۰

يک مقام نفتي روس افزايش بهاي نفت را در آينده نزديک پيش‌بيني کرد

معاون رئیس شرکت نفتی روسی لوک‌اویل اعلام کرد پیش‌بینی‌ها در مورد اینکه بهای نفت در دراز مدت در همین سطح باقی خواهد ماند، نادرست و مبتنی بر افسانه‌ها در مورد بازار طلای سیاه است. نماینده نخستین تولید کننده نفت روسیه با این مطلب در اصل افزایش بهای نفت را در آینده‌ای نزدیک و تا 100 دلار در سال 2016 پیش‌بینی کرد.
يک مقام نفتي روس افزايش بهاي نفت را در آينده نزديک پيش‌بيني کرد
به گزارش«ميزنفت»،پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، لئونید فدون در مقاله‌ای که در روزنامه شرکت رسانه‌ای آر بی سی روسیه منتشر شد، تصریح کرد: «بازار نفت به خوبی قابل درک و قابل پیش‌بینی است».
وی افزود: «سال آینده، ما شاهد روند صعودی بهای نفت خواهیم بود، من می توانم قول دهم که بهای نفت به بشکه‌ای 70، 80 دلار و حتی 100 دلار نیز خواهد رسید اما نوسان نیز شدید خواهد بود».
به گفته وی، این موضوع که باید منتظر کاهش بیشتر بهای نفت یا تثبیت آن در سطح کنونی بود، از افسانه‌هایی نشأت می گیرد که در مورد بازار نفت انتشار یافته است.

قیمت نفت بر اساس میزان عرضه و تقاضا شکل می گیرد
بر اساس افسانه نخست، قیمت‌ها در بازار طلای سیاه منوط به میزان عرضه و تقاضاست اما این با آماری که می گوید بیش از 60 درصد عرضه بر کشورهای خاورمیانه متمرکز است، در تضاد است.
معاون رئیس لوک‌اویل خاطر نشان کرد این یک بازار به معنای واقعی نیست بلکه نوعی انحصارطلبی است که در آن بازیگران اصلی قیمت را تعیین می کنند.

تولید نفت شیل بسیار سودآور است
افسانه دوم مربوط به سودهی زیاد تولید نفت شیل است. در واقع، هنگام محاسبه توازن سوددهی شرکت‌های تولید کننده نفت شیل، عادت بر این است که فقط هزینه‌های بهره‌برداری در نظر گرفته می شود و هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌های لازم برای افزایش تولید همینطور مالیات و هزینه سرمایه مالی در نظر گرفته نمی شود.

رشد اقتصادی چین کند شده است
سومین و آخرین افسانه که تحلیلگران بر مبنای آن بهای نفت را تخمین می زنند، مربوط به کند شدن رشد اقتصادی چین است.
از سال 2005، گفتگوها در همه مجامع اقتصادی پیرامون اقتصاد چین و آینده آن است.
در حالی که مصیبت از جایی می آید که انتظارش نمی رود. در این شرایط می تواند به عنوان مثال به ورشکستگی بانک سرمایه‌گذاری چند ملیتی لمن برادرز در سال 2008 اشاره کرد.
فدون تأکید کرد در مورد چین، رشد اقتصاد این کشور اندکی کند شده و پویایی آن همچنان حفظ شده است.
در عین حال خوشبینی فدون در مورد آینده نفت با عقیده مقامات روسی و خارجی سازگاری ندارد و در شرایط فعلی به نظر می رسد بهای نفت در سطح کنونی حفظ شود.




منبع:خبرگزاری صدا و سیما
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 9435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *