۱
درباره یکی از قدیمی‌ترین شهرهای نفتی جهان

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر

این منطقه یکی از نخستین میادین کشف شده در لس آنجلس است. در ۲۳ ژوین ۱۹۲۱ میلادی، نفت از چاه شماره یک آلامیتوس فوران کرد.
نفت لس آنجلس | میز نفت
نفت لس آنجلس | میز نفت
میز نفت | ایالت کالیفرنیا از سال ۱۸۹۲ میلادی تاکنون با صنعت نفت پیوند عمیقی خورده است. در روز ۴ دسامبر ۱۸۹۲ میلادی، لس آنجلس یک شهر کشاورزی کوچک بود که گردشگران برای استراحت روانه این شهر ساحلی می‌شدند. اما با کشف نفت در منطقه اکوپارک، سرنوشت این شهر دگرگون شد. در ادامه نگاهی به ۱۵ تصویر خاطره انگیز از تاریخ پرفرازونشیب صنعت نفت در این شهر خواهیم داشت. 


۱. اکو پارک دیپ پول

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
داستان نفت در شهر لس آنجلس از این منطقه آغاز شد. ادوارد دوهینی و چارلز کانفیلد در سال ۱۸۹۲ میلادی نخستین چاه نفت را در اکوپارک حفاری کردند. تجهیزات در آن زمان بسیار ساده و سازه سرچاهی از چوب ساخته شده بود. اما تولید نفت از این ناحیه از سال‌ها پیش متوقف شده است.


۲. دیسکاوری ول پارک

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
این منطقه یکی از نخستین میادین کشف شده در لس آنجلس است. در ۲۳  ژوین ۱۹۲۱ میلادی، نفت از چاه شماره یک آلامیتوس فوران کرد. دو سال بعد، این منطقه به بزرگترین میدان نفت ایالت کالیفرنیا با تولید ۲۵ درصد کل نفت دنیا تبدیل شد. بسیاری از کاشفان طلای سیاه روانه این منطقه شدند. این شرایط به بهبود زندگی مردم و توسعه فناوری های استخراج طلای سیاه منجر شد. 

۳. میدان نفتی نیکو کانیون

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
در این منطقه تعدادی از چاه‌های دارای میزان تولید بالا حفاری شده است. در سال ۱۸۷۶ میلادی، چاه شماره چهار به تولید رسید و جهانیان دریافتند کالیفرنیا دارای یکی از بزرگترین ذخایر نفت خام است. نخستین پالایشگاه ایالات متحده نیز در نیکو کانیون ساخته شد.


۴. پالایشگاه نفت فیلیپس ۶۶ 

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
میدان نفتی عظیم ویلمینگتون، بزرگترین میدان کالیفرنیا است و‌ از سال ۱۹۳۲ میلادی تاکنون بین ۷۶۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد بشکه نفت از این منطقه برداشت شده است. پالایشگاه فیلیپس ۶۶ در جنوب شرق لس آنجلس قرار دارد و همه ساله در ماه اکتبر در کنار یکی از مخازن نارنجی رنگ آن، جشن هالوین برگزار می‌شود.


۵. پالایشگاه آندیاور

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
این پالایشگاه را احتمالا باید معروف ترین تأسیسات نفتی دنیا دانست. تصویر پرچم ایالات متحده ترسیم شده بر روی یکی از دیوارهای این پالایشگاه از جاده کنار آن دیده می‌شود. این پالایشگاه نیز همانند فیلیپس ۶۶ در دهه ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده و مجموع ظرفیت پالایش آنها ۳۸۰ هزار بشکه در روز است.


۶. جزایر تومس

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
در جنوب‌شرق میدان ویلمینگتون، جزیره تومس قرار دارد که توسط شرکت‌های نفتی تگزاکو، هامبل، یونیون، موبیل و شل در سال ۱۹۶۵ میلادی ساخته شده است. این شرکت‌ها متعهد شده بودند تا با ساخت مجسمه، آبشار، درخت پالم و مراکز تفریحی، جزیره‌ای لوکس احداث کنند. این جزیره هم اکنون به عنوان یک جزیره گردشگری شناخته می‌شود.


۷. ساحل ونیس

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
در دهه ۱۹۳۰ میلادی، کاشفان نفت روانه ساحل ونیس شدند. آن‌ها دکل‌های خود را در امتداد ساحل برافراشتند و کانال‌هایی برای عدم سرازیر شدن پساب‌های حفاری به دریا ایجاد کردند. اما به دلیل سرازیر شدن نفت، ساحل اقیانوس بسیار بدبو و آلوده شد. 

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، تولیذ نفت از این منطقه کاهش یافت و دو دهه پیش، آخرین چاه نفتی فعال در این منطقه برای همیشه از کار ایستاد. 


۸. میدان نفتی انگلیوود

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
این میدان نفتی در سال ۱۹۲۴ میلادی کشف شد. در دوره تولید نفت از آن در مجموع ۴۰۰ میلیون بشکه نفت خام برداشت شد. ساکنان مناطق اطراف بارها به دلیل آلودگی‌های ایجاد شده به مراجع قضایی شکایت کرده بودند. اما تولید از چاه‌های این میدان تا برداشت آخرین قطره ادامه یافت. 


۹. فالس بیلدینگ

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
از دوردست‌ها، این ساختمان غول پیکر یک بنای بدون پنجره و بی روح است. اما در حقیقت یک دکل نفتی سال‌ها در داخل آن فعالیت می‌کرده است. هم اکنون کاربری این ساختمان تغییر یافته است.


۱۰. بورلی هیلز های اسکول

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
این میدان نفتی کوچک در حومه لس آنجلس قرار دارد. تا چند سال پیش از آخرین دکل‌های فعال در این منطقه روزانه ۴۰۰ بشکه نفت تولید می‌شد. در سال ۲۰۱۶ میلادی قانون توقف تولید نفت از میدان بورلی هیلز اجرایی شد.



۱۱. میدان نفتی سالت لیک

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
این میدان نفتی در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط کشاورزی به نام آرتور گیلمور کشف شد. در اوایل قرن بیستم میلادی، میدان نفتی سالت لیک بسیار سودآور بود. برداشت از این میدان تا سال ۱۹۸۵ میلادی ادامه یافت. در آن سال نشت و انفجار گاز متان تزریق شده در میدان به مرگ و زخمی شدن ۲۳ نفر از ساکنان مناطق مسکونی پیرامونی منجر شد. 


۱۲. سایت حفاری جفرسون

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
این میدان نفتی تا سال ۲۰۱۹ میلادی به فعالیت خود ادامه داد. اما سرانجام به دلیل شکایت مردم برای همیشه تعطیل شد. همسایگان به دلیل انتشار بوی نامطبوع چاه های نفتی، سال ها خواهان توقف تولید نفت از این منطقه بودند.


۱۳. میدان دیلامو

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
این میدان فنی در قلب مناطق شهری قرار دارد. این میدان پربازده از دهه ۱۹۲۰ میلادی فعال بوده است. در این منطقه ۱۵۰۰ چاه در منطقه‌ای به مساحت ۳۵۰۰ آکر حفاری شده بود. تصویر فوق در سال ۱۹۳۷ میلادی گرفته شده است.



۱۴. ساحل هانتینگتون

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
از سال‌ها پیش، دکل‌های حفاری فراساحلی در نزدیکی ساحل هانتینگتون دیده می‌شوند. از سال‌های دهه ۱۹۲۰ میلادی، حفاران نفت در آب‌های ساحلی این منطقه در حال حفاری نفت هستند. مهندسان زمین شناس، زلزله سال ۱۹۳۳ میلادی لانگ بیچ‌ را مرتبط با حفاری‌ها در این منطقه می‌دانند.


۱۵. تاسیسات نفتی آلنکو

لس آنجلس نفتی به روایت تصویر | میز نفت
این تأسیسات نفتی با دو آکر مساحت تا سال ۲۰۱۳ میلادی توسط شرکت آلنکو اداره می‌شد. به‌دنبال شکایت‌های مردم به دلیل به مخاطره افتادن سلامت آن‌ها، این فعالیت‌ها متوقف شد. شرکت آبنکو نیز این تأسیسات را واگذار کرد. دادستان لس آنجلس علاوه بر تعطیلی موقت این مرکز، شرکت آلنکو را یک میلیون دلار نیز جریمه کرد. اما مردم محلی خواهان تعطیلی دائمی این تأسیسات هستند.




منبع: Curbed
 
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 26166
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *