پیش بینی روس ها از میزان افزایش تولید ایران

17 مهر 1394 ساعت 12:49

مدیر صندوق توسعه‌ای انرژی روسیه گفت: افزایش یک میلیون بشکه‌ای نفت ایران در صورت لغو تحریم، قیمت نفت را در بازارهای جهانی کاهش نمی‌دهد و ایران برای افزایش بیشتر از این نیاز به سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری دارد که فعلا سرمایه‌گذاران دست به عصا راه می‌روند.


به گزارش ميز نفت به نقل از ترند با لغو تحریم‌ها قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش نمی‌یابد.

سرگی پیکین مدیر صندوق توسعه‌ای انرژی روسیه معتقد است ایران بلافاصله نفت خود را وارد بازارهای جهانی نمی‌کند. تنها یک میلیون بشکه در روز در مدت یک سال نفت خود را در بازارهای جهانی افزایش می‌دهد که تأثیری در قیمت های جهانی نخواهد داشت.

پیکین خاطرنشان کرد که افزایش قابل ملاحظه نفت ایران نیازمند سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیاردی در پروژه‌های نفتی است از سوی دیگر ایران شرایطی دارد که احتمال بازگشت تحریم‌ها وجود دارد و این مسئله باعث شده سرمایه‌گذاران محتاط‌تر عمل کنند. سرمایه‌گذاران خارجی سرمایه‌گذاری جدی تا زمان شفافیت وضعیت تحریم انجام نخواهند داد.

پیکین همچنین می‌گوید ضمن اینکه کارشناسان معتقدند در شرایط کنونی که کنگره آمریکا تصویب برجام را به تأخیر انداخته است می تواند تأثیر منفی در قیمت نفت داشته باشد. اگر تحریم‌های اعمالی علیه ایران با تأخیر لغو شود می‌تواند تأثیر مثبتی به بالا رفتن قیمت نفت داشته باشد.

بر اساس این گزارش قیمت نفت از تابستان سال 2014 که بشکه‌ای 110 دلار بود اکنون به بشکه‌ای 50 دلار رسیده است. اکثر تحلیلگران معتقدند قیمت نفت در کوتاه مدت افزایش چندانی نخواهند داشت.


کد مطلب: 9531

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/9531/پیش-بینی-روس-میزان-افزایش-تولید-ایران

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir