۰
لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا

خوشبختی در «آزادسازی» صادرات

لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا موجب افزایش بهره وری نفت در آمریکا می شود. افزایش عرضه انرژی از سوی دیگر موجب کاهش نوسانات قیمت نفت خواهد شد. این تصمیم همچنین به متحدان آمریکا در اروپا و آسیا اجازه می دهد تا منابع تامین انرژی مورد نیاز خود را متنوع کنند و وابستگی کمتری به روسیه داشته باشند.
خوشبختی در «آزادسازی» صادرات
به گزارش «ميزنفت»، در حالی که بحث و جدل در کنگره آمریکا در خصوص لغو یا عدم لغو ممنوعیت صادرات نفت خام این کشور همچنان ادامه دارد، مطالعات و پژوهش های زیادی در خصوص تبعات لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا انجام و نتایج آن منتشر شده است.

جدیدترین مورد از این مطالعات توسط مرکز آمریکن پروگرس انجام و نتایج آن اعلام شده است. این موسسه تحقیقاتی از نحوه لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا انتقاد کرده و بر این باور است که لغو ممنوعیت صادرات نفت خام آمریکا، تاثیرات منفی بر اقتصاد، امنیت ملی و محیط زیست این کشور خواهد داشت.

این استدلال از سوی موسسه آمریکن پروگرس همچنین نشان می دهد که لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا موجب افزایش قیمت بنزین در بازار داخلی این کشور خواهد شد.

تنها یک سال قبل پیش از آنکه قیمت نفت با افت شدید روبرو شود، موسسه بروکینگز با انتشار گزارشی تحلیلی اعلام کرد که لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا تبعات مثبت اقتصادی برای این کشور در پی خواهد داشت و موجب کاهش قیمت بنزین در بازار داخلی خواهد شد.

علاوه بر این گزارش، تحلیل های زیادی نیز از سوی سایر موسسات تحقیقاتی و انرژی آمریکا منتشر شد که نشان می داد لغو ممنوعیت صادرات نفت در نهایت به نفع اقتصاد، محیط زیست و امنیت انرژی آمریکا خواهد بود.

تحقیقات منتشر شده از سوی دانشگاه کلمبیا، دانشکده بازرگانی هاروارد، دفتر بودجه کنگره آمریکا ، دفتر حسابرسی آمریکا و اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز صحت و درستی تحلیل موسسه بروکینگز را نشان داده است.

این تحلیل ها نشان می دهد که لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا می تواند موجب کاهش قیمت بنزین در بازار داخلی شود. تحلیل موسسه بروکینگز همچنین نشان می دهد که :

- لغو ممنوعیت صادرات نفت خام در نهایت موجب افزایش رشد اقتصادی آمریکا و رشد سطح دستمزدها و اشتغال خواهد شد. این اقدام همچنین تراز تجاری و در نتیجه رفاه اقتصادی آمریکا را افزایش می دهد.

- لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا در نهایت منجر به کاهش قیمت بنزین خواهد شد چرا که نفت بیشتری را در دسترس پالایشگاه های آمریکایی در بازارهای بین المللی قرار خواهد داد.

- لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا تاثیری بر تصمیم اوپک برای کاهش احتمالی سقف تولید نفت نخواهد داشت.

در حالی که مساله لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا تنها یک مساله اقتصادی نیست، اطلاعات معتبر رسمی نشان می دهد که این مساله به نفع امنیت ملی آمریکا نیز خواهد بود. لغو ممنوعیت صادرات نفت در نهایت به نفع استقلال انرژی آمریکا خواهد بود و از این راه امنیت ملی کشور را تقویت خواهد کرد.

افزایش تولید نفت آمریکا تاثیر مهمی از نظر سیاسی بر ثبات آمریکای شمالی خواهد داشت و امنیت نفتی در جهان را ارتقا خواهد داد.

این تصمیم موجب افزایش بهره وری نفت در آمریکا می شود. افزایش عرضه انرژی از سوی دیگر موجب کاهش نوسانات قیمت نفت خواهد شد.
این تصمیم همچنین به متحدان آمریکا در اروپا و آسیا اجازه می دهد تا منابع تامین انرژی مورد نیاز خود را متنوع کنند و وابستگی کمتری به روسیه داشته باشند.

لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا همچنین به تولیدکنندگان داخلی نفت اجازه خواهد داد تا پروژه های حفاری بیشتری را اجرا کنند و این مساله موجب کاهش واردات نفت آمریکا خواهد شد و اشتغال و قدرت اقتصادی کشور را افزایش خواهد داد.

اقتصاد آمریکا هم اکنون به علت وابستگی زیاد به واردات نفت، به شدت آسیب پذیر است. از نظر تاثیرات زیست محیطی نیز کنکره باید بداند که تولیدکنندگان نفت در آمریکا، سابقه ای طولانی در توسعه استانداردهای لازم زیسن محیطی در زمینه تولید نفت دارند.

این گزارش نشان می دهد که لغو ممنوعیت صادرات نفت گرچه موجب افزایش تولید گازهای گلخانه ای خواهد شد ولی حجم گازهای گلخانه ای که با لغو این ممنوعیت تولید خواهد شد به مراتب کمتر از حجم گازهای تولید شده توسط زغال سنگ و صنعت خودروسازی خواهد بود.
 
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب: 9213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *