۰

مخالفت کلینتون با خط لوله کی استون

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعد از ماه ها سکوت روز سه شنبه مخالفت خود را با طرح خط لوله کی استون ایکس ال میان آمریکا و کانادا اعلام کرد.
مخالفت کلینتون با خط لوله کی استون
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلینتون بعد از ماه ها سکوت که انتقاد چپ ها و سبزها را موجب شد، در سفری به آیوا اعلام کرد من فکر می کنم ما باید خط لوله کی استون را مورد توجه و ملاحظه قرار دهیم یعنی با این خط لوله ما کارهای مهمی را که باید درباره تغییرات آب و هوایی انجام دهیم، دور می زنیم.

کلینتون افزود و متاسفانه، به نظر من، این چیزی است که از پیشرفت ما درباره همه موضوعات دیگر جلوگیری می کند.

تاکنون کلینتون از گفتن این که آیا با این طرح موافق است یا خیر، خود داری کرده بود و این سکوت مخالفت صریح شماری از دموکرات ها را در کنگره و برنی ساندرز، رقیب وی در انتخابات درون حزبی دموکرات ها را موجب شده بود.

خط لوله کی استون ایکس ال به طول 1900 کیلومتر که 1400 کیلومتر آن در آمریکا خواهد بود، قرار است انتقال نفت شیست آلبرتا را از کانادا به نبراسکا در مرکز آمریکا امکان پذیر کند. از نبراسکا این نفت به پالایشگاه های آمریکا در خلیج مکزیک ارسال خواهد شد.

از آنجایی که این خط لوله از مرز عبور می کند، لازم است وزارت امور خارجه آمریکا موافقت خود را با آن اعلام کند. اما هفت سال بعد از نخستین درخواست اوپراتور ترانس کانادا، پرونده هنوز تحت بررسی قرار دارد.

تصمیم گیرنده نهایی در این باره باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا است. اوباما تحت فشار سبزها که تعهدات وی را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی یادآور می شوند، درباره آن تعلل می کند.

 دموکرات ها و سازمان غیر دولتی سبزها عمدتا با این طرح به علت خطرات نشت مخالفند اما جمهوری خواهان از آن به علت این که ایجاد اشتغال می کند، حمایت می کنند.

 
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 9160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *