۰
نواک از دلیل کاهش قیمت نفت گفت

آمریکا و اوپک مقصرند

وزیر انرژی روسیه تاکید کرد که مسکو عامل وجود مازاد عرضه در بازار نفت که موجب افت شدید قیمت جهانی انرژی شده نیست و تولید نفت خود را کاهش نخواهد داد.
نواک - میز نفت
نواک - میز نفت
به گزارش ميزنفت ، آلکساندر نواک وزی انرژی روسیه تصریح کرد: تولید شیل نفت آمریکا و تولید نفت از سوی سازمان اوپک عامل اصلی وجود مازاد عرضه در بازار است و روسیه نقشی در این مساله و افت قیمت جهانی نفت نداشته است.
وجود مازاد عرضه در بازار موجب شده تا قیمت نفت از 114 دلار در هر بشکه در ژوئن 2014 میلادی به کمتر از 50 دلار کاهش یابد.

12 کشور عضو اوپک نیز نه تنها تولید خود را کاهش نداده اند بلکه برای حفظ سهم خود در بازار جهانی در مقابل شیل نفت آمریکا، تولید را افزایش داده اند.

روسیه نیز که عضو اوپک نیست تولید خود را کاهش نداده ولی آلکساندر نواک بر این باور است که روسیه نباید به خاطر کاهش قیمت نفت سرزنش شود.

وی افزود: نفت و گاز از مهمترین صنایع روسیه به شمار می رود. روسیه طی 3 تا 4 سال گذشته سهم صادرات نفت خود در بازارهای جهانی را حفظ کرده و سطح تولید را بدون تغییر قرار داده است. بخش زیادی از مازاد نفت موجود در بازار مربوط به شیل نفت آمریکا است.

نواک گفت: آمریکا به تنهایی عامل اصلی وجود 5 میلیون بشکه نفت مازاد در بازار در روز است. به نظر من افزایش تولید نفت اوپک نیز طی ماه های گذشته تاثیر زیادی بر وجود مازاد عرضه در بازار داشته است.

وی تصریح کرد: روسیه هیچ تمایلی ندارد تا تولید کنندگان شیل نفت آمریکا را از بازار خارج کند. بی شک هیچ کسی چنین هدفی ندارد. این شرایط رقابت در بازار است. من بار دیگر بر این مساله تاکید می کنم که روسیه قصدی ندارد تا با افزایش تولید بر قیمت نفت فشار بیشتری وارد کند.

نواک سال پیش نیز تاکید کرد هیچ برنامه‌ای برای کاهش تولید نفت نداریم .
 
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 9664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *