۰
افزایش انتقاد تولیدکنندگان شیل نفت

بایدن؛ قاتل نفت آمریکا

میز نفت – بایدن به‌سرعت تغییر چهره داد؛ او این روزها از سوی تولیدکنندگان نفت امریکا به یک قاتل شباهت دارد. قاتلی که بجای افزایش تولید نفت آمریکا، از اوپک پلاس خواهش می‌کند تولید نفت را افزایش دهد و این یعنی حقارت آمریکا در برابر روسیه، عربستان و عراق.
جو بایدن | میز نفت
جو بایدن | میز نفت
تولیدکنندگان شیل نفت ایالات‌متحده نزدیک به یک سال است که از سیاست‌های دولت بایدن در مورد صنعت نفت و گاز ناامید شده‌اند و بار دیگر در کنگره جهانی نفت ناامیدی خود را ابراز کردند.

درحالی‌که دولت ایالات‌متحده مکرراً از اوپک پلاس خواست تا نفت بیشتری تولید کند تا از افزایش قیمت بنزین در ایالات‌متحده جلوگیری کند، قیمتی که چند ماه پیش به بالاترین حد خود در هفت سال گذشته رسید، اما نتوانست به تولیدکنندگان داخلی برای عرضه بیشتر، مدیران اجرایی شیل و نفت دست پیدا کند.

انجمن‌های نفتی در آمریکا معتقدند بایدن به‌جای اینکه از اوپک پلاس و کشورهایی مانند عربستان سعودی، عراق و روسیه بخواهد نفت بیشتری تولید کنند، باید پایه‌های بهبود سریع‌تر تولید نفت آمریکا را تقویت می‌کرد؛ همان پایه‌هایی که سال گذشته در جریان سقوط تقاضا و قیمت نفت، متزلزل شده بود.

مدیران شرکت‌های نفتی، معتقدند شأن و منزلت شرکت‌های آمریکایی باسیاست‌های بایدن از بین رفته است و درخواست‌های مکرر رئیس‌جمهورشان را از کشورهای نفتی، نشانه عجز خود می‌دانند؛ به بیان ساده‌تر، آن‌ها معتقدند بایدن زنگ را اشتباه زده است. حالا بسیاری از آن مدیران در هیوستون گرد هم آمدند تا دیدگاه خود را تکرار کنند: «شما باید ابتدا با ما تماس می‌گرفتید»!

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات‌متحده، ماه گذشته هنگامی‌که جو بایدن برنامه‌های خود را برای آزادسازی 50 میلیون بشکه از استراتژیک اعلام کرد، گفت: این اقدام برای پر کردن بازارهای داخلی از نفتی است که شرکت‌های نفتی از عرضه‌اش شانه خالی می‌کنند. ما می‌خواهیم عرضه هم در داخل ایالات‌متحده و هم در سراسر جهان افزایش یابد تا بتوانیم قیمت بنزین را کاهش دهیم.

تولیدکنندگان شیل نفت اما می‌گویند دولت باید شرایط ما را درک کند و با اختصاص بودجه‌ای برای احیای تولید نفت، هم به کاهش عرضه پایان دهد و هم به این شرکت‌ها کمک کند تا دوباره سرپا شوند. آن‌ها فریاد می‌زنند که بایدن و گروه او بجای سرخم کردن در برابر اوپک پلاس، باید شرایط را برای بلند شدن شرکت‌های آمریکایی اما ده کنند.

ویکی هول وب، مدیرعامل Occidental ماه گذشته به CNBC خطاب به بایدن گفته بود اگر مانتوانیم این کار را انجام دهیم، شما با کشورهای دیگر تماس بگیرید.

هنگامی‌که دولت بایدن از اوپک پلاس برای افزایش تولید برای کاهش قیمت‌های فزاینده بنزین در ایالات‌متحده تشدید کرد، شورای اکتشاف و تولید آمریکا در پایان اکتبر گفت: «بدترین کاری که یک دولت می‌تواند برای قیمت انرژی انجام دهد این است که عرضه را با اجرای سیاست‌ها محدود کند؛ که تولید انرژی را سخت‌تر می‌کند.»

دولت اما در مقابل خواسته است تحقیق مفصلی درباره تبانی شرکت‌های نفتی برای بالا بردن قیمت بنزین طی هفت سال اخیر انجام شود که به مذاق شرکت‌های نفتی خوش نیامده است؛ مثلاً فرانک ماکیارولا، معاون ارشد سیاست، اقتصاد و امور نظارتی مؤسسه نفت آمریکا (API)، در اظهاراتی پس از درخواست بایدن از کمیسیون تجارت فدرال برای بررسی افزایش قیمت بنزین، در اواسط نوامبر گفت: این یک حواس‌پرتی از تغییر اساسی بازار است که در حال وقوع است و تصمیمات نادرست دولت که این وضعیت چالش‌برانگیز را تشدید می‌کند. با بازگشت اقتصاد و پیشی گرفتن از عرضه، تقاضا بازگشته است. تأثیر بیشتر بر عدم تعادل، تصمیم مستمر دولت برای محدود کردن دسترسی به تأمین انرژی آمریکا و لغو پروژه‌های زیرساختی مهم است.»

ماکیارولا افزود: به‌جای شروع تحقیقات در مورد بازارهایی که به‌طور روزانه تنظیم و نظارت می‌شوند یا درخواست از اوپک برای افزایش عرضه، ما باید توسعه ایمن و مسئولانه نفت و گاز طبیعی ساخت آمریکا را تشویق کنیم.

بااین‌وجود، دولت با بدبینی به شرکت‌های آمریکایی راه پر چالشی را برای خود طراحی کرده است تا روزهای شیرین این شرکت‌ها با ترامپ، به‌روزهای تیره با بایدن تبدیل شود.
جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب: 31943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *