۰

مدرسه میمون ها در تایلند +عکس

میمون ها در تایلند به مدرسه می روند تا ضمن آموزش جمع آوری نارگیل و کسب درآمد قابل توجه به دلیل کارآیی بالا، به یکی از جاذبه های گردشگری این کشور جنوب شرق آسیا تبدیل شوند.
مدرسه میمون ها در تایلند +عکس
به گزارش«ميزنفت»،میمون ها قابلیت بالایی برای فعالیت در بخش برداشت نارگیل دارند و آموزش میمون های جوان در مزارع نیز اکنون به تجارتی پردرآمدی در تایلند تبدیل شده است. در کنار این موضوع مالکان این میمون ها بیش از پیش زیر ذره بین حامیان حقوق حیوانات قرار گرفته اند.

استان 'پراچواپ خیری خان' تایلند که تولیدکننده بیشترین نارگیل است، شش روز در هفته و روزی هشت ساعت از میمون های کارگر استفاده می کنند.

اگر چه تاریخچه استفاده از میمون ها برای چیدن نارگیل مشخص نیست، اما از آنجایی که انسان توان بدنی کافی برای بالا رفتن از درختان نارگیل را ندارند، میمون ها در طول روز این کار را به آسانی انجام می دهند.

در حالی که جمع آوری نارگیل روزی حدود هزار بات تایلند (28 دلار) درآمد دارد، اما اقدام آموزش دهندگان میمون ها، این عمل را به جاذبه گردشگری تبدیل کرده اند و از آن سود قابل توجهی به دست می آورند.

به نوشته تارنمای بانکوک پست، این میمون های کارگر از ساعت هشت صبح تا 17 بر روی درختان کار می کنند و تنها مدت کوتاهی برای صرف نهار دست از کار می کشند. این میمون ها به جز روزهای یکشنبه و روزهای بارانی، بقیه روزها را مشغول کار هستند.

میمون های کارگر که در روز سه وعده برنج و شیر می خورند، هنگامی که مشغول به کار نیستند به دلیل پرخاشگری به درخت ها بسته می شوند.

این میمون ها که در یکسالگی تا دو سالگی دوره آموزش چیدن نارگیل را طی می کنند، در صورتی که به کارگران ماهری تبدیل شوند از بهای بالایی در بازار تایلند برخوردارند.
 
اخبار,اخبار گوناگون,مدرسه میمون ها
میمون های کارگر تا 20 سالگی کار می کنند و پس از آن دوران بازنشستگی آنها فرا می رسد.

از موضوعات جالب در بین این میمون ها، تفاوت بین آن ها به دلیل استفاده از دست و یا استفاده از دست و پا به طور همزمان برای چیدن نارگیل است. این مزیت باعث می شود میمون هایی که از دست و پا استفاده می کنند با قیمتی حدود دو هزار دلار در تایلند خرید و فروش شوند.

میمون های کارگر قابلیت جمع آوری 600 تا یکهزار نارگیل در هشت ساعت کاری را دارند، در حالی که یک انسان تنها می تواند 100 الی 200 نارگیل جمع آوری کند. نارگیل در غذاهای تایلند جایگاه ویژه ای دارد و بهای هر نارگیل خوب حدود 50 سنت است.

آموزش میمون های کارگر به اقتصاد پردرآمد تبدیل شده است و اکنون موسسه های مختلفی برای آموزش آن ها در جنوب تایلند مشغول فعالیت هستند.

تارنمای یکی از مراکز آموزشی میمون ها می نویسد میمون های کارگر با قدرت بالایی که دارند از بالا رفتن از درختان لذت می برند، از ارتفاع نمی ترسند، شکایتی ندارند، خواستار افزایش حقوق نیستند و گرایش به انجام فساد مالی نیز ندارند و نسبت به کارگرهای انسانی مزیت دارند.

از این میمون ها که به امنیت اجتماعی و بیمه حوادث نیز نیازی ندارند، به عنوان ماشین های زنده ای که برای کشاورزان نارگیل ارزش زیادی دارند، یاد می شود. 
 
اخبار,اخبار گوناگون,مدرسه میمون ها





منبع:ایرنا
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۴
کد مطلب: 9449
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *