۰
از غول نفتی چین بیشتر بدانیم

همه چیز درباره پتروچاینا

میز نفت - شرکت پتروچاینا با 22 سال فعالیت نفتی در آسیا و جهان، هم اکنون به یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان تبدیل شده است و فقط در سال 2011 بیش از 221 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.
پتروچاینا | میز نفت
پتروچاینا | میز نفت
میز نفت | پتروچاینا شرکت نفتی چینی است که در 5 نوامبر 1999 تاسیس شد. این شرکت تحت مدیریت مستقیم شرکت ملی نفت چین اداره می‌شود و دفتر مرکزی آن، در شهر پکن قرار دارد.

درآمد این شرکت در سال 2011 بیش از 221 میلیارد دلار تخمین زده شد. این شرکت، بزرگترین تولیدکننده نفت خام در کشور چین است. سهام شرکت پتروچاینا در بازار بورس نیویورک همچنین بازار بورس هنگ کنگ معامله می‌شود.

این شرکت در زمینه اکتشاف، توسعه، تولید و فروش نفت خام و گاز طبیعی فعالیت می‌کند.  همچنین در پالایش نفت خام و فرآورده‌های نفتی، تولید و بازاریابی محصولات اولیه پتروشیمی، محصولات شیمیایی مشتقات و سایر محصولات شیمیایی نیز فعال است. بازاریابی محصولات تصفیه شده و تجارت، انتقال گاز طبیعی، نفت خام و فرآورده های نفتی تصفیه شده و فروش گاز طبیعی از دیگر فعالیت‌های این شرکت است. این شرکت کسب و کار خود را از طریق پنج بخش انجام می‌دهد: اکتشاف و تولید، پالایش و مواد شیمیایی، بازاریابی، گاز طبیعی و خط لوله، و سایر خدمات.  

* بخش اکتشاف و تولید در زمینه اکتشاف، توسعه، تولید و بازاریابی نفت خام و گاز طبیعی مشغول است.  

* بخش پالایش و مواد شیمیایی در پالایش نفت خام و فرآورده های نفتی، تولید و بازاریابی محصولات اولیه پتروشیمی و محصولات پتروشیمی مشتقات
اگرچه پتروچاینا سودآورترین شرکت در آسیاست، اما عوامل فراوانی در موفقیت این شرکت دخالت داشته، مهم‌ترین عامل استفاده از سیاست انحصار دوگانه شرکت‌های پتروچاینا و ساینوپک، در بازار نفت و گاز چین و سپس ادامه همان سیاست، در سطح آسیا بود، که باعث شد، این دو شرکت به بزرگترین شرکت‌های نفتی قاره آسیا مبدل شوند.
و سایر محصولات شیمیایی مشغول است.  

* بخش بازاریابی در زمینه بازاریابی محصولات پالایش شده و تجارت نفت خام و محصولات پتروشیمی فعالیت دارد.  

* بخش گاز طبیعی و خط لوله در انتقال گاز طبیعی، نفت خام و فرآورده های تصفیه شده و فروش گاز طبیعی فعالیت دارد.  

* بخش دیگر مربوط به فعالیت های مدیریتی و تأمین مالی، مرکز شرکت، تحقیق و توسعه و سایر خدمات تجاری است که از بخش‌های تجاری عملیاتی شرکت پشتیبانی می‌کند.  

 اگرچه پتروچاینا سودآورترین شرکت در آسیاست، اما عوامل فراوانی در موفقیت این شرکت دخالت داشته، مهم‌ترین عامل استفاده از سیاست انحصار دوگانه شرکت‌های پتروچاینا و ساینوپک، در بازار نفت و گاز چین و سپس ادامه همان سیاست، در سطح آسیا بود، که باعث شد، این دو شرکت به بزرگترین شرکت‌های نفتی قاره آسیا مبدل شوند.

 در آغاز ماه مه 2007، این شرکت اعلام کرد که بزرگترین اکتشاف نفت چین در یک دهه گذشته را در سواحل شمال شرقی این کشور، در میدان نفتی به نام Jidong Nanpu در خلیج بوهای انجام داده است. در 19 آگوست 2009، پتروچاینا قراردادی 50 میلیارد دلاری با اگزون موبیل برای خرید گاز طبیعی مایع از میدان گورگون در غرب استرالیا امضا کرد، که بزرگترین قرارداد امضا شده بین چین و استرالیا محسوب می‌شود که تضمین می‌کند چین عرضه ثابت سوخت LNG برای 20 سال را تضمین کند و همچنین به عنوان بزرگترین منبع انرژی نسبتا "پاک" چین محسوب می‌شود. 

 پالایشگاه منطقه دوشانزی پتروچینا در 24 سپتامبر 2009 به طور کامل راه اندازی شد. این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه چین با ظرفیت سالانه 10 میلیون تن نفت و 1 میلیون تن اتیلن است. 

 فوریه 2011: پتروچاینا با پرداخت 5.4 میلیارد دلار برای 49 درصد از سهام شیل Duvernay که متعلق به Encana است موافقت کرد.  این بزرگترین سرمایه گذاری چین در زمینه گاز شیل است که استخراج آن دشوار است. شرکت تابعه پتروچاینا در کانادا، Phoenix Energy Holdings نام دارد و دفتری در برج Sun Life در خیابان 140-4th SW در کلگری دارد.  

 
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب: 31414
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *