۰

رونمایی از قراردادهای نفتی در تهران

معاون وزیر نفت با تشریح برنامه‌های افزایش تولید گاز در سال جاری و افتتاح رسمی 4 فاز میدان گازی پارس جنوبی، قیمت نفت طی ماه های آتی را 40 الی 45 دلار پیش بینی کرد
رونمایی از قراردادهای نفتی در تهران - میز نفت
رونمایی از قراردادهای نفتی در تهران - میز نفت
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  ایسنا، رکن الدین جوادی در پاسخ به چند پرسش پاسخ های زیر را ارائه کرد:

*میزان ذخایر میادین شرکت نفت فلات قاره 100 میلیارد بشکه است و راه هایی در دنیای امروز وجود دارد که با سرمایه گذاری بتوان تولید بیشتر از این میادین را محقق کرد و اگر بتوانیم ضریب بازیافت را به میزان یک درصد افزایش دهیم یک میلیارد بشکه به تولید اضافه خواهد شد، بنابراین فکر می‌کنم با برنامه ریزی درست می توانیم ظرفیت تولید فعلی را که کمتر از 500 هزار بشکه است به حدود 800 هزار بشکه برسانیم.

*امیدواریم تا پایان مهرماه با کامل شدن ظرفیت فازهای 15 و 16 تا اواسط مهرماه، مراسم افتتاح رسمی با حضور رییس جمهور برگزار شود و همچنین برنامه داریم همین اتفاق را اواخر بهمن یا اوایل اسفند برای فازهای 17 و 18 تکرار کنیم.

* دوبحث موازی داریم یکی روند قیمت نفت که چه ما به میزان تولید قبل باز گردیم و چه باز نگردیم افت قیمت نفت محتمل است چرا که در شرایط فعلی عرضه بیشتر از تقاضا است از سوی دیگر هم پیش بینی بحران‌های اقتصادی در برخی کشورها از جمله چین که در حال رخ دادن است آثار و تبعاتی را بر تولید و مصرف انرژی در چین دارد که احتمال انتقال آن به کشورهای دیگر به دلیل نقش تعیین کننده چین در اقتصاد جهانی وجود دارد.

*ارزیابی من این است که متوسط قیمت نفت کمتر از 40 الی 45 دلار نخواهد بود و اکنون قیمت صادراتی نفت ایران نیز در همین حدود است.

*به جز میدان فرزاد ب که با هندی ها مذاکره انجام شده است قول هیچ میدانی را به شرکت های خارجی نداده‌ایم اما ابراز علاقه از سوی برخی کشورها مطرح شده است.

*رونمایی اولیه از قراردادهای نفتی و معرفی پروژه‌ها در تهران انجام خواهد شد. احتمال برگزاری این کنفرانس در اواسط آبان ماه است و کنفرانس مکمل حدود دو ماه بعد از برگزاری کنفرانس در تهران، در لندن برگزار خواهد شد. این تصمیم به تازگی گرفته شده و هنوز وضعیت ثبت نام شرکت‌ها برای حضور در این کنفرانس مشخص نیست.

*مذاکرات برای فروش افزایش 500 هزار بشکه ای تولید نفت بلافاصله پس از تحریم‌ها آغاز شده به طوری که کمتر از یک ماه پس از لغو تحریم‌ها میزان تولید افزایش خواهد یافت و فروش آن نیز محقق خواهد شد.

معاون وزیر نفت در پاسخ به سوال ایسنا درباره سرنوشت فاز 11 پارس جنوبی، تصریح کرد:در حال مذاکره برای واگذاری به منظور توسعه هستیم اما هنوز مذاکرات نهایی نشده و به محض نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

*حجم نفت روی آب ایران کمتر از 10 میلیون بشکه است، در واقع زمانی که تقاضا کاهش می یابد تولیدکنندگان اقدام به ذخیره سازی نفت خود هم روی آب و هم خشکی می‌کنند تا مانور عملیاتی داشته باشند، این یک عرف است و ما هم مستثنی از این عرف نیستیم.

*هیچ تغییر وضعیتی در پرداخت کارکنان که طبق ضوابط اقماری انجام می دادند، نداشتیم،اما اتفاقاتی افتاده بود که بعضی‌ها سازمان کارشان اقماری نبوده ولی کار اقماری می‌کردند که با اصلاح دستورالعمل‌های اخیر دچار تغییر شدند ولی آنهایی که طبق ضوابط سازمانی، اقماری بودند کماکان اقماری هستند و دریافت های قبلی را کماکان خواهند داشت.
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 9011
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *