۰
۶
میزنفت بررسی می کند:

​ فساد عجیب در هلدینگ خلیج فارس

میز نفت - در حالی که با استقرار تیم جدید در وزارت نفت مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس باید به فکر حداحافظی باشند، بخش های یاز فساد این هلدینگ پتروشیمی در حال نمایان شدن است.
هلدینگ خلیج فارس | میز نفت
هلدینگ خلیج فارس | میز نفت
میز نفت | حضور فرد شناخته شده و پاکدستی  مانند مهندس بیات در راس صندوق بازنشستگی نفت که اعلام کرده مهم ترین هدفش فساد ستیزی و نهادینه کردن آن در این مجموعه بزرگ است، تمام محاسبات مدیرعامل مترویی هلدینگ خلیج فارس و تیم همراه وی را به هم ریخته است. زیرا به زودی و با برگزاری مجمع عمومی سالیانه هلدینگ خلیج فارس تکلیف ابهام های زیادی در این شرکت باید روشن شود.

از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده این روزها در هلدینگ خلیج فارس که لازم است بطور بسیار جدی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد، خروج نیروهای قراردادی شاغل در شرکت تجارت صنعت مخصوصا افرادی است که طی دوران حضور مدیران مترویی هلدینگ خلیج فارس وظیفه اصلی‌شان پیگیری حساب و کتاب ها و پرداخت‌های کلان مالی بوده است.  اخبار دریافتی همچنین حکایت از آن دارد که مدیرعامل تجارت صنعت برای پیشگیری از هر گونه احتمال ردیابی و دست یافتن به سرشاخه‌هایی که طی سه سال گذشته عملیات صدور محصولات پتروشیمی را بر عهده داشته‌اند شخصا پیگیری پاکسازی منابع و از بین بردن اطلاعات است. پرده‌هایی که اگر با ورود نهادهای بازرسی برداشته شود واقعیت‌هایی شگفت انگیز را عیان می‌کند.

 در همین رابطه گزارش‌های دریافتی از بخش های مرتبط با مدیریت طرح‌های هلدینگ خلیج فارس نیز بیانگر تخلفات گسترده‌ای در این بخش است؛ در تیرماه سال‌ 1399گزارشی از پرونده فساد یکی از مدیران صنعت پتروشیمی در برخی رسانه‌ها مطرح شد که همان زمان گفته شد از جمله  تخلفات محرز شده این فرد در خرید تجهیزات برخی از پتروشیمی‌های زیرمجموعه یکی از بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی کشور بوده که فقط در یکی از این پتروشیمی‌ها تخلف صورت گرفته بالغ بر ۵۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شد.

گزارش‌های آن زمان حکایت می‌کرد پیش از اعمال تحریم‌ها چند مورد تجهیزات مورد نیاز یکی از پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت مذکور، از سه شرکت اروپایی خریداری می‌شود که پس از ایجاد محدودیت‌های ناشی از تحریم علیه ایران، این شرکت‌ها اعلام می‌کند که امکان همکاری با ایران را ندارند؛ در این بین سرنوشت حدود ۹۰ میلیون یورو پیش پرداخت واریزی به این شرکت‌ها حتی با گذشت بیش از دو سال از آنزمان، مشخص نشده بود. به اذعان کارشناسان، حدود دوسال از نامه انصراف همکاری این شرکت‌ها و عدم بازگرداندن این پیش پرداخت‌ها می‌گذشت و دراین بین جز ۴ ایمیل ابتدایی ارسالی به این شرکت‌ها دیگر کسی پیگیر بازگرداندن این پول به کشور نشده بود. 

حالا اخبار مهم‌تری از برخی تخلفات پرهزینه و به معنای دقیق‌تر فاجعه بار در مدیریت طرح های هلدینگ خلیج فارس مطرح شده است. تخلفاتی شامل:
- واگذاری قرارداد EPS  به یک شرکت به ۳ برابر قیمت
- الحاقیه قرارداد طرح PP ایلام با قیمت نجومی
- خرید های خارجی شبهه دار در طرح آپادانا و خروج مدیر بازرگانی این شرکت در ماه های اخیر.
- پرداخت هزینه های نجومی برای اجاره کشتی های حمل فرآوردههای پتروشیمی
- پرداخت هزینه‌های نجومی دموراژ کشتی کرایه‌ای به دلیل یوء مدیریت‌های گسترده.
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 31219
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
از امروز تصمیم گرفتم دیگر از سایت شما رسانه بازدید نکنم. علتش حمایت و تلیغ برای تازه منصوبین است که خوب نمی شناسید. و عملکرد ضعیف آنها را در دولت و وزارت خوهید دید.
Iran, Islamic Republic of
اگر بدونید ربیعی با انتصاب مدیرعامل های دست نشانده و ضعیف در پروژه ها چه ...ی کرد ، مغزتون سوت میکشه
اینا از رو ال سی و فاینانس می زنن و یورویی هست و رد پول در کشور قابل رهگیری نیست

مدیرای مالی چندتا پتروشیمیارو هم از خودش مستقیم گذاشت
حراست وزارت نفت معلوم نیست کجاست
هرجا هم تو‌ی مناقصه ها خواستن بپیچونن با همکاری....می کفتن ما خصوصی هستیم
Iran, Islamic Republic of
یعنی ربیعی تا آخر سال هستش؟ربیعی تا اسفندماه قرارداد داره و دیگه نیازی به اخراجش نیست خودش قراردادش تمام میشه.واقعا اینها به کدام نهاد و دفتر وصل هستند که بدون تجربه پست و مقام میگیرند و حتی هیچکس نمیتواند به آنها تو بگوید
حسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس بیات
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه مهندس بیات توان مقابله و اخراج و محاکمه جعفر ربیعی،تولایی،ختلان و بحرینی و حسنی ،امیرحمزه مالمیر و اصطهباناتی و دیگر دوستان و یارانش را داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
این مزخرفات را کدام خدا نشناس به خورد میز نفت میدهد؟؟!!