اگر این ناوها عبور می‌کرد یعنی شاخ ایران شکسته شده و مسئولین سیاسی پیش امام رفتند و ایشان فرمودند ناوها را بزنید. 
 
 
فدوی با اشاره به اسکورت چهار ناو جنگی از دو کشتی نفتی اضافه کرد: که چهل روز عملیات روانی در رسانه‌ها انجام شد و همه کشتی "بریجتون" را می‌شناختند اما با این حال این کشتی مورد اصابت قرارگرفت.
 
 
دریادار فدوی گفت: در روز 23 مهر ماه 66 کشتی  "سانگاری"  که مسئول اسکورت و حفاظت از نفت کش‌ها بود با موشک "  "HY-2" مورد اصابت قرار گرفت و "ریگان" گفت: این کشتی وظیفه داشت 11 کشتی دیگر را محافظت کند که 20 ساعت بعد یکی از آن 11 کشتی که تغییر پرچم داده بودند مورد اصابت قرار گرفت. 



 
انهدام کشتی

انهدام کشتی
 
انهدام کشتی

 
**نقش شهید مهدوی

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شهید مهدوی در عملیات‌ها اضافه کرد: شهید مهدوی در عملیات شناسایی شرکت کرد و همه آنها به سمت جزیره فارسی رفتند و یک هلیکوپتر آمریکایی به شناور شهید مهدوی شلیک کرد.

مقاومت‌ها و رویارویی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران با نیروی دریایی ارتش آمریکا نشان داد که سپاه پاسداران به کمک قایق‌های تندرو و نبرد همتراز توانست بر دشمن آمریکایی غلبه کند.

فدوی در ادامه اظهار داشت: تا پایان جنگ این درگیری وجود داشت و 139 عملیات مقابله به مثل با آمریکا انجام شد و این نشان داد که آمریکا در مقابل قایق‌های تندرو نمی‌تواند از خود دفاع کند و آنها به این نتیجه رسیدند که تمام تجهیزاتشان در برابر قایق تندور بی‌اثر است.


**مشخصات موشک "HY-2 "

 این موشک دارای یک رادار جستجوگر، یک جفت بال دلتا بر روی بخش میانی بدنه موشک است.  موشک HY2"  " توسط یک موتور راکت سوخت مایع شده، با یک تقویت کننده راکت سوخت جامد متصل زیر بدنه موشک کار می‌کند. این موشک یک موشک ضد کشتی بوده که  قابلیت کارایی کروز را  دارد.  موشک HY2"  " با طول 7 متر، وزن سرجنگی بیش از 500 کیلوگرم ، کوتاه برد ، هدایت اینرسی و 90 درصد موفقیت در اصابت به هدف دارای پتانسیل‌های ویژه ای است. 


 
انهدام کشتی

 

**فس: در جریان جنگ ایران و عراق "HY-2 " دو تانکر را مورد اصابت قرار داد

سایت فس (Fas) درباره موشک HY2"  " نوشت:  این یک موشک سطح به سطح بوده که قابلیت عبور از رادار و خلال کننده‌های پتانسیل موشکی را دارد.خاصیت ضد رادارای، قدرت تخریب بالا ویژگی های منحصر به فردی را از این موشک نشان داده تا جایی که به کشتی های تا حجم 3000 تن  خسارت جدی وارد کند .

 
انهدام کشتی


 
این سایت ادامه داد: این موشک با طول بیش از 7 متر، هدایت هومینگ، برد تا 100 کیلومتر  و وزن سرجنگی بالا توانایی بالایی در مورد اصابت قرار دادن اهداف را دارد.

سایت فس (Fas)  یادآور شد: یکی از بحث برانگیز ترین موضوعات در جنگ ایران و عراق رخ داد که  ایران با موشک HY2"  "  که در رسانه‌ها به نام  "کرم ابریشم" شناخته می‌شود یک تانکر آمریکایی و لیبیایی را مورد اصابت قرار داد و در این زمینه جنجال های بسیاری به پا شد. 



 
انهدام کشتی

 

**دریادار تنگسیری: دو سیلی محکم به آمریکا زدیم

دریادار "تنگسیری" جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه سال گذشته در مستند رودر رو با شیطان  با اشاره به مقابل مثل ایران در جنگ تصریح کرد: 29 فروردین زمانی که 3 ناو ایرانی مورد اصابت قرار گرفت سکوی کرسنت را آتش زدیم و 2 هلیکوپتر و یک یدک‌کش را مورد اصابت قرار دادیم.


وی با اشاره به شلیک 18 فروند موشک در رزمایش شهادت اظهار داشت: دو سیلی محکم به آمریکا زدیم که یکی از آن‌ها انهدام کشتی  "سانگاری"  بود.


مهر ماه سال 66 کشتی "سانگاری" مورد اصابت قرار گرفت و نشان داده شد هیچ وقت جمهوری اسلامی از دفاع از مرزهای خود عقب نشینی نخواهد کرد و زیر بار زور نمی‌رود؛ و امروز نیروی دریایی سپاه یک نیروی تصمیم گیرنده در خلیج فارس است.





منبع:باشگاه خبرنگاران
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 8748
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *