۰
وزیر نفت در مصاحبه با سی ان ان خبر داد

افزایش تولید نفت ایران به ۴.۲ میلیون بشکه در روز تا ۱۵ ماه دیگر

وزیر نفت با تاکید بر این که ایران برای افزایش تولید نفت خود به نظر دیگر کشورها توجهی نخواهد داشت گفت: تولید نفت ایران تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به اوج خود یعنی ۴.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
افزایش تولید نفت ایران به ۴.۲ میلیون بشکه در روز تا ۱۵ ماه دیگر
به گزارش«ميزنفت»،بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران پیش بینی کرد تولید نفت ایران تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به اوج خود یعنی ۴٫۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
وی که در جریان مصاحبه با خبرنگار سی ان ان سخن می گفت در پاسخ به احتمال افزایش تولید روزانه نفت ایران تاکید کرد ایران تا پایان سال ۲۰۱۶ به تولید روزانه ۴٫۲ میلیون بشکه خواهد رسید.
وزیر نفت ایران همچنین گفت وقتی تحریم ها برداشته شود، ایران تولید نفت خود را پایین نگه نخواهد داشت.
به اعتقاد کارشناسان، ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفت خام جهان را داراست و در حال حاضر روزانه حدود ۲٫۸ میلیون بشکه تولید می کند.
تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت ایران پس از لغو تحریم ها بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد، اما زنگنه در این مصاحبه گفت رقم افزایش تولید نفت ایران بیش از این خواهد بود.
زنگنه همچنین در مورد تولید نفت ایران پس از تحریم ها گفت که تهران قبل از برداشتن گام هایی به سوی تسلط بر بازار سایر کشورها را در نظر نخواهد گرفت.
وی افزود: «آیا ما می توانیم منتظر بمانیم و پس از تحریم ها تولیدمان را افزایش ندهیم؟ چه کسی می تواند در داخل ایران این را بپذیرد؟ آیا شما معتقدید که… کشور ما برای تامین بازار دیگر کشورها، قبول کند که تولید نکند؟ این عادلانه نیست.»
وی در مورد استراتژی نفتی عربستان مبنی بر بالا نگه داشتن سطح تولید گفت، پس از یک سال، واکنش بازار و تولید کنندگان نفت شیل نشان می دهد که این سیاست تاثیر مهمی بر بازار نگذاشته است.





منبع:تسنیم
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۸
کد مطلب: 9116
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *