۴
۳۷
پاداش های عجیب هیئت مدیره تعاونی مسکن شرکت نفت

آیا سر کارکنان نفت کلاه رفته است؟

اعضای شرکت تعاونی مسکن کارکنان ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران در تهران، در اعتراض به آنچه تخلفات میلیاردی هیئت مدیره این تعاونی تلقی می‌کنند، پیش از ظهر روز گذشته مقابل ساختمان مرکزی شرکت ملی نفت ایران تجمع کردند.
تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن کارکنان ادرات مرکزی شرکت ملی نفت ایران – عصر نفت
تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن کارکنان ادرات مرکزی شرکت ملی نفت ایران – عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، اعضای تعاونی مسکن کارکنان ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران، هفته گذشته در مقابل شرکت نفت خزر واقع در خیابان انتفاضه (خالد اسلامبولی سابق) تجمع کردند، زیرا شرکت نفت خزر محل کار رئیس هیئت مدیره این تعاونی است. یکی از مدیران شرکت نفت خزر از آغاز در مقطعی نایب رئیس و سپس رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن کارکنان ادرات مرکزی شرکت ملی نفت ایران بوده است. مدیرعامل پیشین تعاونی هم چندی پیش استعفا داد.

پیش از آن هم، اعضای تعاونی، نخستین تجمع‌های اعتراضی خود را در مقابل دادسرای اباذر واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی در غرب تهران برپا کردند. در نهایت پیش از ظهر روز گذشته (14 مهر 95) مقابل ساختمان مرکزی شرکت ملی نفت ایران واقع در تقاطع خیابان‌های رودسر و حافظ تجمع کردند. سرانجام در ادامه این تجمع، رئیس حراست شرکت ملی نفت ایران با نمایندگان معترضان دیدار و گفت‌وگو کرد و سرانجام وعده داد که پس از رسیدگی و اعلام گزارش به مسئولان ذی‌ربط، نتیجه را پس از عاشورا اعلام می‌کند. تجمع‌کنندگان هم به دلیل حفظ حرمت ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، برپایی تجمعات اعتراضی خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کردند و قرار شد چنانچه تا پس از عاشورا، پاسخ شایسته‌ای دریافت نکنند، تجمع خود را مقابل شرکت ملی نفت ایران و همچنین اداره تعاون استان تهران آغاز کنند و تا به نتیجه رسیدن مطالبات خود، ادامه دهند.

تعاونی مسکن کارکنان ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران – تهران، نشانی دفتر شرکت تعاونی را در فراخوان‌های سال‌های گذشته خود واقع در خیابان جمهوری- پس از خیابان شیخ هادی- کوچه یغما- ساختمان مرکزی هشتم شرکت ملی نفت ایران- طبقه سوم - اتاق 326 - تلفن 9-66704021 داخلی 2350 و 2360 اعلام کرده است.

تعاونی مسکن ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران که پایگاه اطلاع‌رسانی با همین عنوان نیز دارد، با همکاری اداره کل تعاون استان تهران و دعوت از کارکنان ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران، نخستین مجمع عمومی و تصویب اساسنامه و انتخاب هیئت رئیسه شرکت تعاونی مسکن را در سال 1387 تشکیل دادند و فعالیت رسمی این تعاونی پس از طی تشریفات قانونی از تاریخ 19 آبان 1387 با شماره ثبت ٣٣١٥٣٥ برای عضوگیری جامع‌تر آغاز شد.
 
پاداش 750 میلیون تومانی هیئت مدیره تعاونی مسکن نفت

نماینده معترضان در گفت‌وگو با ميزنفت گفت: تعاونی شرکت ملی نفت ایران، در سال 1390 در فراخوانی که در پرتال شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه آن هم منتشر شد، از کارکنان ادارات مرکزی شرکت دعوت کرد تا برای خانه‌دار شدن در پروژه‌های این تعاونی مشارکت کنند، بر همین اساس، کارکنان شرکت نفت با اعتماد به نام بزرگ شرکت ملی نفت ایران، برای مشارکت مالی در طرح‌های انبوه‌سازی مسکن چیتگر و شهر زیبا، به امید خانه‌دار شدن قرارداد بستند و هزینه کردند.

وی افزود: هر یک از پروژه‌ها شرایط خاص خود را داشتند و اعضای تعاونی به عنوان متقاضیان مسکن، در طول سال 90 و 91 هر یک از 150 تا 350 میلیون تومان در این پروژه هزینه کردند و جالب آنکه با فشارها و وعده‌های پوچ هیئت مدیره تعاونی برای هر چه سریع‌تر خانه‌دار شدن، مقرر شد تا هزینه مسکن از طریق پرداخت چند چک و آن هم در طول یک سال پرداخت شود، در صورتی که این روند پرداخت با مفاد قرارداد مغایرت داشت، اما هیئت مدیره تعاونی با تهدید اعضا به اینکه اگر چک‌هایتان سر موقع پاس نشود، امتیاز شما برای خانه‌دار شدن در تعاونی لغو می‌شود، اعضا را ناچار کردند تا با وام و قرض و فروش اموال زندگی خود، در پروژه باقی بمانند.

این کارمند رسمی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: هیئت مدیره تعاونی، مسکن مورد نظر کارکنان ادارات مختلف شرکت ملی نفت ایران را در پروژه‌های چینگر و شهر زیبا، به ازای هر متر، حدود یک میلیون و 300 هزار تومان پیش فروش کردند، اما در ادامه در روزنامه‌ها فراخوان زدند که «شرکت تعاونی مسکن کارکنان ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران - تهران در نظر دارد تعداد معدودی از واحدهای مسکونی در دست ساخت خود را از طریق مزایده به فروش برساند» تا از این طریق از افراد غیرشاغل در شرکت ملی نفت ایران هم به صورت آزاد عضوگیری کنند و جالب آنکه مسکن مورد نظر آنها در پروژه‌های یادشده را با قیمتی 2 تا چند برابر اعضای شرکت نفتی تعاونی، پیش‌فروش کردند.

وی یادآور شد: در حالی که قرار بود واحدهای آپارتمانی در چیتگر و شهر زیبا در اردیبهشت‌ماه سال 93 به اعضای تعاونی واگذار شود؛ در شرایطی که پروژه شهر زیبا به‌علت مشکلاتی همچون معارض و... در شرایطی قرار دارد که شهرداری برای واحدهای آن سند صادر نمی‌کند، در پروژه چیتگر هم آمدند به هر یک از بلوک‌های در دست ساخت، چهار طبقه افزودند و برای دریافت جواز ساخت این چهار طبقه هم از اقساطی که اعضای تعاونی در طول 2 سه سال گذشته پرداخت کرده بودند،‌ هزینه کردند. هم‌اکنون یک سری از واحدهای آماده شده در پروژه چیتگر را اعضای هیئت مدیره تعاونی، بدون هزینه از آن خود کرده‌اند و در حال استفاده از آن هستند.

این عضو تعاونی مسکن ادارت مرکزی شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: در ادامه پیگیری‌ها و اعتراض‌های اعضای تعاونی، هیئت مدیره قول داد که مشکلات پروژه را به زودی برطرف کند و سرانجام واحدهای متقاضیان را در اردیبهشت 95 به آنان تحویل دهد که هم‌اکنون با گذشت حدود 6 ماه از سررسید وعده شده، هنوز از تحویل واحدها خبری نیست. در چیتگر، بخش چشمگیری از پروژه نیمه کاره است و فقط پی زمین را تا طبقه منفی چهار خاکبرداری و گود کرده‌اند، در شهر زیبا هم زمین هنوز سند ندارد و به امان خدا رها شده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که هیئت مدیره تعاونی مسکن ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران که بیشتر اعضای آن از مدیران ارشد شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران یا از بازنشستگان شرکت ملی نفت هستند، هر روز وعده می‌دادند و از پول مردم برای خود و بازرسان تعاونی پاداش‌های .... میلیون تومانی رد می‌کردند، به این نتیجه رسیدیم که راه به جایی نمی‌بریم و پول خود را از دست داده‌ایم، از این رو به دادسرا مراجعه و از هیئت مدیره تعاونی شکایت کردیم، پس از رسیدگی پرونده شکایت ما از سوی حسابرسی دادگاه، باز هم به جایی نرسیدیم، در نهایت مشخص شد که بازرسان تعاونی هم حق‌السکوت دریافت کرده‌اند تا تخلف‌های تعاونی که شاهد بوده‌اند را به اداره تعاون استان تهران گزارش نکنند.

این کارمند رسمی شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد: هیئت مدیره تعاونی مسکن ادارت مرکزی شرکت ملی نفت ایران اخیرا اعلام کرده است که برای ادامه پروژه پولی نداریم، از این رو ناچاریم با یک شرکت پیمانکار انبوه‌ساز قرارداد ببندیم و هزینه‌هایی را پرداخت کنیم تا اجرای پروژه از سر گرفته شود و به نتیجه برسد. جالب‌تر اینکه در این وضعیت نابه‌سامان، هیئت مدیره تعاونی، با پول‌هایی که مردم پرداخت کرده بودند، زمین‌های دیگری در بندر کیاشهر و چابکسر استان گیلان خرید تا پروژه ویلاسازی را در آنجا کلید بزند.

به گفته وی، این تعاونی هم‌اکنون حدود 800 تن از میان کارکنان شرکت ملی نفت ایران و حدود 200 تن هم از خارج از مجموعه نفت عضو فعال دارد و هر یک از این اعضا در طول سال‌های گذشته به‌طور میانگین تاکنون حدود 250 میلیون تومان به حساب تعاونی واریز کرده‌، اما خانه‌دار نشده‌اند.
 

*معرفی تعاونی مسکن شرکت نفت از زبان مدیرعامل سابقش
مدیرعامل وقت تعاونی مسکن کارکنان ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران در اردیبهشت ماه سال 93 در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، تأمین تدریجی مسکن کارکنان شرکت را از راه ایجاد ارزش افزوده به عنوان هدف اصلی این تعاونی اعلام کرده است که مأموریت تعاونی پس از واگذاری واحدها به صاحبان اصلی آن به پایان می‌رسد و از آن پس افراد خودشان بر اساس قانون، مسئول رسیدگی به امور شهرک های محل زندگی‌شان هستند.

جمشید غلامی در این گفت‌وگو با بیان اینکه تعاونی مسکن ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران با ١٥٣٩ عضو یکی از بزرگترین تعاونی‌های صنعت نفت به شمار می‌رود، گفته است: هم‌اکنون ٦٧٩ نفر از این تعداد اعضای فعال و مابقی غیرفعال هستند. حدود ٨٤٠ نفر از اعضای غیرفعال در نوبت واگذاری مسکن به سر می‌برند. اعضای تعاونی نباید از طولانی شدن دوره تهیه و ساخت خانه‌شان به خود نگرانی راه بدهند، زیرا در نهایت با ارزش افزوده ایجاد شده، از این راه سود می‌برند.

او همچنین بیان کرده است: پروژه ٢٣١ واحدی در منطقه ٢٢ شهرداری (چیتگر) که شامل ٢ برج مسکونی و یک برج تجاری رفاهی می‌شود که برج تجاری آن آماده واگذاری است و 2 برج مسکونی در مرحله فوندانسیون قرار دارد، پروژه ٣٠٠ واحدی منطقه پنج شهرداری (زیبا شهر) که از سال ٩٠ تاکنون به علت داشتن معارض متوقف بوده و در سال جاری با رفع معارض کردن، ساخت آن کلید خواهد خورد، پروژه کیاشهر استان گیلان با ١٣٣ واحد ویلایی و پروژه چابکسر با ٤٣ واحد ویلایی از جمله پروژه‌های فعال این تعاونی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه یک مدیرعامل به همراه هشت عضو، مسئول انجام امور این تعاونی با سرمایه‌ای حدود سه هزار میلیارد ریال است، تصریح کرده است: در این میان ٢ بازرس اصلی و علی‌البدل در تمام طول سال بر عملیات مالی، اجرایی و کل تصمیمات هیئت مدیره تعاونی نظارت کامل دارند که در صورت وجود موارد مغایر قانون تذکر می‌دهند و تعاونی نیز موظف به رعایت آن است.

به گفته مدیرعامل سابق تعاونی مسکن کارکنان ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران، عضویت در تعاونی‌های مسکن شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های دولتی راه مناسبی برای خانه‌دار شدن افرادی است که توانایی خرید مسکن در یک مرحله را ندارند و می‌توانند از این راه به‌طور تدریجی صاحب مسکن شوند.
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 15076
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مالباخته
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
در خرداد ماه 1390 اطلاعيه اي در تابلوي اعلانات ادارات نفت نصب شد و پروژه 250 واحدي شهرزيبا در زميني به مساحت 13615 متر مربع با زمان تحويل 3 ساله (يعني تا سال 1393) از سوي "تعاوني مسكن كاركنان شركت ملي نفت" ثبت نام كرد. پرسنل نفت هم با اعتماد به نام آن تعاوني در آن مشاركت كردند و تا يكسال طي چهار قسط كل قيمت زمين و بخشي (بعضي يك سوم و بعضي دو سوم) از پول ساخت را پرداخت نمودند. ولي بعد از آن متوجه شدند كه تعاوني به دلايل متعددي هيچ اقدامي براي شروع ساخت انجام نمي دهد و به دنبال اتلاف زمان مي باشد. تا امروز كه اين خبر درج شده بيش از 5 سال و 3 ماه از شروع پروژه سپري شده و هنوز هم با كمال تأسف هيچ اقدامي انجام نشده است. به منظور تبيين تخلفات و اثبات اينكه اين موضوع به هيچ وجه يك "ادعا" نيست بلكه يك حقيقت تلخ و آزاردهنده است، مواردي به اطلاع خوانندگان خبر مي رسد:
1-اهمال تعاوني در هنگام خريد زمين (بعدها به عنوان يكي از بهانه هاي وقت كشي مدعي شدند كه براي مالكيت زمين معارض وجود دارد!)
2-اخذ اقساط ساخت بدون اينكه كوچكترين ساختي انجام شده باشد.
3- گذشت بيش از 2 سال از زمان تحويل آپارتمانها بدون كوچكترين اقدامي
4-انتفاع شخصي به واسطه اعتبار حاصل از حفظ و بلوكه كردن چند ساله يك حساب به مبلغ چند ميليارد تومان در بانك ... شعبه ...
5-اخذ 5 سال حقوق نجومي از سوي هيئت مديره و مدير عامل و بكارگيري اعضاي خانواده ايشان در دفتر تعاوني با حقوق هاي بالا بدون اينكه اقدام موثري كرده باشند.
6-كارشكني تعاوني در پروسه صدور سند مالكيت زمين بطوريكه تا بعد از 2 و نيم سال از صدور حكم دادگاه به نفع اين تعاوني، تعاوني ارسال نامه درخواست صدور سند به اداره ثبت را مسكوت نگهداشت و به تازگي با فشار اعضا مجبور شدند نامه اي را ارسال كنند و احتمالا براي تطويل بيشتر از پيگيري موثر هم خبري نخواهد بود.
7-بعضي از افراد نظير "بازرس تعاوني" بدون پرداخت مبلغي مالك چند واحد مسكوني هستند و اين خود بيانگر .............. است.
در پايان اعلام مي دارد اكثريت قاطع اعضاء پروژه شهر زيبا خواهان "خلع يد" تعاوني نفت و بازپسگيري مبالغ پرداخت شده در اقساط ساخت هستند تا خودشان با برگزاري يك جلسه از دو گزينه "فروش زمين" و "ساخت از طريق مشاركت با يك سازنده" تصميم گيري كنند.
از سايت عصرنفت به خاطر پرداختن به اين موضوع كه دغدغه بسياري از همكاران بوده است كمال تشكر را دارد.
همكار نفتي
Iran, Islamic Republic of
اعتماد به اسم نفت كرديم و زندگيمون رفت رو هوا. نفت آتيش زد به مال و اموالمون !!!
فرزند نفت
Iran, Islamic Republic of
بنده بعنوان عضوی آزاد اما فرزند کارگری بازنشسته و زحمتکش از خانواده نفتم. و هر چه از نفت میدانم در پدرم خلاصه میشود که در گرمای طاقت فرسای جنوب ما را بزرگ کرد و خود با تکریم بازنشسته شد. همه کارکنان نفت را اینچنین میدانستم و میدانم و برایم غریب بود از خانواده خود فریب بخورم. تمامی آمال و آرزوی خود و خانولده ام بلاتکلیف است. و سایر افراد همچون من. نه نفرین بلدم و نه دوست دارم از ادب خارج شوم. ولی دیگر نفت برایم قداستی ندارد. همه اعتمادم با گزارشات تخلف مالی فرو ریخت. باز هم باید تلاش کنم تا لانه ای کوچک اما اینبار با نا امیدی از سرای تعاونی نفت تهیه کنم.
اميدوند
Germany
تقريبا اكثر خريداران از جمله بنده فريب اسم نفت و محل استقرار تعاوني كه در يكي از ادارات نفت مي باشد را خورديم.
از أنصاف بدور است وزارت نفت وظيفه خود را در اين مورد به انجام نمي رساند
مالباخته چیتگر
Iran, Islamic Republic of
چیزی که امروز پس از گذشت 5 سال بر همه اعضا واضح و مبرهن شده است ، این است که اصولا تعاونی مسکن کارکنان نفت برای ساخت واحد مسکونی تاسیس نشده است بلکه بوسیله تعدادی معلوم الحال جهت چپاول اموال مردم تاسیس شده است که با سوء استفاده از نام نفت و اعتماد مردم به نام نفت در حال چپاول و غارت اموال مردم می باشند ... هم اکنون برخی از مسائلی که ذهن همه مالباختگان را مشغول کرده و قابل هضم نیستند به شرح ذیل می باشد:
1- تعاونی مسکن کارکنان ادارات مرکزی نفت ، با نام نفت و در مرکزی هشتم فعالیت می کند، همه اطلاعیه های آنها با مهر روابط عمومی نفت و از طریق سیستم داخلی نفت توزیع می شود ، قرارداد با مردم در ساختمان مرکزی هشتم نفت بسته می شود اما پس از غارت اموال مردم ، وزارت نفت و مسئولین اعلام میکنند که تعاونی نهادی مستقل است و عملکرد آنها به نفت ارتباطی ندارد ( به جای مهر روابط عمومی نفت همان موقع می توانستند بنویسند که آقایون مستقل هستند و به ما ارتباطی ندارند)
2- اداره تعاون به دلایل نامعلوم به جای حمایت از مالباختگان ، از عملکرد تعاونی(غارت اموال مردم) دفاع می نماید
3- در پروژه شهر زیبا عمدا و یا سهوا زمین دارای معارض خریداری شده است تا تکلیف سرمایه مردم مشخص نباشد
4- در پروژه چیتگر ، قراردادهای خارج از عرف و با نرخ 10 الی 20 برابر قیمت واقعی بسته شده است مثل قرارداد برای تهیه نقشه و تائید نظام مهندسی
5- مبالغ هنگفتی بصورت صوری و یا واقعی به حساب پیمانکارهای انتخاب شده واریز شده است ، آنهم قبل از انجام تعهدات که البته تعهدات مذکور هیچ وقت انجام نشد
6- تغییر نقشه زمین خریداری شده چیتگر که قانونا متعلق به اعضای اولیه بوده و مبلغ خریداری زمین از پرداختهای آنها کسر شده است و اضافه کردن تعداد زیادی واحد به نقشه های اولیه
7- بدون هیچ پیشرفتی در پروژه ، مبالغ پاداش چند صد میلیونی همه ساله تصویب و به اعضای هیئت مدیره پرداخت شده است
8- تعداد زیادی از واحدها، بدون هیچ پرداخت اولیه ای به نام اعضای هیئت مدیره و دوستان نزدیک آنها ثبت شده است، حتی برخی از واحدها به نام برخی از مسئولین نفت ثبت شده است که خود مسئولین اطلاعی از آن ندارند

و بسیاری از ابهامات و تخلفات دیگر ...

با تمام این احوال ، متاسفانه اعضای هیئت مدیره کماکان در وزارت نفت مشغول به کار بوده و هیچ کس از مسئولین ، هیچ سوالی از آقایان ندارد و برایشان اهمیتی ندارد
مردم مالباخته هم همچنان فاقد مسکن و در حال پرداخت اجاره بها و در حال تماشای اموال غارت شده شان هستند و اینها نیز برای مسئولین اهمیتی ندارند

به امید پیدا شدن فریاد رس
کامران
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک بازنشسته صنعت برق و عضو شرکتی پروژه چیتگر ضمن شکایت از سوء مدیریت هیئت مدیره تعاونی مسکن لازم است تلنگری هم بزنیم به اعضایی از این پروژه که با عدم پذیرش اطلاعیه 54 و عدم پرداخت مابه التفاوت تورم سالهای 91. قبول کنیم وقتی طبق براورد اولیه هنوز 25 میلیون تومان از وام را دریافت نکرده ایم و به شرکت تعاونی هم پرداخت نکرده ایم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که ایشان هم دقیقاً طبق برآورد اولیه کار کنند. به نظر بنده منطقی بود که با در نظر گرفتن شرایط کل مملکت و سه برابر شدن نرخ همه چیز در آن سال، همه اعضا همکاری می کردند و بجای 25 میلیون تومان وام مسکن با 75 میلیون تومان پرداخت اضافی کمک می کردند تا پروژه به سرانجام برسد. به گفته برخی از دوستان ضرر و زیان سوء مدیریت هیئت مدیره تعاونی با ضرر و زیان ناشی از عدم همکاری اعضا در خصوص مابه التفاوت ساخت برابری می کند. امیدوارم اعضای پروژه بدون غرض این نظر را بخوانند و اتهام هم پیالگی با هیئت مدیره به اینجانب نزنند. همیشه باید یک سوزن به خودتان بزنید و یک جوالدوز به دیگران.
همكار نفتي
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي كامران جهت اطلاع عرض ميكنم كه اگر هيئت مديره شفاف سازي مي كرد و عملكرد قابل قبولي داشت اعضا با جان و دل با اين هيئت مديره كلاهبردار همكاري مي كردند. اگر شما اين كامنت رو بعد از مطالعه گزارش حسابرس گذاشتيد كه بايد اتهام هم پيالگي رو به شما زد اگر نزنيم اشتباه كرديم. ولي اگر گزارش را مطالعه نفرموده ايد كه پيشنهاد ميكنم هرچه زودتر اينكار را بكنيد تا ديگر پيشنهاد همكاري با اين هيئت مديره كلاهبردار را به عزيزان مالباخته ندهيد
بدهکار هم شدیم رفت!
Iran, Islamic Republic of
الان فکر میکنید با نفوذ در این قسمت میتونید همه داستان رو به نفع خود برگردونید!!!! تکلیف دارو دسته شما کاملا مشخصه !
.........
Iran, Islamic Republic of
آقای کامران اینکه به خاطر تاخیر و اهمال کاری تعاونی پروژه ها به تورم خورد مسئولیتش متوجه خودشان است مگر نه آنکه تمامی اعضا حتی پول ساخت رو پرداخت کردند در حالی که هنوز ساختی شروع نشده بود پول ساخت کجاست؟ کجایی سرمایه زندگیم؟ تو واقعا کجایی؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
میتوانید بفرمایید پیشرفت تا کنون پروژه به چه میزان پول نیاز دارد ، آیا این مقدار پیشرفت که نمیتوان گفت ده درصد است به پرداخت نشدن تعهدات اعضا بستگی دارد .؟ چرا دروغ بیان میفرمایید تاکنون میتوان گفت 80درصد اعضا تمام پول واحدها را پرداخت کرده اند.
جز عدم مدیریت و کارشکنی و چپاول هیچ منطقی پشت هیات مدیره نمیتوان یافت
مستاجر
Iran, Islamic Republic of
تخلفات مالی گسترده تعاونی مسکن نفت و چپاول اموال مردم را همه می دانند و البته مالباختگان با تمام وجود حس میکنند
از عصر نفت بابت پوشش خبری تشکر میکنم اما معنی این تیتر را نفهمیدم : آیا سر کارکنان نفت کلاه رفته است؟!!!
واقعا آیا هنوز کسی به این همه غارت و چپاول شک دارد ؟؟؟ البته قابل ذکر است که فقط سر کارکنان نفت کلاه نرفته است بلکه سر هر کسی که به نفت اعتماد کرده است کلاه رفته است
مالباخته
Iran, Islamic Republic of
آیا اگر خودتان هم با هزینه فروش خانه در سال 90 ، اقدام به خرید در تعاونی مسکن میکردید و آنچه را که داشتید از دست می دادید باز آروم می نشستید به انتظار وعده های پوچ ؟
هر بار میگید 2 ماه دیکه ... این 2 ماه کی می رسد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اينجانب يكي از باز نشسته هاي شركت نفت هستم . براي پسرم يك واحد 90 متري رابه اعتبار آرم شركت نفت از پروژه شهر زيبا را ثبت نام كردم و قرار بود كه سال 1393 آپارتمان را آماده تحويل ما بدهند.كه تا كنون حتي يك آجر روي هم گذاشته نشده است.وجالب اين كه وقتي به مقامات شركت نفت مراجعه مي كنيم مي گويند كه به ما ربط نداره؟معلوم نيست كه كارهاي تعاوني شركت نفت به چه كسي ربط داره؟و ما بندگان خدا بايد از چه كسي وبه چه كسي شكايت كنيم؟به نظرم بايد اين تجمعات را ادامه بدهيم چون چاره ديگري نداريم.ضنا برخي از اعضا جوان هستند و سر نترس تري از ما باز نشسته ها دارند و ممكن است كه در يكي از تجمعات كنترل خودشان را ازدست بدهند و ....
قربانی نفت
Romania
به عنوان یک کارمند نفت و به اعتماد نام وزارت نفت گول این تعاونی سراسر دروغ و نیرنگ رو خوردم و میلیونها تومن از زحمت خودم و همسرم رو پایمال کردم و الان با یه بچه کوچیک تا حالا دو بار اسباب کشی کردم و زیر فشار اجاره خونه له شدیم . امیدوارم زمین بخورن .صبح از خواب پا میشم نفرین میکنم شب که میخوام بخوابم نفرینشون میکنم . خدا ازشون نگذره که انقدر زندگی منو با مشکل مواجه کردن .مسوولین باید پاسخگو باشن.مگه مملکت بی حساب کتابه که مال من و امثال منو بخورن و یک آبم روش و هیچکی جوابگو نباشه . خدا رو خوش نمیاد ..آه اعضای تعاونی گریبانگیر همه شون
مالباخته شهر زیبا
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام خدمت مسئولان عصر نفت و همچنین مخاطبان این رسانه و مسئولان
نمی دانم از کجا شروع کنم و چگونه آنچه بر اعضا این تعاونی رفته را شرح دهم. بنده به شخصه شاهد خانواده هایی بودم که خانه خود را فروخته به امید بزرگتر شدن خانه خود مستاجر شدند و به تعاونی مسکن نفت چشم دوختند و دریغ از خانه دار شدن ـآنها بعد از 5 سال. اگر می دانستندپولی که پرداخت کردند تا هیات مدیره و پسرش و البته یک عده مدیران نزدیک به هیات مدیره به خانه هایی که پولی بابتش پرداخت نکردند برسندو پاداش های و حقوق های کلان بردارند.
خانواده هایی که برای خانه دار شدن فرزند شان و با پول آنها اینجا را ثبت نام کردند و حال باید جوابگوی پسر و خانواده پسر خود باشند. و یا انهایی که خانواده شان بر سر همین موضوع متلاشی شد.
و البته آنهایی که تمام پس انداز خود به همراه وام هایی که گرفتند به تعاونی مسکن پرداختند تا شاید سال 93 خانه دار شوند.
نمی دانم آیا با این اوصاف جواب تیتر خبرتان صحیح از نظر خوننده ها چه خواهد بود؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
بسیار باعث تاسفه، به اسم تعاونی شرکت نفت متخلفین کار خودشون رو میکنند و هیچکس هم رسیدگی نمیکته.
مالباخته
بدون مسكن
Romania
خدا لعنت كنه همه مديران مال مردم خور تعاونى مسكن شركت نفت رو كه اين بلا رو سر ما آوردن . البته ما در اصل فريب شركت نفت رو خورديم چرا كه تعاونى مسكن نام شركت نفت را يدك مى كشد و در ساختمان مركزى هشتم شركت نفت مستقر هستند و اين از خدا بيخبرها توانستن با نام و اعتبار شركت نفت ميلياردها پول ما كارمندان بدون مسكن را بخورند و هيچ كس هم جوابگو نباشد
مالباخته پروژه چیتگر
Iran, Islamic Republic of
پس از 5 سال خانه به دوشی و فروش طلاهای همسرم همچنان در آرزوی سر پناه مناسب با 2 فرزند می باشم خدا از باعث و بانی نگذره
كارمند رسمى بى خانمان شركت نفت
Romania
به نظر من خيلى از مسؤلين حال حاضر در شركت نفت با اين كلاهبرداران تعاونى مسكن نفت همكاسه و همراه هستند چرا كه اگر حمايتهايى مانند دادن ساختمان به تعاونى توسط شركت نفت و تبليغات مختلف شركت نفت براى تعاونى و استفاده از نام شركت نفت براى تعاونى وجود نداشت اين از خدا بيخبرها نمى توانستن چنين كلاهبردارى بزرگى انجام دهند. من مطمئنم كه مديران تعاونى مسكن شركت نفت مستقيما توسط شخص ........ حمايت مى شوند
٥ سال دنبال خانه بى نتيجه
Romania
نمى دانم اين مديران اختلاس گر تعاونى مسكن شركت نفت كه همگى از كاركنان بازنشسته نفت هستند مى توانند اين پول هاى حرام را بخورند اينها به همكاران خودشان هم رحم نكردند خدا لعنتشان كند
مصمم
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر مبلغ هنگفتی از وجوه پرداختی اعضا شهر زببا در حساب تعاونی هست. سود سالیانه بیشتر از 500 ملیون تومان رو نصیب آقایون میگنه دیگه چه دلیلی داره برای بیشبرد پروزه و حل شدن مشکل زمین عجله داشته باشه خودشون و اقوامشون رو به عنوان کارمند تعاونی دارن از پول مردم چیباشونو پر میکنن فقط دو دفتر تعاونی چهار پنج نفر کارمند خانم هستند هر سوالی هم که میپرسیم میگن ما اطلاع نداریم یکی نیست بپرسه شما اونجا چی کار میکنین فقط حقوق میگیرین از سپرده اعضا خب معلومه که با این اوصاف دوست دارن این روند سال ها ادامه داشته باشه
مالباخته شهرزیبا
Iran, Islamic Republic of
یادمه خیلی به همسرم اصرار کردم که ماشینمان را بفروشیم و در این پروژه ثبت نام کنیم چون شرکتی وزارت نفت بودم قیمتی که برای واریز گفتند بالاتر از واریزی اعضای تعاونی مسکن بود ولی تحت هر شرایطی قسط اولب را جور کردیم و قسط های بعدی که با فاصله 3 الی 4 ماهه بود با مبالغی حدود 13 میلیون که در زمان خودش پول کمی نبود به امید اینکه در سال 93 دارای یک واحد مسکونی می شویم. اعضای هیات مدیره این تعاونی خیلی خوب بلدند صحبت کنند هر بار با بیانی شیوا و دروغ هایی فریبنده از ما وقت خریدند حالا با گذشت 5 سال همدیگر را متهم میکنند یا همه تقصیرها رو گردن هیات مدیره سابق می اندازند آیا ما که از کارکنان خود وزارت نفت هستیم و به اعتماد وزارت نفت و اینکه اعضای و مدیرعامل هیات مدیره دارای سمت های مهمی در وزارت نفت هستند باید بعد از این همه سال شاهد این دروغگویی ها و حرفهای ضد و نقیض باشیم. توروخدا فکر کنید فرزند خودتان در این پروژه عضو هست آیا همچنان سکوت می کردید.
ایرج
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ما همه دست رنج چند ساله خود را جهت خانه دار شدن پرداخت کردیم خدا می داند سوئ مدیریت بود و یا منافع شخصی در هر حال ما که می توانستیم یک آلونکی یک گوشه حتی در روستاهای اطراف بخریم به اسم تعاونی نفت و ساختمان نفت داشته خود را از دست دادیم . انشاالله خدا ما را کمک کند و مسئولین تصمیم درستی بگیرند .
مجيد
Romania
مطمئن هستم اون شخصى كه با نام كامران قبل تر نظر داده اند يا يكى از مديران كلاهبردار تعاونى مسكن شركت نفت يا عوامل ايشان مى باشند
محمد
Iran, Islamic Republic of
براي ثبت نام در پروژه شهر زيبا به اعتبار نام شركت ملي نفت ماشينم را فروختم، هرچه پس انداز داشتم دادم، پول رهن خانه ام را برداشتم دادم دست تعاوني و به حومه تهران نقل مكان كردم و هرروز اين مسافت را طي مي كنم تا به محل كارم در تهران برسم به اميد روزي كه صاحب خانه اي شوم خودم و خانواده ام آواره شده ايم هرچه اندوخته بودم از دستم رفت.
انشاالله آه مظلوم دامن ظالم را بگيرد.
مال باخته باز نشسته خرید آزاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام من تمام داراییم راجمع کردم با اعتماد به شرکت نفت از تعاونی خرید کردم وده درصد بیشتر از اعضای تعاونی پول پرداختم ولی همیشه ایشان از ما برتر بودند وحالا که به این روز بد بختی گرفتار شده ایم شرکت نفت می گوید به ما مربوط نیست که اینحرفها از نظر ما به هیچ وحه قابل قبول نیست وتا احقاق حق میایستیم
اميد عظيميان
Iran, Islamic Republic of
با سلام در سال ٩٠ مبلغ ١٠٠ ميليون تومان پول به تعاوني مسكن نفت به اعتبار و بخاطر اسم شركت نفت پرداخت كردم كه اين پول حاصل سالها تلاش و زحمت بوده كه طي سالهاي بسيار و يا هزاران مشقت و كلي وام و قرض بدست اورده بودم به اميد اينكه روزي صاحب خانه شوم و از اين در به دري نجات پيدا كنم اما اكنون تعدادي افراد سودجو بخاطر منافع شخصي همه دسترنج مارو به تاراج بردن من تقاضا دارم از همه مسولين نصبت به اين موضوع با جديت رسيدگي كنن و حق مظلوم را از اين ظالمان بگيرند و دست اين خدا نشنتسان را كوتاه كنن
بازنشسته مالباخته
Iran, Islamic Republic of
شست وهفت سال سن دارم با داشتن زن ودو فرزند جوانم به شرکت نفت اعتماد کردم وتمام داراییم رااز طریق چند فقره چک به تعاونی تقدیم کرده به امید اینکه سه سال بعد خانه دار شویم که متاسفانه 5سال هر سال 12 میلیون کرایه خانه داده ام این هم شرایط امروزمان نابسامان ونامعلوم واینک خواهان آنم که به عدالت رفتار نموده وحقمان را باز پس دهید
همکار شرکت نفت فلات قاره
Iran, Islamic Republic of
این داستان تعاونی در شرکت نفت فلات قاره برای زمین در قشم هم انجام شده .هیات مدیره تعاونی فقط و فقط ذینفع تعاونی هستن و بس. هر چه بیشتر طول بکشه اونا خوشحال تر میشن.
مالباخته
Iran, Islamic Republic of
اميدوارم وزير و مديران كامنت ها و درد و دل هاي مارو بخونن و يه كاري براي ما انجام بدن
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم ولی اگر براشون مهم بود حتما یک کاری میکردن ضرب المثلی هست که میگن سوار از پیاده خبر نداره و سیر از گرسته حکایت ماست
بازمانده
Iran, Islamic Republic of
به عنوان يك مادر و سرپرست خانوار سرپناه كوچكي داشتم كه به هزار اميدو آرزو فروختم و تمامي دار و ندارم را در جيب اين بي انصافها و از خدا بي خبر ها ريختم جناب آقاي وزير يا هر كسي به عنوان مسئول لطفا خودتان را در جايگاه اين جانب بگذاريد با داشتن دو فرزند و هر سال با التماس به صاحبخانه و بار سنگين جابجايي چه بايد بكنم به جرم اعتماد به نفت باور كنيد از زندگي سير شدم و ديگر تحمل زندگي را ندارم
سرپرست خانواده مالباخته
Iran, Islamic Republic of
واقعا چطور میشه از این مسئله براحتی گذشت من بعنوان سرپرست سقفی با هزاران مشکل برای فرزندانم درست کرده بودم فروختم به امید زندگی بهتر ولی ....... دریغ حتی به وزیر نفت و امور حقوقی نفت شکایت کرده ایم تا به امروز 98/11 هیچ کاری انجام نداده اند انگار تو مملکت پول مردم رو خوردن مد شده اگه نخورن زشت است
Iran, Islamic Republic of
سلام.الان در حال حاظر با این تاریخ99/6/28نطرتون چیست؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
خداروشکر الان کار شروع شده ودر حال انجام هست
علی
Iran, Islamic Republic of
پروژه کیلان در دماوند هم از مردم و کارکنان خود پول گرفته اند وده ساله هیچ کاری انجام ندادن ایا دولت بنام شرکت نفت از مردم کلاه برداری میکنه در سال ۹۲ همسرم همه طلا هایش را فروخت داد تا برای بچه هاش زمین از شرکت نفت بخرد ولی پولشو خوردن و کسی جواب گو نیست
علی
United Arab Emirates
حدودا ۲ساله که بصورت سراسری از کارکنان نفت ماهیانه ۵۰۰هزار الی ۳میلیون تومان بنا به انتخاب مبلغ از حقوق کارکنان‌بابت تعاونی مسکن کارکنان نفت کسر می‌شودکه شرکت در سراسرکشور اقدام به ساخت مسکن برای کارکنان خوداقدام کند که احتمالآ پروژه وزارت نفت و مجری صندوق کارکنان نفت باشدکه باکسر ماهیانه ازحقوق کارکنان قسمتی از سرمایه اولیه تامین شود وبعد وام مسکن هم به کارکنان پرداخت کنند و احتمالا شرکت خودش متولی است حالا اگر چنین تعاونی مثل کارکنان شرکت نفت که دارایی پرسنل را بالا کشیده‌آندو مدیریت شرکت مسئولیت آنرا را نپذیرفته تکلیف کارکنان نفت که
از طریق سیستم جامع از حقوق همه کارکنان کسر میکنند و هرکس هم‌نخواهد انصراف می‌دهد بهرحال این کل پرسنل هستندومبلغ کسورات ماهیانه میلیاردها تومان میشود واگر چنین وضعیتی برای اعضاء جدید پیش بیاید دست آنها به کجا بند می‌شود.