۰

رويترز: گاز ايران جايگزين گاز روسيه براي اروپا

تحلیلگر رویترز گغت: گاز مایع ایران می تواند جایگزین گاز روسیه برای اروپا شود.
رويترز: گاز ايران جايگزين گاز روسيه براي اروپا
به گزارش «ميزنفت»، یگانه تربتی خبرنگار حوزه سیاستهای انرژی و سیاست خارجی خبرگزاریرویترز در سخنانی در موسسه تحقیقاتی شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت:«درباره توافق هسته ای وین و پیامدهای آن مطالب بسیاری مطرح می شود. اگر اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد، بی تردید توافق هسته ای وین اجرایی خواهد شد. بخش اعظم بحث ها درباره توافق هسته ای وین بر این مسئله متمرکز است که توافق هسته ای وین چه تاثیری بر صادرات نفتی ایران و بازارهای جهانی نفت خواهد گذاشت. اکثر کارشناسان بر این اعتقاد هستند که توافق هسته ای وین سبب خواهد شد ایران بار دیگر صادرات نفتی خود را به میزانی برساند که پیش از تحریمها درسال 2012 وجود داشت.

بانک جهانی پیش بینی کرده است که این وضع سبب کاهش 14 درصدی قیمت جهانی نفت خواهد شد. اما توجه چندانی به این مسئله نشده است که توافق هسته ای وین و برداشته شدن تحریمها چه تاثیری بر صادرات گازی ایران و تولید صادرات گازی این کشور خواهد گذاشت و ایران از گاز بیشتر خودش چگونه در داخل استفاده خواهد کرد. باید توجه داشت که در شش ماه گذشته مطالب زیادی مطرح شده است مبنی بر اینکه افزایش تولید و صادرات گازی ایران می تواند جبران کننده گازی باشد که روسیه به اروپا می دهد و کاهش می یابد.

البته محدودیتهایی در خصوص تولید و صادرات گاز طبیعی ایران مطرح است. باید توجه داشت که ایران دومین منابع بزرگ گازی جهان را داراست اما صادرات گازطبیعی این کشور به هیچ وجه با توان بالقوه گازی این کشور برابری نمی کند.»
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 9023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *