۰

بررسی طرح افزایش قیمت نفت به 70 دلار در نشست مشاوران اوپک

وزیر نفت ونزوئلا گفت کشورش یک استراتژی جدید برای افزایش قیمت نفت به 70 دلار ارائه خواهد کرد و این پیشنهاد قرار است در نشست مشاوران فنی اوپک در 21 اکتبر ارائه شود.
وزیر نفت ونزوئلا- عصر نفت
وزیر نفت ونزوئلا- عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، ونزوئلا در ماه جاری میلادی  یک استراتژی جدید جسورانه برای نجات قیمت های پایین نفت ارائه خواهد کرد.

رافائل رامیرز، وزیر نفت کهنه کار ونزوئلا و سفیر فعلی این کشور در سازمان ملل گفت، این پیشنهاد که قرار است در نشست مشاوران فنی اوپک در 21 اکتبر ارائه شود، احتمالا مکانیزم قدیمی کاهش تولید های رو به افزایش برای کنترل قیمت ها را مجددا مطرح خواهد کرد. اولین کف این استراتژی 70 دلار خواهد بود و بعدا قیمت 100 دلاری برای هر بشکه نفت را هدف قرار خواهد داد.

وی افزود: «ما تلاش خواهیم کرد تا به نحو رو به جلویی قیمت ها را ترمیم کنیم.»

ونزوئلا ماه هاست در تلاش برای احیای قیمت نفت است. نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در دیدارهای خود با همتایان روسی، قطری و روسای جمهور سایر کشورها بر ضرورت چاره اندیشی برای رسیدن قیمت نفت به پایین ترین رقم 6 سال گذشته تاکید کرده است.

رامیرز که زمانی رئیس شرکت دولتی پی دی وی اس ای ونزوئلا بود گفت، ما با ایده سعودی ها در این مورد که تولید کنندگان غیراوپک نظیر مکزیک و روسیه نیز باید در کاهش تولید با اعضای اوپک همکاری کنند موافق هستیم.

اما وی اذعان کرد که دستیابی به اجماع در این زمینه ممکن است دشوار باشد.

رامیرز گفت: «اختلاف نظر شدیدی در درون اوپک وجود دارد... ما این بار نتوانسته ایم به موقع عکس العمل نشان دهیم و همچون سال 2008 به اجماع برسیم.»

اوپک در طی یک دهه گذشته هیچگاه به صورت علنی از هدف گذاری برای رسیدن نفت به قیمتی خاص سخن نگفته است. اما  از سال 2010 اوپک عملا حفظ قیمت نفت در حد بشکه ای 100 دلار را هدف گذاری کرده بود، رقمی که در بیشتر اوقات 5 سال گذشته نیز پابرجا بود. اما نفت 100 دلاری تولید کنندگان پرهزینه نظیر تولید کنندگان نفت شیل در امریکا را به طمع انداخت تا اقدام به تولید کنند و این موجب کاهش سهم اوپک از بازار شد.

امسال وزرای نفت کشورهای عراق، ونزوئلا و آنگولا از سطح جدیدی از قیمت مورد هدف خود سخن گفته اند و اعلام کرده اند که قیمت 75 یا 80 دلاری می تواند قیمتی عادلانه باشد. عربستان در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

این در شراطی است که پیش بینی جدید البدری از قیمت نفت باعث شده است تا قیمت نفت تکانی به خود بخورد. همچنین کویت هم نسبت به قیمت نفت بی تفاوتی نشان داده و گفته است سرمایه‌گذاری‌های نفتی خود را کاهش نمی‌دهیم
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 9634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *