۰

دختران شمال شهر قربانی توهم شیشه ای مجرم خطرناک می شدند + تصاویر

مردی که به خاطر توهم شیشه ای از دختران و زنان و جوان زورگیری می کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
دختران شمال شهر قربانی توهم شیشه ای مجرم خطرناک می شدند + تصاویر
به گزارش «ميزنفت»، در مورخه 22/03/1394 خانم جوان 20 ساله ای با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفته است 
 
پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت بعنف ( زورگیری )" و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
اظهارات شاکیه :
 
شاکیه پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در خیابان مینی سیتی برای تاکسی منتظر بودم که [ بعنوان مسافر ] سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم ؛ پس از طی قسمتی از مسیر ، ناگهان راننده پراید در خیابان کاشانک به داخل یکی از خیابان های فرعی پیچید و ماشین را در کنار یک ساختمان نیمه کاره نگه داشت ؛ راننده به من گفت : "صدایت در نیاید" و  با تهدید چاقو کیف دستی ام حاوی مقداری وجه نقد ، گوشی تلفن همراه و ... را از دستم کشید ؛ در حالیکه بسیار ترسیده بودم ، از ماشین پیاده شده و شروع به جیغ کشیدن و درخواست کمک کردم که راننده پراید با مشاهده این صحنه به سرعت از محل متواری شد " .
 
شناسایی سرقت های مشابه :
 
با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری ، دقیقا به همین شیوه و شگرد توسط راننده یک دستگاه خودرو سفید رنگ و در ادامه ی آن یک دستگاه خودرو پراید خاکستری صورت گرفته که در تمامی آنها راننده جوانی با مشخصات یکسان ، با تهدید چاقو اقدام به زورگیری از زنان جوان نموده است که با توجه به وقوع برخی از این سرقت ها در مناطق شرق تهران ، پرونده مشابهی در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است  .
 
یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفته بود : " در ساعت 16:20 مورخه 17/03/1394 از خیابان شهید بهشتی به مقصد میدان هفت حوض ( نبوت ) سوار یک پراید سفید رنگ شدم که در کوچه مهرانپور ، راننده پراید بالاجبار کیف دستی ام حاوی مدارک شناسایی ، کیف و گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد " .
 
 
مالباخته ای دیگر با اشاره به رنگ خاکستری پراید به کارآگاهان عنوان کرده بود : " پس از سوار شدن به یک دستگاه خودرو پراید خاکستری رنگ ، با تلفن همراه در حال مکالمه با هسمرم بودم که ناگهان از کنار در سمت راننده ، راننده پراید چاقوی بزرگی را در آورد و روی پای من فشار داد و گفت : هرچه پول داری را بده ؛ من هم که ترسیده بودم ، تمام پول نقد خود در حدود 230 هزار تومان را به راننده دادم و با ترس فراوان موفق به پیاده شدن از ماشین شدم اما در زمان پیاده شدن موفق به برداشت شماره پلاک ماشین به شماره انتظامی ایران 88/ *** م 27 شدم " .
 
شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دار :
 
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص شماره پلاک خودرو پراید استفاده شده در سرقت ها ، کارآگاهان اقدام به شناسایی آخرین مالک خودرو نموده و در تحقیقات از این شخص مشخص شد که خودرو در منطقه لویزان تهران و در شرایطی که مالک آن برای لحظاتی کوتاه جهت خرید روزنامه از ماشین پیاده و موتور ماشین را خاموش نکرده !!! به سرقت رفته است .
 
در ادامه و با انجام چهره نگاری از شکات و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، یکی از مجرمین سابقه دار بنام حمیدرضا . ف مورد شناسایی قرار گرفت ؛ بررسی سوابق متهم نشان داد که وی از سال 1379 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف اخلال در نظم عمومی ، حمل و نگهداری موادمخدر ، فروش اموال مسروقه ، سرقت مقرون به آزار ، تخریب عمدی و ورود به عنف به اماکن خصوصی بارها دستگیر و روانه زندان شده است .
 
با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه لویزان ، کارآگاهان پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش اقدام به دستگیری و انتقال متهم به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ کردند .
 
اعترافات متهم :
 
متهم پس از دستگیری و مواجه حضوری با تعدادی از شکات ، صراحتا به زورگیری از آنها و همچنین انجام سرقت های مشابه در دیگر مناطق شهر تهران بویژه در مناطق شرق و شمال شرق تهران اعتراف کرد .
 
متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " از سال 81 تاکنون به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارم ؛ آخرین سابقه دستگیری ام به تاریخ 20/12/1393 باز می گردد که در مورخه 20/01/1394 با تأمین قرار وثیقه از زندان مرخصی گرفته و پس از آن متواری شدم " .
 
متهم در خصوص انگیزه انجام سرقت از دختران و زنان جوان به کارآگاهان گفت : " به خاطر توهمی که از دختران داشتم ، دختران را به عنوان مسافر سوار می کردم و اقدام به زورگیری اموال آنها می کردم " .
 
دختران شمال شهر قربانی توهم شیشه ای مجرم خطرناک می شدند + تصاویر
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف ، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و نهایتا اعتراف صریح متهم به تهدید و سرقت از زنان جوان در مناطق مختلف شهر تهران و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و توسط این شخص مورد تهدید ، سرقت  و زورگیری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه نمایند " .
 
سرهنگ یوسف وند در پایان این خبر نیز عنوان داشت : " در صورت مواجه شدن شهروندان با چنین شرایطی توصیه پلیس آن است که به هیچ عنوان با سارقین درگیر نشده و تنها اقدام به خاطر سپردن مشخصات سارقین ، مشخصات داخل خودرو و در صورت امکان شماره پلاک خودرو نمایند ضمن آنکه توصیه اصلی پلیس به شهروندان جهت انجام مسافرت های درون شهری ، استفاده از وسایط نقلیه عمومی است " .



منبع:باشگاه خبرنگاران
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 8754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *