۱
۴
روزگار عجیب صنعت نفت

ویژگی های منافقان نفتی

نفاق در سه ریشه خلاصه می‌شود؛ ناتوانی در دشمنی، دنیا طلبی و از همه مهمتر حقارت؛ با همین سه ریشه می‌توان اتفاقات چند ماه گذشته صنعت نفت را تحلیل کرد که چگونه افرادی با به تن کردن جامه نفاق، حمل بر انقلابی‌گری و جهادی بودن می‌کنند.
ویژگی های منافقان نفتی
میز نفت | نفاق در لباس دوستی وارد که شود، تشخیص آن برای بسیاری دشوار می‌شود. منافقان با بادهایی که می‌وزد، خود را به شکل «روز» در می‌آورند. اگر نیاز باشد به محاسن صورت پناه می‌برند و اگر لازم بدانند، با یک تیغ کار راه یکسره می‌کنند. نفاق، پدیده عجیبی است که از همان ابتدای خلقت تا به امروز، فتنه آفریده و تا توانسته تاریخ ساز شده است.

نفاق در سه ریشه خلاصه می‌شود؛ ناتوانی در دشمنی، دنیا طلبی و از همه مهمتر حقارت؛ با همین سه ریشه می‌توان اتفاقات چند ماه گذشته صنعت نفت را تحلیل کرد که چگونه افرادی با به تن کردن جامه نفاق، حمل بر انقلابی‌گری و جهادی بودن می‌کنند. چه آنکه وزیر نفت، اوجی باشد یا زنگنه، نماینده‌ای از سر ایمان باشد یا از انتهای کفر، به کارشان مشغول هستند و دهان خود را با قندِ نفاق شیرین می‌کنند.

بسیاری از مدیرانی که این روزها سعی دارند خود را در کنار اوجی نشان دهند، چنین حقارتی را به بار می‌کشند و بوی تعفنشان، تمامی ندارد.اما برای آنکه بدانیم این منافقان دارای چه ویژگی‌هایی هستند باید بدانیم که:

* آنها امروز از هر تصمیم و انفعالی که وزیر نفت صاحبش باشند، کرامت خلق می‌کنند.
* گذشته خود را فراموش کرده و ملاک را، «حال» قرار می‌دهند.

* چند کلامی در ذم زنگنه بر زبان می‌رانند و مابقی را به مدح اوجی می‌پردازند.

* «ح» را در گلوی نایسشان فشرده و «ع» را به زبان فصیح عربی تلفط می‌کنند.

* تصاویر حاج قاسم سلیمانی میهمان پروفایل‌هایشام می‌شود، اگر با رهبری باشد که چه بهتر.

* تصویر رئیسی را جایگزین تصویر «تا 1400 با روحانی» می‌کنند.

* تسبیح به دست شده و به اطرفیان خود توصیه می‌کنند نماز را جماعت به پا دارند.

* در گعده‌های خودمانی و غیرخودمانی، از اوجی فرشته نجاتی می‌سازند که قرار است معجزه کند.

* به هم قطاران خود حمله کرده و به آنها انگ آدم زنگنه بودن را می‌زنند تا از خطر دور باشند.

* به پرونده‌سازان، اطلاعات اشتباه می‌دهند تا نوبت به آنها نرسد.

* تا می‌توانند ضیغی، خجسته مهر، بیات، چگینی و ... را زاهدانی از جنس بایزید بسطامی می‌نامند.

* از لزوم کمک به نظام گفته و معتقدند این کمک، پیام عاشوراست.

*در گروه‌های واتساپی حضور چشمگیر داشته و همواره is typing هستند تا از قافله جا نمانند.

*وسط لحاف می‌خوابند تا ببینند قدرت به چه گروه و جریانی می‌رسد تا به فائق چرخش کنند.

*خود را «وصل» به بچه‌های بالا دانسته و معتقدند همان بچه‌ها هوایشان را دارند.

*بخشی از درآمدهایی که از کیسه نفت در دوران زنگنه به دست آورده‌اند را خرج خرید پیراهن‌های یقه دیپلمات کرده و به روی خود نمی‌آورند خانواده‌هایشان در چه کشوری گذر عمر می‌کنند.

خلاصه که این افراد، در نفاق و دو رویی به چنان مقامی رسیده‌اند که اشعث کندی، در برابرشان یک معصوم تمام عیار است؛ همه ترس از آن است که در قطار بمانند که اگر اینگونه شود، قربانی اول خود جواد اوجی است. تکرار تاریخ به سود منافقان، چیزی جز تباهی برای نفت به همراه ندارد.
يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب: 30773
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام واقعا باید دست و قلم کسی که این مطلب را نوشته است بوسید.
« واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند».
حافظ
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
« واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند».حافظ
علی نوروزی
Germany
فقط خجسته مهر
Romania
کلمه نفاق چهار نقطه دارد و بینهایت فریب و حقه و شگرد . شاید گوشه ابرویی در یک نگاه و شاید به مسلخ بردن یک جامعه با نیش یک قلم . و شاید پینه بر پیشانی مانده . مهم آن است وقتی ایمان نباشد دامنه نفاق از صفر شروع میشود وتا بینهایت امتداد می یابد . گاهی لباس مبارزه رابه طرفهً العین میکنند لباس نفاق . گاهی سخن از جان مایع دل میشود تملق . اگر چنین محک زده شود در علم کلام می شود عناد ، گاهی در تن گرگ پوستین میش بدوزند علق آن نفاق است . پس بایسته است سه ریشه را بدوآً محدد کنیم که آیا عمل ارتکابی در آن نفاق نهفته یا مشکوک به نفاق یا عقده گشایی یا عبارات متضاد یا مترادف منبعث از آن است . آنچه آورده ایم در حصول انتخاب اصلح که شخص ریاست جمهور است و انتخاب اصلح ایشان آقای اوجی و انتخای اصلح بعدی چه کسی باید باشد ! تجربه های اتوبوسی ماضی حتماً در اذهان همکاران نفتی و غیر نفتی که با دکترای دام پروری و کشاورزی بر مسند تخصصی نشستند کم نبودند . هجوم مواجب بگیران ابن الوقت غیر متخصص در سمت های تخصصی با گرید بالا کم نبودند و جالب است بدانید وزیر و طفیلی هایش کارمندان با سابقه نفت را کنار زدند . هجوم ملخ وار منسوبین و متعلقان و غربا کم نبودند . حال که ما کارمندان اصلی نفت علامه دهر خاطرات ماضی شده ایم . پس باید برای افراد این خانواده که هم از لحاظ تخصص و هم از لحاظ تجربه پر بها تر از اغیار هستند فضا سازی کنیم . اگر چنین کنیم نباید با نیش و کنایه با زبان ناصواب تازیانه نوش کنیم . رفیق عزیز من وصایای خوبی به آقای اوجی کردم هم برای آزادی بیان و هم در حمایت از محارم حال نمیدانم من گرگی هستم که لباس میش به تن کرده ( منافقم) یا دل سوخته ۸ سال تحمل مشقت و آزار . قضاوت با شما