۲
۹
مخالفت وزیر نفت برای حفظ جان پرسنل

اعتراض به بی توجهی زنگنه به سلامت کارکنان

زنگنه که به طور کلی برای خود منزلتی فراتر از این نامه‌نگاری‌ها قائل است، می‌گوید این مصوبه باید از طریق ریاست جمهوری و یا وزارت کشور ابلاغ شود.
اعتراض به بی توجهی زنگنه به سلامت کارکنان
میز نفت | وزیر نفت زیربار کاهش ساعات کاری کارکنان نفت نمی‌رود؛ او گفته است مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که مقرر کرده ساعت کار اداره‌های دولتی باید سه ساعت کاهش یابد، برای وزارت نفت لازم الاجرا نیست.

زنگنه که به طور کلی برای خود منزلتی فراتر از این نامه‌نگاری‌ها قائل است، می‌گوید این مصوبه باید از طریق ریاست جمهوری و یا وزارت کشور ابلاغ شود.

در این میان، دوستداران وی قصد دارند کوتاهی مقام عالی وزارت نسبت به کم‌کاری بوجود امده در قبال امنیت جانی کارکنان را به مدیران ستادی مربوط سازند. کارکنان با مراجعه به مدیران سازمان‌های خود اما با این پاسخ مواجه می‌شوند که وزیر نفت موافق اجرای این مصوبه نیست و آن‌ها نمی‌توانند ساعت کاری را کاهش دهند.

در همین باره، تعدادی از کارکنان صنعت نفت در نامه‌ای خطاب به زنگنه از وی خواستند تا بیش از این با جان کارکنان بازی نکند. در این نامه می‌خوانیم:
 
جناب آقای زنگنه
وزیر محترم صنعت نفت

این روزها که کشور عزیزمان شرایط سختی را سپری می‌کند و کلیه سازمان‌ها و نهادهای کشور در حالت بسیج همگانی جهت مقابله با شرایط بحرانی حاصل از شیوع بیماری کرونا می‌باشند، علیرغم دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا طی نامه شماره 10123/100 مورخ 10/12/98 آن وزارتخانه از انجام دستورالعمل ابلاغی سر باز زده است. در این شرایط بر خود لازم می‌دانیم مورادی را به سمع و نظر جنابعالی برسانیم.

کارکنان صنعت نفت در طول تاریخ همواره در شرایط سخت و بحرانی در حال خدمت رسانی به این مرز و بوم بوده‌اند، هنوز فداکاری‌های پرسنل مناطق عملیاتی صنعت نفت در دوران جنگ تحمیلی در خاطر همگان می‌باشد. در چند سال گذشته که کشور عزیزمان با تحریم‌های ظالمانه دشمنان مواجه بوده است پرسنل صنعت نفت، با تمام کاستی‌ها و کمبودها با تلاش شبانه روزی برای حفظ تولید و نگهداشت تأسیسات تلاش کرده‌اند.
هرچند جنابعالی به عنوان کسی که بیشترین دوران خدمت خود را در صنعت نفت بوده است، از نزدیک با تمام این فداکاری‌ها و تلاش‌ها آشنا هستید.

متاسفانه در چند سال گذشته اهمیت و نقش نیروی انسانی(سرمایه انسانی) در وزارتخانه جنابعالی به امری دست چندم و فاقد اهمیت و اولویت تبدیل شده است. حال در  شرایط کنونی ایجاد شده که امر مهم سلامت کارکنان این صنعت می‌باشد جمعی از کارکنان صنعت نفت از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقاط کشور بر خود لازم می‌دانیم مواردی را به استحضار جنابعالی برسانیم.

جناب آقای زنگنه شرایط و امکانات مقابله با اپیدمی بیماری کرونا در سطح صنعت نفت مناسب نمی‌باشد و مدیریت بحران بسیار ضعیف می باشد،تجهیزات و زیرساخت‌های لازم با کمبود بسیار مواجه است و اقدامات مناسب پیشگیرانه محدود است و اکثر اقدامات به دستورالعمل و مکاتبه ختم می‌شود.

جناب آقای زنگنه این روزها که کلیه نهادهای بهداشتی توصیه به حداقل رساندن تماس افراد در محیط‌های کاری می‌باشد اقدامات شما در شرکت‌های زیرمجموعه در مناطق عملیاتی و سکوها چه بوده است؟ شما از اجرای دستورالعمل ابلاغی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت خبر دارید؟ یا به صرف این ابلاغیه مسئولیت را از سر خود باز کردیده‌اید.

شما از وضعیت سرو غذا در صنعت نفت مطلع هستید؟ ما کارکنان صنعت نفت از شما دعوت می‌کنیم از این پس هر روز ناهار خود را در یکی از شرکت‌های تابعه در تهران مهمان ما باشید و همراه ما غذا میل کنید،جناب آقای زنگه آیا شما خبر دارید که در یکی از شرکت‌های تابعه شما برای هر سه طبقه ( هر طبقه 70 الی 80 نفر) یک دستگاه مایکروفر وجود دارد؟

راستی جناب وزیر این روزها سوال و گفتمان پرسنل صنعت نفت با یکدیگر در خصوص بحران کرونا و عملکرد شما چیست؟ پاسخ این است که اگر فرزندان وزیر (سفیران گویای نظام در خارج از میهن عزیزمان) همچون سایر پرسنل صنعت نفت در کشور عزیزمان ایران مشغول به کار بودند، آیا باز وزیر در مورد ابلاغ دستورالعمل‌های ابلاغی کوتاهی می‌کرد؟

در پایان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در روز سه شنبه مورخ 13/12/98 در خصوص رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان درخصوص پیشگیری و جلوگیری از آلودگی به ویروس کرونا، این کلام را فصل الخطاب به شما و کلیه همکارانتان در وزارت نفت می‌دانیم و از این پس تاخیر یا عدم اجرای دستورالعمل‌های موجود را بیانگر مخالفت شخص شما با بیانات رهبر معظم انقلاب می‌دانیم و عواقب هرگونه اتفاق در صنعت نفت بر عهده شخص جنابعالی می‌باشد.

                                                                                   جمعی از کارکنان صنعت نفت
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 26397
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ایشون آلزایمر دارن خداشفا بده
Iran, Islamic Republic of
ایشون ۹۰ در صد از کارها و تصمیاتشون به فکر کارکنان شرکت نفت نبودند خصوصا بخش اغماری و شرایط کاری و حقوقی سکو ... هم اکنون نیز علاوه بر مشکلات قبلی مشکل حدید کرونا ... که اگه خدای نکرده وارد سکو ها شود ... چه گونه میخوان اونجا بچه ها رو قرنطینه کنن با توجه به کمبود دارو و غذا روی سکوها!!؟؟اگه خودشون یا عزیزاشون میرفتن روی سکو ها باز هم انقدر نسبت به جان آنها بیخیال بودن !!!آیا حاضر بودن خودشون یا عزیزانشون توی همچین شرایط توی سکوهای نفتی یا حتی توی خشکی قیمت صنعت نفت کار کنن؟!!
خدا خودش حق ما رو بگیره
Iran, Islamic Republic of
غلط کرده ....
United Arab Emirates
پيري هزار درد و مرض با خودش مياره يكيش خ.ر.ف.ت.ي.ه
کارمند با وجدان
پالایشگاه کرمانشاه کار میکردم .
یادمه پدر بیژن زنگنه هم پالایشگاه کرمانشاه کار میکرد و خواست بیژن رو بیاره اونجا استخدام کنه . با مدیر عامل وقت آقای صیامی صحبت کرد و بیژن رو برای مصاحبه مزد ایشون برد بعد از مصاحبه آقای صیامی گفت ایشون به درد این شرکت نمی خوره و با استخدامش موافقت نکرد.
بعدها که وزیر شد برای بازدید به پالایشگاه اومد و وقتی صیامی رو دید گفت یادته منو رد کردی حالا میخوای از مدیریت عزلت کنم . آقای صیامی هم گفت اتفاقا باید تشویقم کنی چون اگه استخدامت میکردم الان وزیر نبودی .😉
بگذریم که ایشون با اسکی سواری اوایل انقلاب به این منزلت رسیده وگرنه برای کار کارشناسی هم خوب نبود و صدمات ایشون در طول وزارتش خصوصا در قضیه کرسنت خیلی برای کشور بار مالی داشته .
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
کارگرانی که روی سکوهای نفتی کار میکنن متاسفانه تا امروز حتی یک ماسک ۳۰۰۰تومانی هم به انها داده نشده ،،در مورد باقی شرایط هم من از همه استدعا دارم که بیاین و حضوری شرایط رو ببینین
United Kingdom
تنها چیزی که برای ایشان مهم نیست جان پرسنل زحمت کش نفت است .از ماست که بر ماست .اگر با هم متحد بودیم این مردک این همه جسارت نداشت تا با جان پرسنل بازی کنه .
نفتی با غیرت به خاطر حفظ جان خودت و خانوادت متحد شو
Iran, Islamic Republic of
خجالت هم خوب چیزیه بخدا . با این همه لابی گری و رشوه از استیضاح فرار کردی بیژی ولی بالاخره یه جایی گیر ما میفتی کارها داریم باهات
Iran, Islamic Republic of
سردارشهیدسلیمانی انصافااینقدربه کشورمان ایران خدمت کردوباعث شادی مردم ایران درنقاط مختلف وحتی خارج ازایران هم منش وبزرگواری ازخودش به جاگذاشت وبدون دلبستگی به پست ومقام ویاکوچکترین پارتی بازی ویاباندبازی درطول خدمت خالسانه اش نداشت. همیشه مشکلات ودردهای اطرافیانش رابابصیرت پاکش ازمیان برداشت وتاروزی که به شهادت رسیدراهش راباقدرت وعشق خدمت به مردم ووهمکاران ودوستانش ادامه دادوزیرنفت هم ۱۶سال دروزارت نفت همه امکانات وبزرگترین ارگان رااداره میکندوبالغ بر۲۰۰۰۰۰نیروی کارگروکارمندکه الحق ولانصاف سربازاین نظام هستندرامدیریت میکندغافل ازاینکه بصورت نمادین و بصورت سرزده به خانه کارگران وکارمندانش سرکشی کندوازدردومشکلاتشان باخبرشودوگرهی ازمشکلاتشان برطرف کندفقط افکاروایده های خودش واطرافیانش رادنبال میکند،آقای وزیربلاخره این میزوصندلی وثروت هنگفت رابه یک وزیردیگرتحویل خواهی دادودرتاریخ صنعت نفت وذهن نیروهایی نفتی کم لطفی وبی کفایتی شماوافرادبی کفایت اطرافتان نقش خواهدبست،جالب است که ادمهای باسوادوکاربلدی که شماهمیشه ازآنهاراضی هستین وآنهارالایق وکاردان وباوجدان خطاب میکنیدچراگاهی اوقات اشتباهات وکم لطفی وبی رحمی شماروبه شماگوشزدنمیکنندوازشمانمیخواهندکه گاهی اوقات انصاف ووجدان تان رابیدارکنید.چون شماخودخاه وبی رحمین وانتقادپذیرنیستین.ای کاش مرام ومعرفت ومنش تان روازحضرت علی ومردان پاک وشجاع اطرافش یادمیگرفتین که باعظمت وبزرگی همواره منتقدان بسیاری داشتندومهم ترازآن وزیباترازآن انتقادپذیربودند.