۰

ترکيه داوری بین‌المللی برای قيمت گاز روسيه را خواستار شد

ترکیه تصمیم گرفت خواستار داوری بین المللی درباره قیمت گاز روسیه شود.
ترکيه داوری بین‌المللی برای قيمت گاز روسيه را خواستار شد
ترکيه داوری بین‌المللی برای قيمت گاز روسيه را خواستار شد
به گزارش ميزنفت به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه زمان چاپ ترکیه ، شرکت خطوط لوله نفت و گاز ترکیه (بوتاش) دو روز پیش در پی به توافق نرسیدن با طرف روسی درباره قیمت گاز خریداری شده از روسیه، تصمیم خود را برای مراجعه به دیوان بین المللی، به شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد.

بوتاش سالانه 20 میلیارد متر مکعب گاز از روسیه خریداری می کند. همچنین شرکت های بخش خصوصی ترکیه نیز سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز از روسیه خریداری می کنند.

ترکیه بخش اعظم نیاز خود به گاز را که سالانه حدود 50 میلیارد متر مکعب است از روسیه تامین می کند.

ترکیه پیشتر درباره قیمت خرید گاز از ایران که دومین تامین کننده گاز مورد نیاز ترکیه به شمار می رود ، به دیوان داوری بین المللی مراجعه کرده است.

یک مقام بخش انرژی ترکیه با بیان اینکه مذاکرات میان ترکیه و شرکت گازپروم روسیه از مدتی پیش ادامه داشت ، گفت : این مذاکرات به نتیجه ای که انتظارش را داشتیم ، نرسید.

یک مقام وزارت انرژی ترکیه نیز با اشاره به اینکه دو طرف پیشتر درباره کاهش 10/25 درصدی قیمت گاز به توافق رسیده بودند اما این کاهش قیمت به بهانه های مختلف اجرا نشد ، گفت : این کاهش قیمت با داوری بین المللی اجرا خواهد شد.

خبر دیگر حاکیست ، سخنگوی شرکت گازپروم روسیه تصمیم ترکیه برای مراجعه به دیوان داوری بین المللی را اقدامی عادی دانست و تاکید کرد امکان حل اختلاف دو طرف پیش از برگزاری جلسه دادگاه نیز وجود دارد.
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب: 9961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *