مجتبی توانگر منتشر کرد:

جزئیات جلسه زنگنه با نمایندگان

30 خرداد 1399 ساعت 13:28


میز نفت| متن زیر، روایت مجتبی توانگر از نمایندگان فعلی مجلس است، پیرامون جزئیات نشست غیرعلنی زنگنه با نمایندگان. او در رشته توئیتی گزارش داده است:

سه شنبه گذشته آقای مهندس زنگنه وزیر محترم نفت مهمان جلسه غیرعلنی مجلس بود که پس از سخنان اولیه جناب وزیر، فرصتی به سه تن از نمایندگان داده شد تا هریک نکاتی را در سه دقیقه مطرح کنند.

محورهایی که یکی از نمایندگان بیان کرد و پاسخهای وزیر به شرح ذیل بود:

۱. انتصابات
چرا نمایندگان مجلس گذشته را بخصوص افراد غیرمرتبط را در مناصب مهم وزارت نفت به کار گرفتید؟ دلیل ارتقای برخی افراد خاص و اعطای وریدهای ویژه به آنها چه بوده است؟

فردی (مقدم) که قبلا معاون وزیر نفت بوده و قبل از اجرای قانون سقف پاداش بازنشستگی با پاداش میلیاردی بازنشست شد، چرا در مرداد ۹۸ مجددا به عنوان مشاور شما منصوب شده است؟

(پاسخ: ما هیچ نماینده ای را استخدام نکردیم. آقای مقدم انسان شایسته است که به درد ما میخورد و یک ریال هم برای مشاور بودن نمی گیرد!)

۲. آسمانخراش شرکت گاز
در شرایط بی پولی کشور که وزیر محترم نیز از اوضاع بد مالی در وزارتخانه سخن می گوید دلیل اصرار شرکت ملی گاز برای ساخت برج جدید چند هزارمیلیاردی در خیابان پاسداران چیست؟ (پاسخ: هیچ ساخت و ساز یا خرید ساختمان جدید در وزارت نفت در دستور کار نیست و نباید ادامه یابد.)

۳. گازهای فلر
بیش از ۲۰ سال از مطرح شدن طرح ساماندهی و جمع آوری گازهای فلر - که معادل چند فاز پارس جنوبی را می سوزاند - در وزارت نفت می گذرد. با وجود متقاضی بخش خصوصی، چرا پروژه استفاده از گازهای فلر در وزارت نفت اکنون تنها ۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؟ (پاسخ: درباره گاز فلر درست می گویید عقب ماندگی داریم. قول می دهیم تا ۱۴۰۱ کامل اجرایی شود.)

۴. پرونده کرسنت
روزی که هفت سال قبل برای اخذ رای اعتماد به مجلس آمدید قول دادید چند هفته ای پرونده کرسنت را به نفع ایران خاتمه دهید! چرا اکنون که کم کم در حال رفتن هستید کرسنت نه تنها بسته نشده که پیچیده تر هم شده است؟ (پاسخ: توضیح کرسنت دو ساعت وقت میخواهد ولی مختصرش اینکه ما وارث پرونده کرسنت بودیم و هر زمان میرفت حل شود یک اظهارنظر کار را خراب میکرد. الان هم در دو پرونده در حال پیگیری حقوقی قرارداد کرسنت هستیم)

۵. قوانین معطل در اجرا
چرا قانون مشارکت دادن مردم در پروژه های نفتی پس از یک سال و نیم از ابلاغ هنوز اجرایی نشده است؟ آیین نامه پتروپالایشگاه ها چه شد؟ (پاسخ: آیین نامه ساخت پتروپالایشگاه ها در حال تدوین است و به زودی نهایی میشود.)

۶. کارت سوخت و پالایشگاه
چرا در شش سال از دوران وزارت شما کارت سوخت کنار گذاشته شد که دوباره مجبور شوید به یکباره استفاده از آن را اجباری کنید؟ همچنانکه اعتقاد به ساخت پالایشگاه نفت نداشتید! (پاسخ: کارت سوخت هیچگاه تعطیل نشد، مردم خودشان استفاده نمی کردند)

۷. تسویه بدهی‌ها
علت عدم تهاتر بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با فرآورده یا سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس چیست؟ (پاسخ: ما سهامی نداریم که بدهیم و اکثرا متعلق به بخش خصوصی و صندوقهای بازنشستگی است)

۸. صنایع پایین دستی پتروشیمی
علت عدم توسعه صنایع اشتغال آفرین پایین دستی پتروشیمی در این سالها چه بوده است؟ (پاسخی داده نشد)

۹. پروژه‌های سال آخر دولت
گفته شده در سال آخر دولت حدود ۸۰ میلیارد دلار پروژه در بخشهای بالادستی و پایین دستی نفت و بهینه سازی انرژی کشور در حال تعریف و واگذاری است. لطفا در این باره توضیح دهید!
(پاسخی داده نشد)


کد مطلب: 27573

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/report/27573/جزئیات-جلسه-زنگنه-نمایندگان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir