۰

واکنش پتروشیمی ها به نرخ خوراک 13 سنت چیست؟

پتروشیمی‌ها باید خودشان درخواست توقف نماد معاملاتی بدهنددر پی اعلام خبر تعیین نرخ ۱۳ سنتی خوراک مجتمع های پتروشیمی یک مقام مسئول در سازمان بورس گفت: برنامه ای در این زمینه نداریم و مجتمع های پتروشیمی برای توقف نماد معاملاتی شرکت های خود باید خودشان درخواست کنند.
واکنش پتروشیمی ها به نرخ خوراک 13 سنت چیست؟
به گزارش «ميزنفت» ، حسن امیری معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با  فارس گفت: شرکت‌های پتروشیمی چنانچه تصمیمی برای توقف نماد معاملاتی خود برای بررسی آثار نرخ 13 سنتی خوراک دارند، باید بطور مستقیم درخواست بدهند.

وی افزود: قدر مسلم آثار با اهمیت نرخ خوراک پتروشیمی بر سود و زیان این شرکت ها باید مورد بررسی و در صورت لزوم به منظور تعدیل بودجه به کار گرفته شود. در این صورت چنانچه ناشری درخواست توقف نماد معاملاتی برای اعلام اطلاعات با اهمیت را داشته باشد، باید به سازمان بورس این در خواست را ارایه دهد.

به گزارش فارس عباس شعری مقدم، معاون وزیرنفت در امور پتروشیمی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه خوراک گاز پتروشیمی‌ها با امضای اسحاق جهانگیری به 3 وزارتخانه نفت، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس این آیین نامه نرخ خوراک را وزارت نفت بر اساس میانگین قیمت فروش داخلی و صادراتی خوراک تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه خوراک گاز پتروشیمی‌ها که به 3 وزارتخانه نفت، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده، نرخ خوراک پتروشیمی های فعال در کشور ١٣ سنت و نرخ سوخت به ازای هر مترمکعب ٣ تا ٤ سنت خواهد بود.

معاون وزیرنفت با تاکید بر این که نحوه محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی و سوخت در مجتمع‌های مختلف یکسان است، گفت: اما بر حسب نوع مصرف گاز میانگین قیمت تمام شده گاز در مجموع در مجتمع های مختلف متفاوت است، به عنوان مثال مجتمع پتروشیمی مبین یا فجر که همه خوراک گاز تحویلی به آنها به عنوان سوخت مصرف می شود، برای تولید یوتیلیتی و یا در برخی دیگر از مجتمع‌ها ٩٠ درصد گاز تحویلی به عنوان خوراک و ١٠ درصد به عنوان سوخت مصرف می شود.

شعری مقدم  افزود: نرخ خوراک و سوخت مجتمع های گازی به ازای هر مترمکعب  به ترتیب ١٣ و ٤ سنت برای نیمه نخست امسال محاسبه می شود.

به گزارش فارس نرخ خوراک گاز اغلب مجتمع های پتروشیمی بورسی در قانون بودجه امسال به ازای هر متر مکعب 8 سنت پیش بینی شده است.
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 8882
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *