۰
۱
جزئیات قراردادهای لندن/ 3

این 29 مسافر لندن

بر اساس اطلاعات موجود، هیئت ایرانی که در کنفرانس لندن حضور پیدا می‌کند، در مجموع بیش از 70 نفر خواهند بود که با در نظر گرفتن حداقل هزینه 30 میلیون تومانی برای سفر هر یک از این افراد، سفر چند روزه مدیران نفتی برای حضور در کنفرانس لندن، دست کم بیش از 2 میلیارد تومان آب می‌خورد. این برآورد در حالی است که بسیاری از هزینه‌های دیگر در این محاسبات لحاظ نشده است.
این 29 مسافر لندن
به گزارش «ميزنفت»، کنفرانس 2 روزه «نفت و گاز ایران پس از تحریم‌ها» قرار است در 23 تا 25 آذر ماه امسال در یکی از هتل‌های معروف و پر ستاره جهان به نام «هتل پارک پلازا وستمینستر» در شهر لندن برگزار می‌شود که برنامه اصلی این اجلاس که سلیا کنفرانس به آن صفت «راهبردی» داده، رونمایی از تیپ جدید قراردادهای نفتی ایران موسوم به «IPC» است.

بر اساس پایگاه اطلاع‌رسانی برگزاری این کنفرانس   29 نفر از مدیران نفتی و غیرنفتی به عنوان هیئت اصلی در این همایش شرکت خواهند کرد؛ این سایت از این افراد به‌عنوان اعضای کمیته ویژه اصلاح و بازنگری در قراردادهای نفتی ایران نام می‌برد.

از میان این 29 نفر، چند تن عضو کمیته ویژه بازنگری قراردادهای نفتی ایران، چند تن از مدیران شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و چند تن دیگر هم نام‌های کمتر شناخته شده در صنعت نفت ایران هستند که به عنوان عضو یا مشاور کمیته ویژه بازنگری در قراردادهای نفتی معرفی شده‌اند.

بر اساس اعلام سایت برگزاری این کنفرانس، هزینه ویزا و حضور هر یک از اعضای هیئت ایرانی که در این اجلاس شرکت می‌کنند، 21 میلیون تومان است که هزینه اقامت آنان در هتل پارک پلازای لندن و همچنین هزینه پرواز رفت و برگشت تهران – لندن، حق ماموریت برای اعضای هیات نفتی کشور در این هزینه محاسبه نشده است که البته این هزینه برای هر نفر بیش از 10 میلیون تومان برآورد می‌شود.

بررسی های موجود نشان می دهد که هر یک از افراد هیئت ایرانی حاضر در کنفرانس لندن که در این سایت از آنها نام برده شده است، در این سفر چند روزه به قلب بریتانیا، همراهانی دارند. همچنین گروهی از کارکنان از روابط عمومی وزارت نفت، روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، تشریفات، مترجمان، پشتیبانی و همچنین کارشناسانی از شرکت‌هایی که مدیران عامل آن در این اجلاس شرکت می‌کنند، رئیس خود را همراهی می‌کنند.

بر اساس اطلاعات موجود، هیئت ایرانی که در کنفرانس لندن حضور پیدا می‌کند، در مجموع بیش از 70 نفر خواهند بود که با در نظر گرفتن حداقل هزینه 30 میلیون تومانی برای سفر هر یک از این افراد، سفر چند روزه مدیران نفتی برای حضور در کنفرانس لندن، دست کم بیش از 2 میلیارد تومان آب می‌خورد. این برآورد در حالی است که بسیاری از هزینه‌های دیگر در این محاسبات لحاظ نشده است.

فهرست نام و مسئولیت اعضای هیئت ایرانی که در کنفرانس لندن شرکت می‌کنند، به شرح زیر است:

رکن الدین جوادی ابهری؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران
شاپور محمدی؛ معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی
امیرحسین زمانی نیا؛ معاون امور بین الملل وزارت نفت
علی کاردر؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران
سید مهدی حسینی؛ رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی
مهدی عسلی، مدیرکل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت
حسین کاظم پور اردبیلی؛ نماینده ایران در هیات عامل اوپک
سید مهدی میرمعزی؛ معاون اسبق و مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت ایران و عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی
عبدالمحمد دلپریش؛ عضو هیئت مدیره و مدیر برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران و مشاور کمیته بازنگری قراردادهای نفتی
عاقبتی؛ مشاور کمیته بازنگری قراردادهای نفتی
کریم زبیدی؛ مشاور کمیته بازنگری قراردادهای نفتی
هرمز قلاوند؛ مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران
اکبر نعمت الهی؛ معاون مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران
مرسل نژاد؛ از مدیران اداره اکتشاف شرکت ملی نفت ایران
معتمدی؛ از مدیران اداره اکتشاف شرکت ملی نفت ایران
حسین زنگنه؛ قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
سلبعلی کریمی؛ مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران
سعید حافظی؛ مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران
علی اکبر شعبان پور؛ مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس
جواد رستمی؛ مدیر پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران
محمد مشکین فام؛ سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز پارس
علی اصولی؛ مدیرعامل شرکت اکتشاف و تولید خزر
علی اکبر ماهرخ زاد؛ مدیر امورحقوقی شرکت ملی نفت ایران
رسول شیخی نژاد؛ مشاور کمیته بازنگری قراردادهای نفتی
محمدعلی عمادی؛ مشاور کمیته بازنگری قراردادهای نفتی
سید مصطفی زین الدین؛ مدیر اسبق امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی
سید نصرالله ابراهیمی؛ از اداره امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران
زهرا گودرزی؛ از اداره امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران
عبدالرضا حاجی حسین نژاد؛ مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) 
 
*نکات جالب در معرفی این 29 نفر
 نام افراد و مسئولیت‌های درج شده برای آنان، همگی عینا از سایت برگزاری کنفرانس لندن ترجمه شده است. همان طور که مشاهده می‌شود بعضی از مسئولیت‌های عنوان شده برای شرکت‌کنندگان در این اجلاس، کمی دور از ذهن و جای تردید و سئوال است، برای مثال مسئولیت اکبر نعمت‌الهی که هم‌اکنون مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت است، در این سایت، معاون مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، معرفی شده است.
 
در عین حال، در شرایطی که همه مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در این کنفرانس شرکت می‌کنند، جای بیژن عالی‌پور،مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که مسئولیت تولید بیش از 80 درصد نفت ایران را بر عهده دارد، خالی است. البته به نظر می‌رسد، حسین زنگنه، قائم مقام عالی‌پور بر صندلی وی در سالن کنفرانس هتل پارک پلازا، تکیه می‌زند.
 
همچنین در این میان، حضور «سید مهدی میرمعزی» در این کنفرانس جای تعجب و سئوال دارد، زیرا وی که مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل کنونی شرکت خصوصی استوان کیش و رئیس هیئت مدیره تأسیسات دریایی ایران است، از جمله افرادی است که در اخبار ماه‌های اخیر، با حواشی بسیاری مواجه شده است.
 
نام بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران هم در میان نام‌های منتشر شده در سایت کنفرانس لندن، به چشم نمی‌خورد، گویا وزیر نفت دولت یازدهم از مهمانان ویژه این کنفرانس است.
 
حال باید منتظر ماند و دید که حضور هیئت پر تعداد مدیران نفتی در کنفرانس لندن، منهای هزینه هنگفتی که برای برگزاری و شرکت در این اجلاس می‌شود، در سال آتی میلادی، چه ثمرات و برکاتی برای صنعت نفت ایران در بر خواهد داشت
 
 
 

 
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 8974
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


دکتر محمد رب دوست
Iran, Islamic Republic of
کنفرانس نفتی ایران در حالی در لندن برگزار می گردد که حدود 70 سال از ملی شدن صنعت نفت ایران می گذارد... ملی شدن صنعتی که برای ما ملت تا بدانجا مهم بود که یک روز را در تقویم برای گرامیداشت این روز به رویداد مهم اختصاص دادیم اما امروز بعد از گذشت دهه ها از آن رویداد بزرگ کار بجایی رسیده است که مسئولین نفتی ما برای دعوت از سرمایه گذران خارجی بار دیگر قیومیت لندن را می پذیرند و عملا خود را صغیری فرض کرده که نیاز به ولی و بزرگتر دارد...... جا دارد از مسئولین بپرسید آیا کشور ما باندازه ی عراق جنگزده نیز برای خارجیها امنیت نداشت که در ماهها و سالهای گذشته بدان گونه غرور آفرین تمام کنفرانسی های از این دست را نه تنها در بغداد بلکه در سایر شهرهای دیگر عراق برگزار کرد...... آیا صنعت نفت ما از صنعت نفت عراق هم با آن مشکلات عجیب و غریب هم ضعیف تر بود..؟؟؟؟ تنها نکته ای را که می توان بدون هیچگونه شبهه ای در اینجا یادآور گشت اینست که مسئولینی که در عراق مسئولیت صنعت نفت این کشور را بر عهده دارند کسانی هستند که بیش از هر چیزی بفکر تامین منافع کشور خویش هستند و با تمام توان در این راه سعی و تلاش می کنند...... مسئولینی که قبل از اینکه بفکر تاراجگری و منافع شخصی باشند بفکر تامین منافع کشور خود و صنعت نفت خویش هستند اما در ایران ما................