۰
راشاتودی:

حرکت عربستان به سمت نابودی

یک کارشناس سیاسی در گفتگو با شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان روسیه گفت: میراث خاندان آل سعود به سرعت در حال از بین رفتن است.
سیاست مداران عربستان - عصر نفت
سیاست مداران عربستان - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از راشا تودی روسیه، مجری این شبکه ابتدا گفت: مداخلات (بی مورد) عربستان سعودی در درگیری های بین المللی در نقاط مختلف منطقه، برای این کشور مشکل ساز شده است. این، به انضمام کاهش قیمت نفت، منشاء بخشی از مشکلات کنونی عربستان سعودی است. 

دکتر کالین کاوِل، استاد علوم سیاسیِ دانشگاه، طی گفتگوی اختصاصی با مجری این شبکه گفت: به نظر من در حال حاضر، عربستان سعودی که ارتش خود را به یمن فرستاده و بیش از شصت و یک میلیارد دلار تسلیحاتِ مختلف خریداری کرده است، در حالتی کاملاً دفاعی قرار گرفته است. 

سخنان کاول در شرایطی مطرح می شود که نشانه های یک تغییر بزرگ در عربستان قایل مشاهده است؛ رسانه های عرب زبان نیز  طی روزهای گذشته این عبارت را تیتر کردند: عربستان در مسیر فروپاشي اقتصادي.

اما کاول در ادامه صحبت های خود افزود: این باعث طغیان افکار عمومی و به خصوص در میان نسل سوم خاندان آل سعود شده است. نسل سوم این خاندان، همان عناصری هستند که برای به‌دست گرفتن قدرت در این کشور پس مرگ ملک سلمان، پادشاه کنونی عربستان سعودی، با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

این کارشناس در خاتمه تأکید کرد: علت ناراحتی شدیدِ نسل سومی‌های خاندان آل سعود از اوضاع جاری در کشور عربستان سعودی این است که آنان پادشاهیِ عربستان سعودی را میراث خانوادگیِ خود تلقی می‌کنند و گویی که می‌بینند این میراث، به سرعت در حال سرازیر شدن به چاه فاضلاب (در حال از دست رفتن) است. 
 
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 9561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *