امامی و شعبانپور رفتند

شبه کودتا در ستاره خلیج فارس

28 مهر 1396 ساعت 18:55

در یک تصمیم عجیب از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دو عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پالایش ستاره خلیج فارس به شیوه‌ای نامتعارف تغییر کردند.


به گزارش ميزنفت، روز پنج شنبه بود که علیرضا صادق آبادی مدیرعامل جوان و جدید پالایش و پخش به همراه شهاب الدین متاجی٬ محمد علی دادور، علی اکبر میرقادری ، بابایی مدیرعامل پالایشگاه تهران و جمعی از مدیران پالایش و پخش به منظور بازدید از پروژه ستاره خلیج فارس به هرمزگان سفر کردند٬ سفری که بازدید «سرزده» لقب گرفت.

پس از بازدید٬ جلسه‌ای برگزار می‌شود که دادور و متاجی به عنوان نمایندگان صندوق بازنشستگی صنعت نفت و میرقادری به عنوان نماینده پالایش و پخش به عضویت هیئت مدیره شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس منصوب شده و به طور ویژه‌ای تاکید می‌شود روز جمعه جلسه هیئت مدیره برگزار شود.

در جلسه امروز هم اعضای جدید هیئت مدیره هم حاضر می‌شوند و طی تصمیم هیئت مدیره جدید و در غیاب نماینده تاپیکو ٬ دادور به عنوان مدیرعامل این پالایشگاه معرفی شده تا عمر مدیریت مرتضی امامی به 4 ماه هم نرسد. امامی ازنزدیکان و معتمد وزیر نفت است که چند ماه پیش به این سمت منصوب شد ولی طی دیروز و امروز در یک «شبه کودتا» برکنار شد.

اینکه اعضای جدید هئیت مدیره و مدیرعامل جدید این پالایشگاه پیش از بازدید باصطلاح سرزده مشخص شده بودند تردیدی وجود ندارد ولی این اقدام ضرب الاجلی پالایش و پخش قصد دارد اینگونه عنوان کند که قرار است انقلابی بزرگ در این پروژه بوجود بیاید آنهم با همان تیمی که از نظر وزیر نفت این پروژه را گرفتار کرده و به همین دلیل برکنار شده بودند!

اینکه چنین اقدامی بر اساس چه اهدافی دردستور کار قرار گرفته است در آینده‌ای نه چندان دور مشخص می‌شود ولی نکته جالب تر اینجاست که علی اکبر شعبانپور عضو جدید هیئت مدیره این شرکت که نماینده صندوق بازنشستگی بود٬ حکم اننصابش به یک ماه هم نرسید تا نشان داده شود آشوب مدیریتی در صنعت پالایش بیش از هر محدودیت دیگری در چشم می‌زند.

از نکات دیگر اتفاقات امروز پالایشگاه ستاره خلیج فارس این بود که سهامدار عمده این پالایشگاه یعنی تاپیکو با سهام 49 درصدی به هیچ عنوان در جریان این تغییرات و چنین تصمیماتی نبوده است  و همین موضوع با اعتراض آن‌ها همراه شده است.


کد مطلب: 19308

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/report/19308/شبه-کودتا-ستاره-خلیج-فارس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir