۰
فوتونگار میز نفت/

شش غول صنعت نفت‌کش دنیا

شش غول صنعت نفت‌کش دنیا
میز نفت | نفت‌کش‌ها، وظیفه انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی را بر روی دریاها و اقیانوس‌ها بر عهده‌دارند. این شناورهای غول‌پیکر، نقش مهمی در تأمین انرژی مصرف‌کنندگان دنیا دارند. در اوایل دهه ۱۸۵۰ میلادی، نخستین نفت‌کش‌ها توسط انگلیسی‌ها و برای انتقال نفت تولیدی در مستعمره برمه به بریتانیا ساخته شدند.

اولین نفت‌کش اقیانوس‌پیما نیز در سال ۱۸۷۳ میلادی در وادرلند ساخته شد. از آن زمان، نیاز به انتقال نفت به‌صورت مداوم در حال افزایش است. همچنین کسب‌وکار نفت‌کش‌ها نیز در مسیر توسعه قرار دارد. در ادامه با ۶ غول صنعت نفت‌کش آشنا می‌شویم:

1 - فرانت لاین
 
 

بزرگ‌ترین غول صنعت نفت‌کش شرکت فرانت لاین است. این شرکت در سال ۱۹۸۴ میلادی تأسیس‌شده و در شهر برمودا ثبت گردیده است.
در ناوگان این شرکت ۲۲ نفت‌کش شامل ۱۴ ابرنفتکش وجود دارد.

حوزه فعالیت شرکت فرانت لاین بسیار گسترده و خاورمیانه، شرق دور، اقیانوس آتلانتیک، شمال اروپا، دریای کارائیب و بندر نفتی لویزیانا را شامل می‌شود.

راهبرد تجاری این شرکت بر اساس برون‌سپاری فعالیت‌هایی نظیر مدیریت شناورها، تأمین خدمه و حسابداری است.ارزش تجاری این شرکت ۱.۸۹۴ میلیارد دلار و درآمد سال گذشته آن ۷۴۲.۲۶۶ میلیارد دلار بوده است. درآمد خالص این شرکت نیز ۲۳۳.۸۷۱ میلیون دلار است.


 2. شیپ فایننس اینترنشنال کورپوریشن



شرکت شیپ فایننس اینترنشنال کورپوریشن یا اس اف ال در برمودا ثبت شده است. در سال ۲۰۰۳ میلادی این شرکت تأسیس‌شده و دارای ۷۵ نفت‌کش است. شرکت اس اف ال علاوه بر انتقال نفت خام در حوزه جابجایی محصولات پتروشیمی و کانتینر نیز فعالیت دارد.

ارزش تجاری این شرکت ۱.۵۱۸ میلیارد دلار و درآمد سالانه آن ۴۱۸.۷۱۲ میلیارد دلار اعلام‌شده است. درآمد خالص سال گذشته آن نیز ۲۹۰.۱۶۴ میلیون دلار بوده است.

3.هولدینگ دی‌اچ تی 



هولدینگ دی‌اچ تی در سال ۲۰۰۵ میلادی در شهر هامیلتون جزیره برمودا تأسیس‌شده است. در این شرکت ۲۷ نفت‌کش فعالیت دارد. دفاتر تجاری این هولدینگ در موناکو، سنگاپور و نروژ قرار دارد.

ارزش تجاری این شرکت ۱.۰۹۲ میلیارد دلار و درآمد سال گذشته آن ۳۷۵.۹۴۱ میلیون دلار اعلام‌شده است. درامد خالص این شرکت نیز ۳۹.۵۰۸ میلیون دلار است.
 
4. ​نوردیک آمریکن تانکرز
 


شرکت نوردیک آمریکن تانکرز در سال ۱۹۵۵ میلادی تأسیس‌شده است. دفتر مرکزی این شرکت نیز در برمودا قرار دارد. در ناوگان این شرکت ۲۳ نفت‌کش سویزمکس فعالیت دارد.

ارزش تجاری این شرکت ۵۲۶.۲۲۴ میلیون دلار و درآمد آن در سال گذشته ۱۲۴.۰۰۴ میلیون دلار اعلام‌شده است. سود خالص آن نیز ۴۳.۵۹۳ میلیون دلار بوده است.


5. تیکای کورپوریشن
 


این شرکت در سال ۱۹۷۳ میلادی در شهر هامیلتون برمودا تأسیس‌شده است. نام این شرکت از ترکیب نام و ‌نام خانوادگی آقای توربن کارلشویج تشکیل شده است.

این شرکت انتقال نفت خام و گاز و ذخیره‌سازی را در مسیرهای دور بر عهده دارد. تعداد کارکنان این شرکت ۵۰۰۰ نفر اعلام‌شده است. در ناوگان این شرکت ۱۳۹ تانکر شامل نفت‌کش‌های آفرامکس، اف پی اس او، تانکر ال ان جی، تانکر ال پی جی، نفت‌کش سوئزمکس و سوپرنفتکش فعالیت دارد.

ارزش تجاری این شرکت ۵۰۷.۹۵۴ میلیون دلار و درآمد سال گذشته آن ۱.۷۰۸ میلیارد دلار بوده است. سود خالص سال گذشته نیز ۵۹۴.۹۳۹ میلیون دلار اعلام گردیده است.

6. ​تساکوس انرژی
 


شرکت تساکوس انرژی در سال ۱۹۹۳ میلادی در آتن یونان تأسیس‌شده است. این شرکت در حوزه انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی در سراسر دنیا فعالیت دارد.

در ناوگان این شرکت ۶۴ نفت‌کش با بدنه دوجداره وجود دارد که در بخش انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی و ال ان جی فعالیت می‌کنند. مجموع ظرفیت این تانکرها ۷.۲ میلیون تن است. ۴۷ نفت‌کش این شرکت در حوزه انتقال نفت، ۱۳ نفت‌کش در بخش انتقال فرآورده‌های نفتی، ۳ تانکر شاتل و ۲ تانکر ویژه انتقال ال ان جی هستند.

ارزش تجاری این شرکت ۳۱۵.۹۸ میلیون دلار و درآمد سال گذشته آن ۵۲۹.۸۷۹ میلیون دلار اعلام‌شده است. درآمد خالص نیز ۲۱۲.۰۱۴ میلیون دلار بوده است.
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 28846
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *