ظریف:امیدوارم دیدگاههای ایران رادرمجامع بین المللی به خوبی مطرح کرده باشم

14 مهر 1394 ساعت 6:11

وزیر امورخارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که درایام حضور در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به وظیفه خود درمقام وزیر خارجه عمل کرده و دیدگاه های ایران را در مجامع بین المللی به خوبی مطرح کرده است.


به گزارش«ميزنفت»، محمدجواد ظریف روز دوشنبه درآخرین ساعات حضور خود در نیویورک درگفتگو با خبرنگاران ماحصل فعالیت ها ودستآوردهای خود را درایام برگزاری هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل تشریح کرد.

وی تصریح کرد که وظیفه وزیرخارجه حضور در مجامع بین المللی و طرح دیدگاهها و مواضع است و من امیدوارم این وظیفه را به نحو احسن انجام داده باشم.

وی گفت، دراین ایام علاوه بر دیدارهای متعدد با سران و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف از آمریکای لاتین تا اروپا وکشورهای منطقه خاورمیانه، با سازندگان سیاست در آمریکا چه درحوزه افکار عمومی وچه درمجامع تحقیقاتی و مطالعاتی نیز دیدار و گفتگوهایی داشته است.

وی درمجموع محورهای اصلی این دیدارها و گفتگوها را در 3 حوزه خلاصه کرد و در ادامه گفت که همزمانی این ایام با وقوع حادثه جانگداز منا طبعا باعث شد که بخش زیادی از گفتگوهای وی با سران ونمانیدگان سیاسی جهان از اروپا گرفته تا آمریکای لاتین و یا منطقه پیرامون حول محور همین مسئله باشد.

وی اضافه کرد که این گفتگوها نتایج مثبتی هم دراین خصوص دربرداشته و قرارشده است که اقداماتی دراین رابطه صورت بگیرد که به گفته او هنوز کافی نخواهد بود.

به گفته ظریف یکی دیگر از موضوعاتی که در این دیدارها موردبحث قرار گرفت، اجرای دقیق ومرحله به مرحله برجام بود، با این موضوع که با آغاز اجرای قانونی این توافقنامه، طرف های غربی آمادگی کافی برای عمل کردن به وظایف خود دراین خصوص راداشته باشند.

وزیرامور خارجه افزود، یکی دیگر از مسائل عمده ای که در دیدارهای وی با وزرای خارجه کشورهای مختلف دنیا مورد بحث قرار گرفت، بحران های منطقه خاورمیانه و بخصوص یمن و سوریه بود.
وی با ابراز تاسف از این که برخی ازهمسایگان ایران نشان داده اند که بدنبال راه حل سیاسی برای حل این بحرانها نیستند گفت این کشورها تلاش می کنند تا نیات سیاسی و اهداف منطقه ای خود را به مردم یمن تحمیل کنند و با به خاک و خون کشیدن مردم این کشور بدنبال یک پیروزی بگردند که ازنظر ما غیر ممکن خواهد بود.

ظریف درپاسخ به این سوال که آیا دراین دیدارها موضوعات دیگری هم مورد گفتگو قرار گرفته است یانه؟ گفت، برجام عمده موضوع مورد بحث دراین دیدارها بود.
وی افزود در دیدار با وزیر خارجه آمریکا نیز پیرامون مسائل ومشکلات احتمالی داخلی آمریکا دررابطه با اجرای برجام چه درسطح دولت های ایالتی وچه دولت مرکزی این کشور بحث و گفتگو کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص واکنش برخی از گروه های تندرو داخلی نسبت به دیدار تصادفی ودست دادن او با رییس جمهور آمریکا گفت: وظیفه او درمقام وزیر خارجه کشور حضور درمجامع بین المللی است و این ایام بهترین فرصت را برای طرح دیدگاه های ایران در گفتگوبا سران و رهبران سیاسی جهان دراختیار او گذاشته که امیدوار است توانسته باشد از این فرصت به نحو احس استفاده کرده باشد.

وی افزود بعضی دوستان هم که به من توهین کرده اند و یا تهمت و افترا زده اند ان شاءالله حسابشان را با خدا خواهند داشت.




منبع:ایرنا


کد مطلب: 9454

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/9454/ظریف-امیدوارم-دیدگاههای-ایران-رادرمجامع-بین-المللی-خوبی-مطرح-کرده-باشم

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir