۰
۵
حفاری شمال در یک سال گذشته

از جنگیدن برای منافع شرکت تا اخراج

دکل سحر یک - عصر نفت
دکل سحر یک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، چالش حفاری شمال با وزارت نفت از روزی آغاز شد که پتروپارس در نامه ای به مدیریت این شرکت اعلام کرد دکل سحری یک باید از فاز 13 خارج شود؛ نامه ای که البته با تکذیب معاون پتروپارس همراه شد؛ جوادیان به ميزنفت گفت که این موضوع کذب محض است.

در این وضعیت بود که اظهارات تکان‌دهنده مدیرعامل حفاری شمال درباره پروژه‌های خلیج فارس پشت پرده ها را عیان کرد که بلافاصله با جوابیه شرکت پتروپارس همراه شد. پاسخ‌های پتروپارس درباره پروژه شرکت حفاری شمال فضا را وارد چالش بیشتری کرد به طوری که وزیر نفت در یک برنامه تلویزیونی گفت از مدیرعامل شرکت حفاری شمال شکایت خواهیم کرد.

با ورود نمایندگان مجلس و استاندار مازندران به این پرونده اما وضعیت برای زنگنه کمی متفاوت تر از گذشته شد. نمایندگان این اقدام وزارت نفت را سرپیچی از قانون تلقی کردند و در تذکرات شفاهی، از وزیر نفت خواستند دکل سحر یک به فعالیت خود در فاز 13 ادامه دهد. این عدم توجه در اولین واکنش همراه شد با قهر حفاری شمال با نمایشگاه نفت تهران.

بی توجهی وزارت نفت به این موضوع، باعث شد تا 70 تن از نمایندگان مجلس در نامه ای به روحانی خواستار برطرف شدن این مشکل شدند تا اینکه دستور وزیر نفت برای حل مشکلات مربوط به دکل‌های این شرکت از سوی هدایت الله خادمی رسانه ای شد ولی باز هم اتفاق خاصی رخ نداد. زنگنه تنها به گفتن این عبارت بسنده کرد که دنبال استفاده از دکل حفاری نیستیم.

همزمان با بی تفاوتی وزارت نفت به دکل ایرانی، فشار «حلقه کرسنتی ها» برای برکناری خادمی آغاز شد به طوری که به بنیاد مستضعفان پیشنهاد شد در صورت برکناری خادمی طلب های این شرکت به زودی پرداخت می شود؛ طلب هایی جدود 800 میلیارد تومان.

زنگنه یکبار به مجلس احضار شد که دکل های هندی پشت پرده آن بود. در این میان بود که حلقه کرسنتی ها فشار را برای برکناری خادمی بیشتر کردند و از همه توان خود بهره بردند تا مزاحم خود را «دک» کنند. اول شهریور 1394 پایان مدیریت 7 ساله خادمی اعلام شد تا وی با کارکنان حفاری شمال در قالب یک نامه خداحافظی کند. نکته جالب این بود که صدای آمریکا هم از برکناری خادمی حمایت کرد!

عزت الله حجازی که جایگزین خادمی شد خیال ها تا حدودی راحت شد؛ حجازی که آمد تعدیل نیروها را در دستور کار خود قرار داد و بسیاری را از شرکت احراج کرد تا تجمع اخراجی‌های حفاری شمال مقابل بنیاد مستضعفان خبرساز شود. آن ها قرار است روز سه شنبه رو در روی سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان بنشینند و با وی سخن بگویند.

حفاری شمال به روزگاری دچار شده است که خیلی ها آن را با تجربیات تلخ چند شرکت نفتی در گذشته مقایسه می کنند؛ شاید کسی برای شرکت نمی جنگد!
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 9870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حفاری شمال رو دارن نابود می کنن . یکی به دادمون برسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا توی این مملکت کسی نیست که رسیدگی کنه. چطور زمان آقای خادمی هیچ نیرویی دغدغه اخراج شدن نداشت ولی از روزی که حجازی اومده داره همه رو اخراج میکنه هیچ کسی نیست که ارامش و امنیت شغلی داشته باشه.حیف ازاین شرکتی که داره نابود میشه
حسن خانی
Iran, Islamic Republic of
مهندس خادمی رو لابی های نفتی عربستان سعودی و قطر و همچنین برخی مدیران ارشد برکنار کردند چرا که از نام حفاری شمال و پاکی و صداقت مهندس خادمی واهمه داشتند و این رو دیگه هر کسی میدونه......... خادمی کجایی که ببینی چی به روز شرکتی آوردند که بعضی شبها تا ساعت یک بامداد وای میستادی و کار میکردی...... خادمی کجایی که ببینی بدون تو ما کارگران بخدا انگار پدرمون رو از دست دادیم...... کجایی تا ببینی نتیجه ی اون همه زحمتی که کشیدی امروز چگونه داره بر باد هوا میره....... خادمی درود بر تو که دشمن ترین دشمنانت هم به صداقتت اعتراف دارند.......
Iran, Islamic Republic of
منم جز اخراجی های حفاری شمال هستم، ولی اگر نبودم هم فرقی نداشت، از خادمی جز تلاش برای موفقیت شرکت چیزی ندیدم. نمی گویم که همه تصمیماتش درست بود (چون قطعا تصمیمات اشتباه هم مثل هر مدیر دیگه ای می گرفت) و الان هم مخاف بت سازی از ایشون هستم اما باید شهادت بدم که در مودتی که در این شرکت کار می کردم، اولا ته دلم به خاطر حضور خادمی گرم بود و ثانیا جز حسن نیت و تلاش در راستای منافع شرکت چیزی از ایشان ندیدم
حالا که گذشت...خودش اگه نیست، خداش هست، دمش گرم و امیدوارم هرجا که هست سلامت و تندرست باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این وضع ناراحت کننده است .