۰

موضع سفت و سخت باکو در برابر اوپک

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت : « به دلیل اینکه موضوعات مورد بحث در نشست اوپک با سایر کشورهای صادرکننده نفت، برای جمهوری آذربایجان ضرورتی ندارد، تصمیم گرفتم در این نشست حضور نیابم. »
وزیر انرژی آذربایجان - عصر نفت
وزیر انرژی آذربایجان - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از خبرگزاری آپا، ناطق علی اف در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص علت خودداری جمهوری آذربایجان از پذیرش دعوت اوپک برای شرکت در اجلاس این سازمان به منظور بررسی راه های افزایش قیمت نفت گفت : « اوپک بارها مساله کاهش تولید برای افزایش قیمت را بررسی کرده است. اما عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک با آن مخالفت کرده اند.»

ناطق علی اف گفت : « اگر اوپک به موقع در این مورد تصمیم گیری می کرد و تولید را کاهش می داد، شاید قیمت نفت افزایش می یافت و این ، برای ما نیز مفید بود.»

ناطق علی اف گفت : «سایر دولت های خارج از اوپک نیز برای کاهش تولید تلاش کرده اند. نفت تولید شده در جمهوری آذربایجان فقط به این کشور تعلق ندارد، بلکه متعلق به کنسرسیوم است و در مورد آن ، صرفا دولت جمهوری آذربایجان نمی تواند تصمیم گیری کند.»

جمهوری آذربایجان دعوت اوپک را برای شرکت در نشست مشترک این سازمان و سایر کشورهای صادرکننده نفت برای بررسی افزایش قیمت نفت به هفتاد دلار رد کرد.
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 9794
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *