۰
۳
سه سال بی‌تفاوتی در قبال خانواده شهید ارزانی

بهره‌برداری نمایشی از شهدای رگ سفید

مدیرانی که رگ سفید را تبدیل به آتلیه کردند، عکس گرفتند، برای خود افتخار آفریدند و خانواده افرادی که در این حادثه به شهادت رساندند را به حال خود رها کردند؛ پاداش‌ها گرفتند اما لحظه‌ای به خانواده‌های بی سرپرست آنان فکر نکردند و در نهایت خود را منجی رگ سفید معرفی کردند!
بهره‌برداری نمایشی از شهدای رگ سفید
میز نفت | سه سال از مهار چاه 147 رگ سفید می‌گذرد؛ محسن پاک نژاد معاون این روزهای زنگنه که در آن دوره معاون تولید شرکت ملی نفت بود، در سومین سالگرد مهار این چاه پیام گرامیداشت می‌دهد و یاد و خاطر شهدای آن حادثه را گرامی‌ می‌دارد. سهم خانوادهایی هم که در این حادثه سرپرست خود را از دست داده‌اند، مشتی قول و قرار و وعده بود و البته یک پیام تسلیت.

خانواده‌های شهدای این حادثه به حال خود رها شدند و دیگر کسی سراغی از آن نمی‌گیرد مگر آنکه بخواهند پیامی بدهند و خود را در رسانه‌ها مطرح کنند. فردای روزی که فرزاد ارزانی و محمد سلیمی جان خود را از دست می‌دهند، هیات‌های نفتی راهی منازلشان شده و از تعهدات خود در قبال خانواده این دو شهید می‌گویند.

محمد علی ارزانی، برادر شهید ارزانی در این باره به میزنفت می‌گوید: همان روز به منزل برادرم آمدند و سه قول دادند؛ یکی قرار گرفتن فرزاد ارزانی و محمد سلیمی در فهرست شهدا، دوم  نام گذاری یکی از ساختمان‌های ملی حفاری به نام این شهیدان و سوم تبدیل وضعیت آن‌ها از پیمانکاری به رسمی. حتی خودم با آقای پاک نژاد بصورت تلفنی صحبت کردم و وی قول کمال و تمام داد که بسرعت به این تعهدات عمل می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: به ما گفتند به دستور آقای زنگنه گفتند چون این موضوع امنیتی شده با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکنید. در طول دو ماهی که خودم بر سر محل حادثه حاضر بودم، مدیران به حال خود مشغول بودند بگونه‌ای که به نظر می‌رسد به پیک نیک آمده‌اند. 

ارزانی می‌گوید: در آن مدت، وقتی پیگیر قول‌ها می‌شدیم می‌گفتند صبر کنید در شرف انجام است اما سه سال است که هیچ اتفاقی نیفتاده است و خانواده شهید ارزانی فراموش شدند. پس از شهادت برادرم، رابطه کاری و مالی خانواده با شرکت ملی حفاری پایان یافت و تا به امروز، حتی یک ریال هم به حساب خانواده وی واریز نشده است.

او با انتقاد از بی تفاوتی مسئولان وزارت نفت از این موضوع می‌گوید: هرگاه یکبار به آقای زنگنه این موضوع را گفتم ولی ایشان گفتند از طریق فرزین مینو پیگیری می‌کند ولی هیچ خبری نشد. نه تنها تبدیل وضعیتی صورت نگرفت بلکه حقوقی نیز برای خانواده وی در نظر نگرفته شد. این در حالی است که در ماجرای حادثه نفتشهر، شهدای آن حادثه بلافاصله تبدیل وضعیت شدند تا خانواده‌های آنان دچار مشکلات معیشتی نشوند ولی متاسفانه، وزارت نفت و همه مدیرانی که در رگ سفید به عکس گرفتن مشغول بودند، خانواده شهدای این حادثه را فراموش کردند.


*دختران شهید ارزانی بر سر موقعیت چاه 147 

وی با بیان اینکه شهید ارزانی دو دختر دارد ادامه داد: یکبار آقایی به نام چاووشی پس از یک سال تماس گرفتند و شماره کارت بانکی خواستند که ارائه نکردیم. بعدها مشخص شد که وزارت نفت قصد داشت 2 میلیون تومان به حساب خانواده شهید ارزانی واریز کند! جدای از این موضوع، مدیران شرکت ملی حفاری هم نسبت به تعهدات خود کم‌کاری کردند و اصلا ما را به اتاق مدیریت راه نمی‌دهند.

این بی مهری به خانواده شهید ارزانی در حالی صورت گرفته است که فرزاد ارزانی، در روز حادثه با علم به اینکه کار پر ریسکی می‌کند، برای صیانت از منافع ملی دست به ریسک بزرگی می‌زند تا خود را به شیر فشارشکن برساند تا چاه فوران نکرده و دکل منفجر نشود اما با وجود این از خودگذشتگی، مسئولان وزارت نفت آن را تبدیل به جامه‌ای برای خود کردند و از نام این شهدا، به عنوان زینتی برای خود استفاده می‌کنند.

مدیرانی که رگ سفید را تبدیل به آتلیه کردند، عکس گرفتند، برای خود افتخار آفریدند و خانواده افرادی که در این حادثه به شهادت رساندند را به حال خود رها کردند؛ پاداش‌ها گرفتند اما لحظه‌ای به خانواده‌های بی سرپرست آنان فکر نکردند و در نهایت خود را منجی رگ سفید معرفی کردند!
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 28691
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فرامرز
Iran, Islamic Republic of
سلام چیز جدیدی نیست در ایران هر کس پست و موقعیتی بگیرد فقط و فقط بفکر حفظ موقعیت شغلی و درامدش هست و این اپیدمی در جاییکه پول و دلار هست شدید تر است یعنی پتودالر یعنی وزارت نفت که در زیر مجموعه های ان استخدام رابطه ای و ترفیع رابطه ای و............ ای کاش افرادی که با رابطه به جای ضابطه در هر سمتی مشغول کار میشوند دارای تحصیلات دانشگاهی خوب از دانشگاه های معتبر داخل و خارج از کشور و افراد مومن و مسعولیت پذیری باشند و مسولیت محوله به انها مرتبط با رشته تحصیلی شان باشد در همه جای دنیا همین طور است و محدود به ایران نیست و باید به عنوان یک اصل قبول کرد والسلام با احترام یک فرد بازنشسته تامین اختماعی
محمدرضاشمس
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد
محمدرضاشمس
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کنه محمدارزانی