۰
۷
همبن چند سال پیش!

ماجرای استقبال رستم از زنگنه

او قاسمی را دوست خوب می‌داند ولي دوستانش كه جرات نزديك شدن به دفتر او در روزهای گوشه نشينی‌اش را نداشتند، از هم سبقت می‌گيرند تا به وزير سابق و كسانی كه برخی تصميماتش را تاييد می‌كنند حمله كنند. دوست خوب معنايی ديگر پيدا كرده است؟
رستم قاسمی - عصر نفت
رستم قاسمی - عصر نفت
ميزنفت/ رستم قاسمی: دوست خوب؛ اين عبارت محصول پرسش و پاسخ تك كلمه‌ای وزير نفت با مرتضی حيدری مجری برنامه پايش در تاريخ ٢٠ مرداد ٩٣ بود. زنگنه، وزير سابق را دوست خوب می‌داند و البته نمی‌دانيم واقعا چنين نظری دارد يا خير اما اشاره به روايتی كه اقای وزير خودش هم ناقلش بود، شايد ريشه عبارت "دوست خوب" را نشان دهد.

ماجرا از اين قرار بود كه وزير فعلی نفت، در سال هاي كذشته جايی جز يك دفتر در خيابان قائم مقام فراهانی  نداشت و اغلب مديران نفتی هم شهامت نزديك شدن به وی را نداشتند بویژه آن دسته از مدیرانی که امروز از یاران او هستند و حتی زمانی که فهمیدند زنگنه به محمودآباد آمده است، شبانه عازم تهران شدند.

الغرض، مهندس زنگنه بايد به مدارك و پرونده‌هایی در نفت دسترسي پيدا می‌كرد ولي بخوبی می‌دانست ساختمان وزارت نفت، خط قرمز بزرگی براي اوست. سرانجام تصميم می‌گيرد با رستم قاسمی وزير وقت نفت تماس بگيرد و خواسته خود را با او در ميان بگذارد. قاسمی به او می‌گوید دقايقی پيش از ورود به وزارت نفت، با او تماس بگيرد، شيخ الوزرا تماس می‌گيرد و وقتی وارد حياط وزارت نفت می‌شود، قاسمی را در محوطه حیاط می‌بيند كه برای احترام به او و استقبال از شيخ الوزرا، خود را به حياط وزارت نفت رسانده بود. قاسمی او را تكريم كرد و با احترامی ويژه، به يكی از مديران خود دستور می‌دهد آقاي زنگنه هر چه خواستند در اختيارشان قرار بگيرد و مانند وزير نفت با او برخورد شود. هر چه طلب كردند سريعا اجابت شود و با فردی كه از سوی وی معرفی می‌شود، نهايت همكاری به عمل آيد.

اين برخورد هميشه در ذهن زنگنه باقی ماند تا هرگاه بخواهد از دولت قبل ياد كند، به احترام قاسمی كمی ملايم تر شود.
او قاسمی را دوست خوب می‌داند ولي دوستانش كه جرات نزديك شدن به دفتر او در روزهای گوشه نشينی‌اش را نداشتند، از هم سبقت می‌گيرند تا به وزير سابق و كسانی كه برخی تصميماتش را تاييد می‌كنند حمله كنند. دوست خوب معنايی ديگر پيدا كرده است؟

پاسخ با شما
 
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 17129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فلات قاره
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رستم قاسمي وزير نفت جهادي و انقلابي با اخلاق و عملگرا. بنده كاري به عملكرد دولت احمدي نژاد و وزراي قبلي علي الخصوص ميركاظمي ندارم وليكن دوران وزارت مهندس قاسمي دوران طلايي نفت بود. خداوند نگهدارشان باشد
Iran, Islamic Republic of
انشاالله ریاست جمهوری مهندس قاسمی
Iran, Islamic Republic of
وای به روزی که نقابها از چهره زنگنه بیافته اون روزه که همه مردم حتی غیر متخصصین پی به قلدری ها و خود رایی ها و دروغ گویی های جناب ژنرال و اوضاع اسفناک نفت تحت هدایتش پی خواهند برد
يكي از مديران بازنشسته نفت و پتروشيمي
Germany
با سلام و تبريك سال نو
از اين قبيل رفتارها از آقاي زنگنه باز هم سراغ داريم، بطور مثال در سال ٨٤ و با روي كار امدن آقاي احمدي نژاد ، آقاي ابراهيمي اصل بجاي آقاي نعمت زاده شدن مديرعامل پتروشيمي و آن ماجراها بوجود آمد، در آن زمان يكي از مديران عامل پتروشيمي كه منصوب آقاي نعمت زاده بود بنام آقاي علي يزداني مديرعامل شركت عمليات ماهشهر مجبور به استعفاء شد و به مجتمع محمود آباد نفت تبعيد شد، در زمان مسئوليت ايشان در مجتمع محمود آباد يكبار آقاي زنگنه با خانواده به مجتمع محمود آباد كه رفتند مورد استقبال و احترام و تكريم از سوي آقاي يزداني قرار گرفتند، وي با تعدادي از مديران و مسئولين محمود آباد به استقبال اقاي زنگنه در بدو ورود به مجتمع رفتند و از ايشان با حرمت ويژه اي استقبال كردند و حتي دستور دادند ويلاي ايشان را به سيستم اينترنت و... مجهز نمايند( ان سال امكانات اينترنتي بسيار محدود بود و هيچ ويلايي به اينترنت دسترسي نداشتند) ،پس از رفتن اقاي ابراهيمي اصل از پتروشيمي بنا بدعوت معاون وزير بعدي و عليرغم عملكرد ارزنده وي و رضايت كاركنان محمود اباد، ايشان مجددا به پتروشيمي بازگشت و بعنوان مديرعامل شركت پايانه ها و مخازن پتروشيمي و ابعد نيز بعنوان مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در ماهشهر منصوب و پس از ٧ سال مديريت سازمان منطقه ويژه ماهشهر با روي كار امدن آقاي زنگنه ، ايشان به اقاي شعري مقدم دستور بركناري اقاي يزداني را صادر مي نمايند كه بدليل عملكرد خوب و ارزنده اقاي يزداني در منطقه ويژه و رضايت استاندار و فرماندار و مقامات خوزستان آقاي شعري مقدم با عزل آقاي يزداني مخالفت مي نمايند تا اينكه پس از بركناري آقاي شعري مقدم از پتروشيمي آقاي زنگنه به خانم شاهدايي مصلوب الاختيار دستور عزل اقاي يزداني را صادر و سرانجام آقاي يزداني را يك روز مانده به عيد از كار بركنار مي نمايند.
آري آقاي زنگنه بجاي قدرداني از اين مرد بزرگ و پرتلاش و تقويت فرهنگ حرمت و حرمت گذاري و تبليغ اخلاق حسنه دستور عزل ايشان را يكروز مانده به عيد صادر تا در ايام تعطيلات سال نو زشتي و پليدي اين تصميم مخفي بماند
Iran, Islamic Republic of
زنگنه بااین کارایی که کرده ......مطمئن باشیدبرخوردهای آتی باایشان دیگراینگونه نیست
Iran, Islamic Republic of
این اخلاق،اخلاق بسیجیست
Iran, Islamic Republic of
این اخلاق،اخلاق بسیجیست