۰
معامله قراردادی روس ها با وزارت نفت

لوک اویل اسپانسر کنفرانس لندن شد

شنیده های موثق حاکی از آن است که یکی از مهم ترین دلایل تعویق کنفرانس لندن، عدم جذب اسپانسر برای برگزاری این همایش بود که پس از جلسات مختلف برای جذب اسپانسر، شرکت لوک اویل روسیه به تنهایی اسپانسرینگ این کنفرانس را بر عهده گرفته است.
لوک اویل اسپانسر کنفرانس لندن شد
به گزارش «ميزنفت»، شرکت لوک اویل به عنوان یکی از شرکت های مهم روسی، پس از آفتابی شدن آسمان دپلماسی ایران بلافاصله دفتر خود را در تهران بازگشایی کرد تا در صف «توابین»، به عنوان اولین شرکت «حاضری» بزند.
 
روس ها که طی چند سال اخیر ایران را در تحریم ها تنها گداشته بودند بار دیگر برای بهره گیری از منابع ایران به صف شده اند و به خوبی ثابت کردند در قبال دریافت امتیاز، امتیاز می دهند. شرکت لوک اویل با تولید یک میلیون و 700 هزار بشکه در رده دوم تولید کنندگان نفت روسیه قرار دارد.
 
لوک اویل در روزهای فروپاشي جماهیر شوروی در 1991 شروع به رشد كرد. این شرکت توسط گروه کوچکی از بوروکرات‌های شوروی به رهبری آلکپروف تاسیس شد. این گروه، دسته‌های کاری قدرتمندی را به یک منطقه دورافتاده در سیبری به نام کوگالیم (به معنای دریاچه‌ای که یک مرد در آن مرده است)، برای حفاری فرستادند. لوک‌اویل اولین شرکت روسی بود، که وارد بازار بورس لندن شد. همچنین در سال 1994، این شرکت از اولین کمپانی‌هایی بود، که شروع به ارائه سهام خود، در بازار بورس تازه تاسیس روسیه، کرد.
 
این شرکت حساب ویژه ای روی ایران باز کرده است و قصد دارد با قدرت پروژه های ایران را در دست بگیرد؛ راشاتودی چندی پیش گزارش داد این شرکت قصد دارد دارایی‌هایی را در ایران در سال 2016 خریداری کند و برخی پروژه‌های بزرگ را در ایران در طی 2015 و 2016 در دست گیرد.
 
بنابه گفته واگیت الکپرو مدیر اجرایی شرکت لوک‌اویل، این شرکت در حال حاضر توافقاتی را در زمینه اکتشافات نفتی در خلیج فارس و تعدادی از استان‌های ایران با مقامات نفتی ایران صورت داده است.
 
با توجه به روحیه منفعت طلبانه روس ها در قبال ایران، باید منتظر ماند و دید شرکت لوک اویل بابت اسپانسرینگ قراردادهای لندن چه قرارداد دیگری را با ایران امضا خواهد کرد.
 
 
 
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۱
کد مطلب: 9311
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *