۰
بدترین سال برای شرکت های نفتی و گازی

بازگشت اکتشاف نفت به سال 1946

میز نفت - از نظر تاریخی، اکتشافات بزرگ، بیشتر ذخایر جدید جهان را تشکیل می دهند. در سطح جهان، 40 درصد از کل نفت کشف شده در 900 میدان نفت و گاز یافت شده است. اما این صنعت در این سال، اکتشافات اندكي داشته است.
دکل حفاری | میز نفت
دکل حفاری | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت‌های نفت و گاز بدترین سال خود را برای اکتشافات جدید سوخت‌های فسیلی در دهه‌های اخیر سپری می‌کنند و ذخایر در حال کاهش است. به گفته شرکت پژوهشي ریستاد انرژی، صنعت نفت و گاز در مسیر کشف تنها 4.7 میلیارد بشکه معادل نفت خام تا پایان سال 2021 است که بدترین عملکرد آن در 75 سال گذشته است. 

در نمودار يك، ميزان اكتشاف جهاني نفت و گاز در هفت سال اخير نشان داده شده است.
 
سقوط اکتشاف نفت و گاز | میز نفت
ميزان اكتشاف جهاني نفت و گاز در هفت سال اخير


از نظر تاریخی، اکتشافات بزرگ، بیشتر ذخایر جدید جهان را تشکیل می دهند. در سطح جهان، 40 درصد از کل نفت کشف شده در 900 میدان نفت و گاز یافت شده است. اما این صنعت در این سال، اکتشافات اندكي داشته است. نسبت ذخایر اثبات شده به تولید، معیاری است که نشان می‌دهد چقدر نفت قابل استخراج در زمین نسبت به تولید سالانه باقی می‌ماند، اکنون در پایین‌ترین سطح خود از سال 2011 قرار دارد.

تولید چاه های موجود به طور طبیعی هر سال کاهش می یابد، بنابراین صنعت باید به صورت مداوم جبهه های جدیدی را برای همگام شدن با تقاضا باز کند. آژانس بین المللی انرژی تخمین می زند که تولید جهانی نفت بدون سرمایه گذاری در میادین موجود سالانه حدود 7 درصد کاهش می یابد.

با این حال پول نقد برای سرمایه گذاری مجدد در عرضه جدید کمیاب است. از اواسط دهه 2010 ميلادي، شرکت‌های نفت و گاز ایالات متحده هزینه‌های سرمایه‌ای را با کاهش قیمت سهام خود کاهش داده‌اند. در طول همه‌گیری، شرکت‌ها بودجه‌های اکتشاف را حتی بیشتر کاهش دادند تا بدهی‌ها را کاهش دهند، سود سهام بپردازند و زیان‌های هنگفت ناشی از رونق شكست هيدروليك ایالات متحده را که نتوانستند سود ایجاد کنند، متوقف کنند.

به گفته مؤسسه نفت آمریکا (API)، این صنعت در طول سال 2020 ميلادي در حال تلاش براي بقا بود و هزینه‌های سرمایه‌ای خود را برای مطابقت با جریان‌های نقدی کم در طول رکود کووید-19 در سال 2020 ميلادي کاهش داد.

در سال 2020 ميلادي، سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز به میزان 145 میلیارد دلار کاهش یافت و تقریباً به نصف سطح سال 2014 ميلادي رسید. این میزان تا سال 2021 ميلادي در سطح مشابهی باقی ماند. بلوک کشورهای تولیدکننده نفت اوپک پلاس نیز ثابت کرده است که به طور غیرعادی در کاهش تولید هماهنگ هستند.این کاهش عرضه با افزایش تقاضا برخورد می کند و قیمت ها را بالا می برد. 

بیشتر دلارهای بالقوه برای اکتشاف و فناوری های انرژی بدون کربن به سهامداران می رسد. شرکت های نفت و گاز تقریباً سه برابر میانگین شرکت های S&P 500 سود سهام پرداخت می کنند. 

با توجه به فشار جهانی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی از طریق کربن زدایی اقتصاد، مشخص نیست اکتشاف جدید نفت و گاز بازده معمولی را به همراه خواهد داشت. آژانس بین‌المللی انرژی در ماه مه امسال به دولت‌ها اعلام کرد که اگر جهان برای رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال 2050 جدی است، تمام سرمایه‌گذاری در میادین جدید نفت و گاز باید در سال 2021 ميلادي متوقف شود. 


منبع: www.qz.com
مترجم: محسن داوري
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 32157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *