۰

قطر: ما مقاومت می کنیم

براساس تحقیق یک بانک بزرگ قطری ،‌ اقتصاد این امیرنشین ثروتمند گازی خلیج فارس ‌در برابر سقوط قیمت های نفت در جهان مقاومت می کند و رشد اقتصادی آن قرار است برای سال های 2016 و 2017 در سطح هفت درصد باقی بماند.
قطر: ما مقاومت می کنیم
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه،  اقتصاد قطر با وجود وابستگی به نفت و گاز از حمایت طرح های بزرگ زیرساختی از جمله ساخت یک مرکز جدید برای برگزاری بازی های جام جهانی فوتبال سال 2022 و شبکه ریلی برخوردار است .

بانک ملی قطر در تحقیقی پیش بینی کرد به مدد طرح هزینه های 226 میلیارد دلاری ، تولید ناخالص داخلی این کشور امسال چهار و شش دهم درصد و در دو سال آینده شش و چهار دهم درصد افزایش خواهد یافت.

این منبع تصریح کرد ما انتظار داریم رشد اقتصادی با وجود کاهش قیمت های نفت قدرتمند باقی بماند. این تحقیق می افزاید:« دولت به طور مداوم بر تعهد خود برای حفظ طرح سرمایه گذاری های خود و تلاش ها برای تنوع بخشیدن به اقتصاد تاکید کرده است.

علی شریف العمادی وزیر دارایی قطر این هفته در دوحه اعلام کرد دوحه با طرح های بزرگ سرمایه گذاری پیش می رود، هرچند شیخ نشینان همسایه این کشور به تدریج کاهش هزینه های خود را شروع کرده اند.

عربستان سعودی ، مهم ترین تولید کننده اوپک ،‌یکشنبه اعلام کرد برای تقویت بودجه خود که به شدت بر اثر کاهش قیمت های نفت آسیب دیده است ، هزینه های اضافی را کاهش می دهد و بیش از این اوراق قرضه منتشر می کند. درحالی که عربستان هزینه مداخله نظامی علیه یمن را در چارچوب ائتلاف عربی تحمل می کند،ریاض قرار است امسال کسری بودجه گسترده ای داشته باشد .

بنابراعلام بانک ملی قطر ،جمعیت قطر که بخش اعظم آن از خارجی ها تشکیل شده است قرار است از دو میلیون و 300 هزار نفر امسال به دو میلیون و 500 هزار نفر در سال 2016 برسد. جمعیت قطر سال 2006 ،‌فقط یک میلیون نفر بود.
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب: 8831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *