۰

صادرات نفت خام عربستان کاهش یافت

شاخص های رسمی انتشار یافته در روز یکشنبه نشان داد که عربستان میزان صادرات نفت خود را حدود 500 بشکه در روز کاهش داده است
صادرات نفت خام عربستان کاهش یافت
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، این شاخص ها نشان می دهند که عربستان صادرات نفت خود را از هفت میلیون و 365 هزار بشکه در ماه ژوئن (تیر) به هفت میلیون و 276هزار بشکه در ماه ژوییه (مرداد) کاهش داده است.

کاهش تولید عربستان در حالی صورت می گیرد که مقام های این کشور پیش تر اعلام کرده بودند که به دلیل توازن نسبی عرضه و تقاضا، هیچ گونه تغییری در سبد تولیدی اوپک به وجود نخواهد آمد.

کاهش تولید نفت از سوی عربستان با کاهش بهای نفت همراه بود.
قیمت نفت خام آمریکا در قراردادهایی که تاریخ سررسید آنها ماه سپتامبر (مهر) است، در پایان معاملات روز شنبه در بازار نایمکس نیویورک، با 4.8 درصد کاهش به 44.68 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان برپایه آن قیمت گذاری می شوند، نیز دیروز (شنبه) با 3،3 کاهش در بازار آیس فیوچرز لندن، به 47.47دلار رسید.

گزارش شرکت نفتی بین المللی بیکرهیوز آمریکا نشان داد: تعداد دکل های نفتی این کشور در هفته جاری برای سومین هفته پیاپی، هشت واحد کاهش یافته است.

کاهش شمار دکل های حفاری در آمریکا، سرمایه گذاران را امیدوار کرد که کاهش دوباره قیمت های نفت از ماه ژوییه (تیر)، ممکن است از تعداد شرکت هایی که فعالیت های حفاری خود را گسترش می دهند، بکاهد و در آینده قیمت نفت دوباره افزایش یابد.

قیمت نفت خام پایه آمریکا، پیش از گزارش بیکرهیوز نیز سه درصد کاهش یافته بود.

دیوید تامسون از شرکت نفتی پاورهووس آمریکا در واشنگتن گفت: به دلیل پیشرفت قابل ملاحظه فناوری در صنعت نفت آمریکا، تولید به حدی افزایش پیدا کرده که کاهش تعداد دکل های حفاری، به اندازه گذشته، بر قیمت نفت موثر نیست.

کمی پس از گزارش بیکر هیوز، قیمت نفت در بازار نیویورک بشدت شروع به کاهش کرد. شاخص سهام اس اند پی 500 وال استریت، بیشترین بی نظمی خود از آغاز ماه سپتامبر تجربه کرده است.

نرخ برابری دلار نیز که در اوایل وقت روز جمعه به کمترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیده بود، پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر افزایش ندادن نرخ های بهره، افزایش پیدا کرد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، حداکثر قیمت هر بشکه نفت خام در سال جاری میلادی ٦٤ دلار و ٩٦ سنت و حداقل قیمت نیز ٤٠ دلار و ٤٧ سنت، بوده است.

این در حالی است که بهای نفت خام در سال گذشته، به ١١٠ دلار و ٤٨ سنت رسیده است.
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 9085
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *