۱

واکنش حجازی به خبر تجمع اخراجی‌های حفاری شمال

مدیرعامل شرکت حفاری شمال، از تجمع کارکنان اخراج شده این شرکت در مقابل ساختمان مرکزی آن اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: تعدیل حق ماست، اگر در تعدیل‌ها اشتباهی رخ داده باشد، به آن رسیدگی می‌شود و خبرسازی‎ها در تصمیم‌گیری‌ها ما اثری ندارد.
واکنش حجازی به خبر تجمع اخراجی‌های حفاری شمال
سید عزت‌الله حجازی در گفت‎وگو با خبرنگار ميزنفت افزود: از تجمع کارکنان شرکت حفاری شمال در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت - اینجا که ما هستیم – اطلاعی ندارم و اینجا تجمعی نشده و این خبر دروغ است، شاید این تجمع در مقابل ساختمان دیگری باشد.

وی تصریح کرد: شرکت حفاری شمال یک شرکت خصوصی است که بر اساس قوانین وزارت کار و امور اجتماعی فعالیت می‌کند، حالا اینکه چه کسی این شرکت را مدیریت می‌کند و این شرکت چقدر از وزارت نفت طلب دارد و چه تعداد نیرو تعدیل کرده یا به کار گرفته است، همگی بحث‌های انحرافی است که رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند.

به گفته مدیرعامل شرکت حفاری شمال، وقتی یک دکل بیکار شد، به‎طور طبیعی کارکنان آن هم بیکار می‌شوند، همچنین اگر حفاری شمال در پروژه‌ای برنده شد و دکلش سر کار رفت، دوباره به‌طور طبیعی متناسب با نیازش افرادی را به کار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تعدیل نیرو حق ماست، تأکید کرد: این رویه همیشه بوده است و هست و خواهد بود که بر اساس نیازهای خود کارکنان را جذب یا تعدیل کنیم.

حجازی در پاسخ به اینکه از زمان مدیریت وی در شرکت حفاری شمال، بیش از 500 نفر از کارکنان آن تعدیل شده اند، گفت: اگر رسانه ها خبرسازی می کنند، می توان اعدادی بیش از این را بیان کنند تا خبرشان پرستیژ و فراگیری بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: بنده برای این گونه شایعه ها و خبرسازی ها پاسخی ندارم، زیرا عده‌ای مغرضانه علاقه دارند که این گونه مباحث را به رسانه ها بکشند و به شرکت آسیب بزنند. من به کسی باج نخواهم داد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال یادآور شد: اگر تعدیل لازم و درست باشد،اجرا می‌شود، اما اگر در تعدیل‌ها اشتباهی رخ داده باشد، به آن رسیدگی می‌شود و اگر قرار باشد کاری هم بکنیم، خبرسازی‎ها در تصمیم‌گیری‌های ما اثری ندارد.

به گزارش ميزنفت ، بیش از 100 نفر از کارکنان شرکت حفاری شمال از ظهر امروز (چهارشنبه 29 مهر) رویه‌روی ساختمان مرکزی این شرکت تجمع کرده و تجدیدنظر مدیریت جدید این شرکت در تعدیل آنان را خواستار شده‌اند.

به گفته یکی از حاضران در این تجمع، تعدیل نیروهای حفاری شمال پس از برکناری هدایت‌الله خادمی و انتصاب عزت‌الله حجازی از حدود 40 روز پیش آغاز شده است و تا امروز بیش از 400 نفز از نیروهای این شرکت اخراج شده‌اند و امروز هم با 146 نفز از کارکنان این شرکت تسویه شد.

حاضران در این تجمع با خواهش و تمنا از مدیریت این شرکت و اشک ریزان، بازگشت به کار خود حتی با حقوق بسیار کمتر از قبل را خواستار هستند که با بی تفاوتی مسئولان این شرکت همراه بوده است.

بنیاد مستضعفان به عنوان اصلی ترین سهامدار این شرکت، چندی پیش تصمیم گرفت به مدیریت هفت ساله خادمی پایان بدهد و از حجازی؛ مدیرعامل سابق شرکت بهران، در رأس مدیریت این شرکت بهره ببرد که حجازی پس از حضور در این شرکت، با کاهش شدید حقوق و حذف اضافه کاری، اخراج بیش از 400 نفر از کارکنان این شرکت را در دستور کار قرار داد.

این تعدیل ها در شرایطی انجام شده است که کارکنان حفاری شمال راضی هستند چند ماه بدون حقوق به فعالیت مشغول باشند تا این شرکت، طلب های خود را از وزارت نفت دریافت کند، اما مدیریت جدید تصمیم گرفته است برای کاهش هزینه های خود، تعداد بسیاری از پرسنل را اخراج کند.
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب: 9820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *