۰

افشاگری در خصوص اقدام عجیب "حسین رضازاده"

تنها چند روز بعد از بازگشت خوب و عملکرد خیره‌کننده سهراب مرادی در لیگ وزنه‌برداری، اخبار شوکه‌کننده‌ای درباره آینده این وزنه‌بردار با استعداد کشورمان منتشر شد.
افشاگری در خصوص اقدام عجیب "حسین رضازاده" - میز نفت
افشاگری در خصوص اقدام عجیب "حسین رضازاده" - میز نفت
به گزارش«ميزنفت»،تنها چند روز بعد از بازگشت خوب و عملکرد خیره‌کننده سهراب مرادی در لیگ وزنه‌برداری، اخبار شوکه‌کننده‌ای درباره آینده این وزنه‌بردار با استعداد کشورمان منتشر شد اخباری که حکایت از یک اشتباه عجیب و شاید تاریخی در فدراسیون وزنه‌برداری داشت؛ ورزشکاری که به اشتباه بازنشسته اعلام شد و حالا ممکن است شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک را از دست دهد.

سهراب مرادی، وزنه‌بردار وزن 85 کیلوگرم کشورمان، مدتی است از بند محرومیت دو ساله‌اش بابت دوپینگ رهایی پیدا کرده است. او که این روزها تمرینات سخت و فشرده‌ای برای بازگشت به میادین پشت سر می‌گذارد، از آمادگی بالایی برای حضور در مسابقات بین‌المللی برخوردار است. مرادی پس از پایان محرومیت دو ساله اش تغییر وزن داد و از دسته 85 به 94 کیلوگرم آمد. این وزنه بردار المپیکی که خود را برای مسابقات جهانی آمریکا آماده می کند، این روزها در شرایط بسیار خوبی است و در تمرینات هم موفق شده بارها رکورد جهان را بشکند. او در هفته نخست لیگ برتر وزنه برداری، در حالی در دسته 105 کیلوگرم شرکت کرد که دسته اصلی اش 94 کیلوگرم است و در یک ضرب 186 کیلوگرم، در دوضرب 233 کیلوگرم و در مجموع 219 کیلوگرم را ثبت کرد که در دوضرب رکورد ایلیا ایلین قزاق را تکرار و در مجموع یک کیلوگرم بیشتر از رکورد 94 کیلوی جهان وزنه زد.

همین حضور مقتدرانه مرادی در مسابقات و اخباری که از تمرینات او به بیرون درز کرده بود، منجر به این شد تا برخی رسانه‌های خارجی از شکست رکورد یکضرب و دوضرب جهان در تمرینات توسط سهراب مرادی خبر دهند. یک سایت خارجی از رکوردهایی که مرادی در تمرینات شکسته، خبر داد و نوشته است: "سهراب مرادی در یک ضرب 200 کیلوگرم را و در دوضرب 240 کیلوگرم را بالای سر برده است. البته در زمان این رکوردشکنی ها وزن بدنش 96 کیلوگرم بوده است."

در حالی که اخبار از بازگشت مقتدرانه مرادی خبر می‌داد و تیم ملی قرار بود در جمع خود در رقابت‌های جهانی امریکا با حضور او چهره متفاوتی به خود بگیرد، نشست خبری امروز رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، همه چیز را خراب کرد. در نشست مطبوعاتی رئیس فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی و سرمربی تیم ‌ملی، موضوعی مطرح شد، مبنی بر این که سهراب مرادی، و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ دسته 94 کیلوگرم ایران حضور در مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا و المپیک برزیل را از دست بدهد.

علی مرادی در این مورد بیا‌ن‌ کرد: امیدوارم بودیم با حضور سهراب مرادی، تیم متفاوتی در قهرمانی جهان داشته باشیم. می‌خواستیم سهراب مرادی را به عنوان نفر هشتم به مسابقات قهرمانی آسیایی اعزام کنیم، اما فدراسیون جهانی به ما اطلاع داد که او نمی‌تواند در این ر‌قا‌بتها شرکت کند، زیرا فدراسیون قبلی اعلام کرده که مرادی بازنشسته شده و خودش نیز به این موضوع راضی است و زمان بازگشت مجدد او به و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی را اعلام نکردند. وقتی من به فدراسیون آمدم، کسی به من نگفت که این اتفاق رخ داد و چه ظلمی در حق این و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ شده است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: از خود مرادی در این مورد پرسیدم و سهراب گفت که روحش از این ماجرا خبر ندارد و نمی‌داند دلیل این کار چیست؟ نمی‌دانم فدراسیون قبلی این تبعات را می پذیرد یا خیر. با توجه به قوانین بین‌المللی احتمال اینکه سهراب مرادی در تیم اعزامی به جهانی بز‌ر‌گسالان باشد، خیلی ضعیف است و حتی این موضوع المپیک را هم تحت تأثیر قرار داده است، زیرا بنا به قوانین جدید، کسانی که می‌خواهند در المپیک شرکت کنند، باید در دو رویداد گزینشی المپیکی شرکت کرده باشند که شامل مسابقات قهرمانی بز‌ر‌گسالان و جوانان 2014، مسابقات قهرمانی بز‌ر‌گسالانان و جوانان 2015 و مسابقات قهرمانی 2016 است. از آنجایی که زمان بازگشت سهراب مرادی بعد از مسابقات جهانی آمریکاست، او تنها می‌تواند در یک رویداد (قهرمانی آسیا 2016 ) شرکت کند و در حق این و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ ظلم است. فدراسیون قبلی باید پاسخگوی افکار عمومی و آرمان های ملت باشد که چرا این کار را انجام داده‌اند.

مرادی افزود: ما در حال انجام رایزنی هستیم تا این قضیه را حل کنیم؛ اما تا این لحظه نتیجه‌ای نگرفته‌ایم و من با او صحبت کرده‌ام و موضوع را به سهراب مرادی اطلاع داده‌ام. احتمال این که المپیک هم از دست برود زیاد است، زیرا هیأت رئیسه فدراسیون جهانی نسبت به انجام مقررات بین‌المللی بسیار جدی است.

سهراب مرادی هم در واکنش به این اتفاق گفت: بعد از آن محرومیت، دو سال در خانه تمرین کردم. پس از آن به اردو آمدم و شرایط خیلی خوب پیش رفت و به رکوردهای خوبی رسیدم. من اطلاع نداشتم که چنین کاری در حق من صورت گرفته و من را بازنشسته اعلام کرده‌اند، زیرا اگر اطلاع داشتم، دیگر تمرین نمی کردم و دست به میله و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی نمی زدم. همچنین می‌خواهم خودم را اثبات کنم و به چیزهایی که نرسیده‌ام دست یابم. چند وقت پیش علی مرادی به من این موضوع را اطلاع داد و من هم پاسخ دادم که روحم از این قضیه خبر نداشته و الان در آن مانده‌ام که چه کاری انجام دهم. فقط امیدوارم که بتوانم به مسابقات برسم.

این ماجرا البته هنوز با واکنشی از سوی حسین رضازاده روبه رو نشده و رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری هنوز پاسخی برای این اتفاق ارائه نداده است. حسین رضازاده که مدیریتش در فدراسیون وزنه‌برداری با انتقادات فراوان همراه بوده، سرانجام در انتخابات امسال صندلی خود را به علی مرادی داد تا تنها به امورات خود در شورای شهر تهران بپردازد. دوره حضور او در فدراسیون وزنه‌برداری با افول وزنه‌برداری ایران همراه بود و همین موجب شد تا سرانجام بعد از موج گسترده انتقادات و فشارهای وزارت ورزش او صندلی این فدراسیون را رها کند. اما گویا هنوز اثرات تصمیمات و اقدامات او دست از سر وزنه برداری ایران برنمی دارد!




منبع: تابناک
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب: 9106
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *