۰
حسنوند و تاجگردون در سیبل

بازی صلاحیت‌های مجلس

جنبش عدالتخواه دانشجویان هم طی نامه‌ای به رئیس شورای نگهبان نسبت به این موضوع اعتراض کردند اما فعلا خبری درباره شائبه‌های موجود منتشر نشده است.
شورای نگهبان | میز نفت
شورای نگهبان | میز نفت
میز نفت| موضوع رد صلاحیت‌ دو رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و شائبه تائید شبانه آنها تبدیل به یک حاشیه بزرگ برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی شده است.
 
 فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس یکی از نمایندگانی است که رد صلاحیت وی با استقبال بسیاری از فعالان حوزه رسانه و اقتصادی مواجه شد.
 
 او در ابتدا رد صلاحیت شده بود؛ با این وجود هیچ چیز به صورت رسمی اعلام نشد تا اینکه طرفداران وی اعلام می‌کنند وی تائید شده است.
 
 غلامرضا تاجگردون نیز چنین وضعیتی داشت؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که نمایندگی مردم گچساران را در مجلس بر عهده دارد.
 
 از چند هفته پیش بود که اسنادی از وی منتشر شد که نشان می‌داد مافیای تاجگردون تا چه اندازه اقتصاد ایران را در اختیار خود گرفته است.
 
 با این وجود او به تائید صلاحیت خود امیدوار بود اما خبرهای غیررسمی اما دقیق نشان می‌داد صلاحیت او نیز برای انتخابات مجلس رد شده است.
 
 طرفداران او در شهرش، شورای نگهبان را تهدید کردند اگر صلاحیت تاجگردون تائید نشود به خیابان‌ها می‌ریزند.
 
 تاجگردون هم که از این اتفاق خوشحال بود به طرفدارانش می‌گفت به خانه‌ها بروند و منتظر خبر خوش باشند. فردای آن روز برخی رسانه‌ها نوشتند صلاحیت تاجگردون و حسنوند تائید شده است که با واکنش‌های منفی در فضای محازی مواجه شد.
 
 احمد توکلی و دیده‌بان شفافیت و عدالت که یکی از نهادهای مبارزه با فساد است، نسبت به تائید صلاحیت شبانه این دو نماینده مجلس انتقادات جدی وارد کردند.
 
جنبش عدالتخواه دانشجویان هم طی نامه‌ای به رئیس شورای نگهبان نسبت به این موضوع اعتراض کردند اما فعلا خبری درباره شائبه‌های موجود منتشر نشده است.
 
 شورای نگهبان در حساس‌ترین شرایط خود قرار دارد؛ تائید یا رد صلاحیت تاجگردون و حسنوند نشاندهنده عیار تصمیم قاطع نظام به مبارزه با تخلف، فساد و رانت است. آیا شورای نگهبان مقهور فشار باندهای بیرونی می‌شود؟
 
 
 برای مشاهده فیلم بازی صلاحیت های مجلس کیلیک کنید.
 
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 25937
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *