۰
افزایش نگرانی ها به حملات سیابری

هکرها، تهدید جدید جهان انرژی

میز نفت - میزان افزایش حملات سایبری به زیرساخت های عرضه انرژی در جهان، نشان می دهد هکرها به مهمترین و بزرگترین تهدید برای جهان انرژی تبدیل شده اند.
هکر نفتی | میز نفت
هکر نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، با تداوم رویارویی زنجیره عرضه جهانی انرژی با همه گیری ویروس کرونا، مجرمان سایبری تلاش می کنند با استفاده از آسیب پذیری زیرساخت های این صنعت اختلال های خطرناکی ایجاد کنند. 

موسسه هوش سایبری اینتل ۴۷۱ در گزارش اخیر خود اعلام کرده که همه بخش های زنجیره جهانی عرضه کالا و خدمات در شرایط کنونی هدف حملات مجرمان سایبری قرار دارند.   این گزارش می نویسد: چند شرکت حمل و نقل کالا در آمریکا، یک شرکت حمل کانتینر ژاپنی و چند شرکت انگلیسی حمل و نقل انگلیسی، آمریکایی و سنگاپوری در هفته های اخیر با حملات سایبری روبرو شده اند.  
هدف از این حملات، باج گیری، جاسوسی، تخریب داده ها و یا خرابکاری بوده است. 

رانندگان آمریکایی خرابکاری بزرگ در زیرساخت های توزیع بنزین در بهار امسال به دلیل حمله به زیرساخت های شرکت کولونیال را از یاد نبرده اند.در اکتبر امسال، شرکت مارتین ترانسپورت ایالات متحده با حمله سایبری و سرقت اطلاعات تجاری همراه با توقف عملیات تجاری خود روبرو شد. بندر هوستون نیز در آگوست مورد حمله گسترده سایبری قرار گرفت.

از اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی، حملات باج افزاری به شرکت های صنعتی و تجاری و انرژی با رشد چشمگیری روبرو شده است. شرکت خدمات امنیت رایانه ای بلوویانت اعلام کرده ۹۳ درصد سازمان های دنیا در سال های اخیر با حملات سایبری مختلفی روبرو شده اند. رشد سالانه تعداد این حملات ۳۷ درصد اعلام شده است. 

شرکت های آمریکایی هدف اصلی حملات رایانه ای بوده اند. فراموش نکنید که اخبار مربوط به بسیاری از این حملات منتشر نشده است. اما پس از حمله هکرهای روسی به شرکت خط لوله کولونیال که به توقف عرضه بنزین در هزاران جایگاه عرضه سوخت منجر شد، شهروندان آمریکایی از دامنه و هزینه های خسارت های این حملات آگاه شدند. 

کاخ سفید نیز به اهمیت این حملات پی برده است. جو بایدن با صدور یک دستور اجرایی از سازمان ها و شرکت های آمریکایی خواسته تا امنیت سایبری خود را افزایش دهند. مقامات اطلاعاتی آمریکا در اکثر موارد نظیر مایکروسافت، سولار وایندز، کاسیاس و جی بی اس، هکرهای روسی را عامل این حملات دانسته اند. 

در ملاقات اخیر بایدن و پوتین در ژنو، فعالیت های گروه های هکر مورد بحث قرار گرفته است. دولت های غربی در مورد پیامدهای اقتصادی، امنیتی، زیست محیطی و سیاسی این حملات نگران هستند. 

دولت روسیه هرگونه دخالت در این حملات را رد کرده است و پوتین در این دیدار گفت: منشاء بیشتر حملات خرابکاری سایبری در ایالات متحده و نه روسیه بوده است. اما زنجیره تامین جهانی در این میان آسیب‌پذیری شدیدی را نشان می‌دهد که به میزان زیادی به دلیل دیجیتالی شدن بیشتر عملیات‌ها و عدم توجه به امنیت داده ها و شبکه ها روی داده است. 
 

نویسنده: مایکل کرن
منبع: Oilprice.com
مترجم: محسن داوری
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۸
کد مطلب: 31764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *