۰

یارانه سوخت در عربستان اصلاح می شود

روزنامه الوطن عربستان در گزارشی نوشت دولت عربستان سرگرم بررسی احتمال کاهش یارانه ای است که موجب شده قیمت بنزین در داخل این کشور به پایین ترین قیمت در سطح جهان برسد.
یارانه سوخت در عربستان اصلاح می شود
به گزارش «ميزنفت» به نقل از سی ان ان، مقامات عربستان چندین سال است که این مسئله را بررسی می کنند اما پس از اقدام ماه گذشته امارات به کاهش یارانه ها و افزایش قیمت بنزین این موضوع مهمتر شده است.

منابع نزدیک به دولت عربستان اعلام کردند عربستان نمی تواند تا ابد قیمت بنزین را در سطح پایین فعلی آن نگه دارد زیرا این امر به اقتصاد عربستان ضرر می زند.

روزنامه الوطن عربستان در همین خصوص به نقل از فهد العنزی نایب رئیس کمیسیون امور اقتصادی و انرژی مجلس شورای عربستان نوشت هرگونه تغییر در یارانه ها باید با تدابیری دیگر همراه شود تا در رفاه اجتماعی مانند ارائه وسایل حمل و نقل عمومی خلل ایجاد نشود.

با توجه به این که افزایش قیمت بنزین احتمال دارد موجب افزایش قیمت دیگر کالاها شود، العنزی پیشنهاد داد این یارانه از طریق تعلق گرفتن به برخی مواد غذایی، توزیع کارت های سهمیه بندی یا کارت های تخفیف دست مردم برسد.

طبق برآورد اقتصاددانان، لغو یارانه بنزین موجب آزاد شدن حدود سی میلیارد ریال (هشت میلیارد دلار) در سال می شود. علاوه بر این، مجاز شدن افزایش قیمت بنزین سال ها یکی از بزرگترین اصلاحات اقتصادی در عربستان خواهد بود. احتمالا این اقدام حساسیت سیاسی ایجاد خواهد کرد زیرا بسیاری از افراد کم درآمد در عربستان به سوخت ارزان وابسته هستند.
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 8792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *