۰
یادداشت وارده

قطر، خوشحال از آشفتگی نفت و گاز پارس

میز نفت - سرنوشت طرح توسعه‌ای و نیمه‌تمام پارس جنوبی باوجود رقیب قدر و با حضور شرکت بزرگ نفتی بین‌المللی و این آشفتگی مدیریتی در صنعت نفت چه خواهد بود؟ ضرر و زیان ناشی از تغییرات غیرمتعارف،غیرحرفه‌ای گروهی که به منافع ملی تحمیل‌شده و خواهد بود را چه کسی بر عهده می‌گیرد؟
پارس جنوبی | میز نفت
پارس جنوبی | میز نفت
به گزارش میز نفت، درحالی‌که وزارت نفت هیچ برنامه دقیقی برای پارس جنوبی ندارد، چندی پیش کشور قطر یعنی شریک ایران در میادین گازی پارس جنوبی با انعقاد قرارداد با چندین شرکت بزرگ اروپایی و آمریکایی قدم‌های بلندی برای توسعه هر چه بیشتر و برداشت حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی برداشته است.

وضعیت به‌گونه‌ای مشمئزکننده و آشوب وار است که شرکت نفت و گاز پارس هنوز مدیرعامل ندارد و با سرپرست اداره می‌شود؛ چندی پیش بود که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی حکمی  مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس را برکنار و بدون تعیین مدیرعامل جدید،  سرپرستی موقت برای این شرکت کارفرمایی تعیین کرد.

متعاقباً مدیرعامل شرکت پتروپارس را برکنار و پس از یک چالش مدیریتی ظرف دو روز دومین سرپرست موقت را  برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پیمانکاری فعال در میدان گازی پارس جنوبی منصوب کرد.

به همین دلیل،  سردرگمی عجیبی در تعیین خط‌مشی و سیاست‌گذاری در خصوص توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت ملی نفت مشاهده می‌شود. فارغ از اختلاف و چنددستگی که در این دو شرکت به وجود آمده است سؤال مهم و اساسی این است که علت دخالت جریانات سیاسی در انتصابات این دو شرکت چه بوده است؟!

بدتر از همه اینکه این شائبه در نفت شنیده می‌شود که مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی نقش اصلی و کلیدی برای حذف مدیران موجود و گماردن افراد نزدیک به خودش در این شرکت داشته است اگر این مطلب صحت دارد برای تنویر افکار عمومی پاسخ دهند علت چیست؟ مگر شرکت ملی نفت توانایی حل مسائل مدیریتی خود را ندارد؟

به‌راستی، سرنوشت طرح توسعه‌ای و نیمه‌تمام پارس جنوبی باوجود رقیب قدر  و با حضور شرکت بزرگ نفتی بین‌المللی  و این آشفتگی مدیریتی در صنعت نفت چه خواهد بود؟ ضرر و زیان ناشی از تغییرات غیرمتعارف ،غیرحرفه‌ای گروهی که به منافع ملی تحمیل‌شده و خواهد بود را چه کسی بر عهده می‌گیرد؟
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 34082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *