۰

سبد نفتی اوپک 44.48 دلار

سبد نفتی اوپک بر اساس آخرین به‌روزرسانی سایت این سازمان با کاهش 21 سنتی، 44.48 دلار در هر بشکه فروخته شد.
سبد نفتی اوپک 44.48 دلار
به گزارش «ميزنفت»، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز پنج‌شنبه 2 مهر ماه با کاهش 21 سنتی نسبت به روز چهارشنبه به 44.48 دلار در هر بشکه رسید.
بر اساس این گزارش، سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه اول مهر ماه 44.69 دلار در هر بشکه فروخته شده بود که نسبت به روز پیش از آن 85 سنت افزایش یافته بود.
قیمت نفت هفته گذشته به علت کاهش تعداد دکل‌های حفاری آمریکا و ازبین رفتن صرفه‌ اقتصادی تولید نفت این کشور و همچنین افزایش ارزش سهام بازار وال استریت در آخر هفته افزایش یافت. هر دو نفت برنت و نفت خام آمریکا نیز شاهد افزایش 2 درصدی طی هفته پیش بودند.
بر اساس جدول قیمتی ارائه شده از سوی اوپک، این نوع نفت روز سه‌شنبه سوم شهریور به 40.47 دلار رسید که کمترین قیمت این نوع نفت در سال 2015 به شمار می‌رود. پیش از این کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در 13 ژانویه برابر با 41.50 دلار در هر بشکه ثبت شده بود.
همچنین کمترین قیمتی که برای سبد نفتی اوپک در سال 2014 به ثبت رسید 52 دلار در هر بشکه بوده است.
بیشترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال جاری میلادی روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه (6 می) به قیمت 64.96 دلار رقم خورده است.
سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.




منبع:فارس
يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 9235
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *