۰
اندیشکده امریکن تینکر بررسی کرد؛

ایران و روسیه از نفت جهان چه می‌خواهند

"استراتژی ایران برای اختناق تولید نفت عربستان وهابی در راستای منافع پوتین نیز است. به عنوان رئیس جمهور دومین کشور صادر کننده نفت، مطمئنا از اینکه تولیدات نفت عربستان کاهش یابد خوشنود بوده و بی‌مهابا از ایران حمایت می‌کند."
ایران و روسیه از نفت جهان چه می‌خواهند
به گزارش ميزنفت ، اندیشکده امریکن تینکر (americanthinker) در یادداشتی به بررسی افزایش قدرت ایران، حضور نظامی روسیه در خاورمیانه و فرضیه توطئه نقشه ایران و روسیه برای تسلط بر عرضه جهانی نفت پرداخت .
 
در ابتدای این گزارش چنین آورده شده است که ایران و روسیه به معنای واقعی کلمه خود را برای کنترل عرضه نفت دنیا آماده می‌کنند و مدعی شد که ایران در حال محاصره ذخایر نفتی عربستان سعودی دیگر دولت‌های سنّی خلیج فارس می‌باشد: "استراتژی ایران برای اختناق تولید نفت عربستان وهابی در راستای منافع پوتین نیز می‌باشد. بعنوان رئیس جمهور دومین کشور صادر کننده نفت، مطمئنا از اینکه تولیدات نفت عربستان کاهش یابد خوشنود بوده و بی‌مهابا از ایران حمایت می‌کند."
 
" شاهد هستیم که پوتین قدم بزرگی در سوریه در حمایت از ایرانیان برداشته است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که وی این کار را هم برای حفاظت از ناوگان دریایی خود در طرطوس انجام داده و هم تا حدودی به نفع ایرانیان است. او برای برطرف کردن وضعیت خطرناک اقتصاد روسیه در پی نصف شدن قیمت نفت باید از فرصت بدست آمده استفاده کند و با کمک ایران قیمت نفت را دوباره به حالت قبل برگرداند."
 
این اندیشکده معتقد است که ایران نیز به دو دلیل باید از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرد: " اول اینکه اگر تحریم‌ها برداشته شود مازاد نفت ایران در بازار جهانی باعث پایین آمدن بیشتر قیمت می‌شود که ایران و روسیه باید به دنبال راهی باشند تا از کاهش بیشتر قیمت‌ نفت جلوگیری کنند. دوم اینکه ضربه زدن همزمان به قبیله سعودی-وهابی که قصد تسلط بر کل اسلام را دارند در کنار تقویت خود (ایران) برای این کشور فوق‌العاده وسوه انگیز است."
 
 "برای تحقق این هدف محور ایران-روسیه باید شبه جزیره عربی را تحت محاصره خود درآورند. جبهه مرزهای شمالی پادشاهی سعودی‌های وهابی تحت کنترل ایران و متحدانش است. در جنوب هم این کشور یک جنگ نیابتی در یمن به راه انداخته است! از یمن، ایران حتی می‌تواند تنگه باب‌المندب را نیز تهدید کند که باعث دسترسی به دریای سرخ و افزایش فشار بر عربستان خواهد شد. عربستانی که از خاک خود تنگه هرمز را تهدید می‌کند."
 
امریکن تینکر در ادامه فرضیه توطئه خود مدعی شد که ایران شیعه‌های داخل عربستان در شرق این کشور را نیز کنترل کرده و حتی بحرین را به عنوان استان گمشده چهاردهم ایران معرفی کرد! همچنین متذکر شد که با کمک روس‌ها، ایران می‌تواند دولت سوریه را حفظ کرده و محاصره تدافعی خود بر سرزمین مادری علویون در شمال شبه جزیره عربی را تقویت کند: " سپس نیروهای مشترک آنها بر علیه داعش اقدام خواهند کرد، که البته این کار لطفی برای جهانیان نیز می‌باشد."
 
 " مطمئنا عربستان هرکاری خواهد کرد تا از زاده ایدئولوژیک فاسد خود (داعش) حمایت کند ولی نمی‌تواند با محور (ایران و روسیه) مقابله کند. درحین اینکه محور، سوریه را آرام می‌کند، به عربستان و دیگر دولت‌های نفتی عربی فشار خواهد آورد که قیمت‌ نفت را دوباره بالا ببرند. هر بشکه‌ای 100 دلار قیمت خوبی از نظر آنهاست! فشار اولیه محور، سیاسی و دیپلماتیک خواهد بود. ایران می‌تواند در بحرین و یمن خشونت به پا کند و سپس با پیشنهاد کاهش تولید نفت و کاهش خشونت‌ها به هدف خود برسد!"
 
 امریکن تینکر که گویی کنتور اتهاماتش از کار افتاده، معتقد است روسیه با حمایت از ایران جنگی تمام عیار علیه سعودی‌ها به‌پا می‌کند: " البته شاید ایران نخواهد هدف انتقام پادشاهی عربستان قرار بگیرد به همین دلیل ریسک حمله مستقیم را نمی‌پذیرد ولی روسیه می‌تواند با پشتیبانی هوایی و دریایی از ایران یا حتی یک چتر هسته‌ای، این کار را برایش انجام دهد. حمله به میدان‌های نفتی عربستان می‌تواند باعث اختلال طولانی مدت در عرضه جهانی نفت داشته باشد که برای تمام دنیا خطرناک است."
 
 این گزارش در پایان عواقب این حمله را تضعیف شدن اقتصاد کشورهای وابسته به نفت از جمله آمریکا، چین و تمام اروپا! می‌داند که آنموقع دست به دامن ایران و روسیه خواهند شد: " پس پوتین و ایران انگیزه‌های زیاید برای کنترل کردن بازار جهانی نفت دارند، بخاطر همین آمریکا و بقیه دنیا با خطر بزرگی مواجه هستند."
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 9680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *