۰

روشنگری عراقی درباره افزایش قیمت گاز

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تا پایان سال جاری یک هزار و ۸۰۰ طرح دیگر به بهره‎برداری خواهند رسید که پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده سالانه سه‌هزار طرح گازرسانی اجرایی شود.
روشنگری عراقی درباره افزایش قیمت گاز
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی هفتم مهرماه در جمع خبرنگاران این استان با بیان اینکه شرکت ملی گاز در بحث انر‍ژی پیشتاز است و ۷۰ درصد سبد انر‍‍ژی را بر عهده دارد، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم از گاز طبیعی برخوردار هستنند.

 وی با اشاره به اهمیت صنعت HSE، ایجاد فرهنگ HSE در شرکت گاز و کل کشور را از اهداف برگزازی این نشست دانست و تصریح کرد: سطح ایمنی در کشور بالا است ولی کافی نیست که در همین راستا با کشورهای با تجربه وارد مذاکره شدیم و با ایجاد فضای رقابتی میان شرکت‌ها سعی در اجرای هرچه بیشتر این صنعت و افزایش ایمنی داشته‌ایم.

عراقی افزود: طرح گاز رسانی به روستاها در فعالیت ۵۰ ساله شرکت ملی گاز بی سابقه بوده و در این امر از بند ق تبصره بودجه سال ۹۳ استفاده شده که در آن تاکنون حدود سه هزار روستا هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ طرح گازرسانی در هفته دولت به بهره‎برداری رسیده است، گفت: تا پایان سال جاری یک هزار و ۸۰۰ طرح دیگر به بهره‎برداری خواهند رسید که پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده سالانه سه‌هزار طرح گازرسانی اجرایی شود.

معاون وزیر افزود: در حال حاضر گازرسانی سه‌هزار و ۶۰۰ روستا در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری تعداد روستاهای تحت پوشش از ۱۷ هزار روستا در سال گذشته به ۲۰ هزار روستا برسد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در مناطق کویری یا جنگلی زندگی می‌کنند و امکان انتقال گاز به این مناطق وجود ندارد گفت: برای تامین سوخت لازم براتی افراد این منطقه تدابیری همچون تامین سوخت‌های دیگر اندیشیده شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آغاز فصل سرما اظهار کرد: تعرفه سال گذشته با همان قانون تصویب شده مجلس با افزایش ۱۵ درصدی قیمت گاز به صورت پلکانی اعمال خواهد شد و در سال جاری افزایش قیمت نخواهیم داشت.
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 9321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *