۰

اظهارات وزير نفت کويت درباره نشست اوپک

وزیر نفت کویت اظهار داشت «پیش بینی نمی کنم سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) تا قبل از نشست دسامبر آینده برای بررسی چگونگی مقابله با روند کاهش قیمت نفت، نشستی برگزار کند.»
اظهارات وزير نفت کويت درباره نشست اوپک
به گزارش «ميزنفت» به نقل از اسپوتنیک، علی العمیر در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد:«مشکل کنونی بی توجهی تولید کنندگان خارج از اوپک به پیشنهادهایی است که برای ثبات قیمت نفت در بازار مطرح می شود.»

العمیر ادامه داد:« اگر میزان تقاضای نفت در جهان افزایش یابد و هم زمان تولید نفت شیست روند رو به کاهش خود را ادامه دهد قیمت نفت بهبود می یابد... دیگران از اوپک می خواهند سیاست کاهش تولید را در پیش بگیرد در شرایطی که تولید کنندگان خارج از اوپک همچنان سقف تولید خود را پیگیری می کنند، اگر اوپک تولیداتش را کاهش دهد سهم خود در بازار را از دست می دهد و جبران این خسارت بسیار دشوار خواهد بود.»

این اظهارات پس از آن بیان می شود که ونزوئلاپیشنهاد داد با هدف بررسی راهکارهای مقابله با کاهش قیمت نفت بهتر است اوپک و کشورهای تولید کننده خارج از اوپک نشست هایی داشته باشند.

بازارهای نفت جهان از افزایش عرضه و کمبود تقاضا رنج می برند، تقاضای خرید نفت به ویژه از طرف چین دومین مشتری بزرگ نفتی جهان کاهش یافته است. افزایش عرضه و کاهش تقاضا موجب شد بازار نفت جهان از نیمه سال 2014 به بعد، شاهد کاهش بیش از 50 درصدی قیمت نفت باشد.
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 9290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *