روحانی در گفت و گو با سی ان ان:

ملت ایران در عین ناراحتی از سیاست های آمریکا خواستار کاهش تنش است

5 مهر 1394 ساعت 21:49

رییس جمهوری با اشاره به ناراحتی ملت ایران از سیاستهای دولت آمریکا، گفت: با این وجود، ملت ما خواستار این هستند که در چارچوب روابطی درست ، سازنده و مبتنی بر احترام متقابل، تنش ها کاهش یابد.


به گزارش «ميزنفت»، بخشی از مصاحبه دکتر حسن روحانی با سی ان ان درباره توافق هسته ای و همچنین مسایل منطقه ای و بین المللی است.
وی در بخشی از این گفت و گو تاکید کرد: اگر تعهد جدی در اجرای توافقات هسته ای و لغو کامل تحریم ها ببینیم، شاید امکان گفت وگو در سایر مسائل هم فراهم شود.
روحانی اظهار داشت : ناراحتی ملت ایران از سیاستهای دولت آمریکا، نظیر مداخلات سیاسی و حتی نظامی طبیعی و منطقی است اما خواستار این هستند که در چارچوب روابطی درست و سازنده و مبتنی بر احترام متقابل، تنش ها کاهش یابد. فاصله بین ایران و آمریکا زیاد است و مسایل بسیاری باید جبران شود. مهم این است که نگرش و رفتار عوض شود. ملت ایران نمی خواهند در گذشته بمانند اما نمی پسندند که گذشته ادامه یابد.
رییس جمهوری در بخشی از این مصاحبه تصریح کرد : گفت وگوی مستقیمی با امریکا در خصوص سوریه نداریم، اما از طریق اتحادیه اروپا و سازمان ملل به شکل غیر مستقیم تبادل نظر داریم. اولویت در سوریه تقویت حکومت مرکزی برای پایان دادن به تروریسم و خونریزی، بازگشت آوارگان و اصلاحات سیاسی است.
وی در ادامه این گفت و گو با اشاره به مسایل منطقه ای گفت : ظاهرا عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است و توجهی به امنیت داخلی خودش ندارد.
رییس جمهوری فردا - دوشنبه - در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ساعت 18 و 30 یا 19 به وقت تهران سخنرانی می کند.
وی روز پنج شنبه - دوم مهرماه- برای شرکت و سخنرانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری در این سفر دکتر روحانی را همراهی می کنند.
تیم مذاکره کننده هسته ای نیز روز سه شنبه گذشته - 31 شهریور- به نیویورک سفر کرده اند.




منبع:ایرنا


کد مطلب: 9258

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/9258/ملت-ایران-عین-ناراحتی-سیاست-های-آمریکا-خواستار-کاهش-تنش

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir