اوضاع نگران کننده نفت تزارها

قفل سیبری بر پای روسیه

19 فروردين 1399 ساعت 13:15

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، روسیه پروژه‌های خود در این منطقه را بر نگهداشت تولید و افزایش تولید متمرکز کرده است.


میز نفت | سیبری غربی با تولید حدود 6 میلیون و 470 هزار بشکه، مهم‌ترین منطقه تولیدی روسیه محسوب می‌شود. روسنفت هم با تولید حدود 4 میلیون بشکه در روز اصلی‌ترین تولیدکننده نفت این کشور است.
 
 سیبری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق نفتی جهان گرچه همچنان به تولید مشغول است اما کم بازده شدن چاه‌ها و سرمای طاقت فرسای این منطقه، مسکو را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.  در صورت عدم سرمایه‌گذاری مناسب با این حجم از تولید، تولید از سیبری طی 10 سال آینده به زیر 3 میلیون بشکه در روز سقوط می‌کند.
 
 بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، روسیه پروژه‌های خود در این منطقه را بر نگهداشت تولید و افزایش تولید متمرکز کرده است. بر اساس این گزارش تولید نفت از منطقه سیبری از سال 1970 آغازشده است و میادین سیبری در آستانه قرار گرفتن در نیمه دوم عمر خود هستند.
 
 باوجوداینکه روسیه ازنظر ذخایر اثبات‌شده نفتی در رتبه هشتم جهان قرار دارد، اما روند نزولی شدن تولید نفت این کشور تبدیل به یک چالش بزرگ برای کرملین شده است.

برای مشاهده قفل سیبری بر پای روسیه کیلیک کنید.


کد مطلب: 26734

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/report/26734/قفل-سیبری-پای-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir